ترمیم کننده بتن

(جهت ترمیم ترک های بتن)

 

 

ترمیم کننده بتن ملاتی پایـه سـیمانی اسـت کـه بـرای ترمیـم تـرک هـا، نقـاط کرمـو و خرابـی هـای بتـن، همچنین جهـت ماهیچـه کشـی کنـج هـا و نقـاط اتصـال دیـواره بـه کـف مورد استفاده قرار می گیرد. از مصارف این محصول می توان به ترمیم ترک های حاصل از جمع شدگی، تسطیح، پر کردن تخلخل ها و منافذ سطح بتن، پر کردن سوراخ های باقیمانده از عملیات تزریق، ماهیچه کشی اتصالات و درزها جهت به حداقل رساندن احتمال وقوع ضعف در سیستم آب بندی، پر کردن حفره بولت ها و پر کردن منافذ حاصل از قالب گیری اشاره نمود.

خواص و مزایای ترمیم کننده بتن :

ترمیم ترک های حاصل از جمع‌شدگی

پر کردن تخلخل‌ها و منافذ سطح بتن

پر کردن سوراخ های باقیمانده از عملیات تزریق

تسطیح سطوح و به حداقل رساندن مصرف

ماهیچه کشی اتصالات و درزها جهت به حداقل رساندن احتمال وقوع ضعف در سیستم آب‌بندی

پر کردن حفره بولت‌ها

پر کردن منافذ حاصل از قالب‌گیری

 

23-e1649256027194
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-TARMIM
پودر خاکستری
کیسه 25 کیلوگرمی
کیلوگرم

ترمیم کننده بتن

در ساختمان های تجاری و مسکونی، بتن نقش بسیار زیادی در ظاهر، ساختار و پایداری ساختمان شما دارد. هنگامی که بتن آسیب می بیند، توانایی آن برای حمایت از ساختمان شما ضعیف می شود و باید از ترمیم کننده بتن برای ترمیم استفاده شود. آسیب بتن یک دلیل بزرگتر برای نگرانی ساختمان های تجاری است زیرا آنها معمولاً بزرگتر از املاک مسکونی هستند. با این حال، آیا می دانستید که بتن آسیب دیده می تواند بر خواص عایق بودن ساختمان شما نیز تأثیر بگذارد؟

ترمیم بتن به سادگی فرآیند ترمیم بتن قدیمی و آسیب دیده است. ترمیم کننده بتن به بازگرداندن آن به ظاهر اولیه کمک می کند و می توان از این فرآیند در پیاده روها و معابر نیز استفاده کرد. تعمیر بتن آسیب دیده با ترمیم کننده بتن ممکن است مشکلات ساختاری بتن را برطرف کند، اما به زیبایی شناسی توجه زیادی نمی کند. با ترمیم بتن، هر دو مزیت را دریافت می کنید.

چرا بتن را بازسازی کنیم؟

بازسازی برای سالم نگه داشتن سازه بتنی شما مهم است. بتن قدیمی تر می تواند ترک بخورد و رطوبت را وارد کند و این باعث ایجاد مشکلاتی در میلگرد مورد استفاده برای تقویت می شود. میلگرد زنگ زده در داخل بتن می تواند نیروی قابل توجهی را در حین انبساط اعمال کند که بتن را از داخل جدا می کند. بدیهی است که این یک مشکل بزرگ است.

ترمیم کننده بتن شامل بسیاری از تکنیک های مختلف است. برخی از مواردی که ممکن است در کار ترمیم بتن مشاهده کنید شامل پوشش یا تمیز کردن میلگردهای سازه ای داخل بتن، پوشش های ضد آب و بازدارنده خوردگی روی سطح بتن و آب بندی ترک های بتن است. همچنین ممکن است شاهد تعویض کامل بخش های بتن و درزهای انبساط باشید. پس از اتمام ترمیم با ترمیم کننده بتن، بتن شما دوباره شبیه نو می شود. عملکرد آن نیز مانند نو خواهد بود، بدون هیچ یک از نقاط ضعف ناشی از افزایش سن و نگهداری ضعیف. ترمیم بتن برای سلامت هر سازه ای ضروری است. از آن غافل نشوید و از محصولات با کیفیت مانیسیل بهره ببرید و بتن خود را دوباره جدید کنید.

ترمیم بتن به چه معناست؟

ترمیم بتن فرآیند تثبیت سطح بتنی سخت شده است که به مرور زمان توانایی نگه داشتن مواد اتصال دهنده بتن را به دلیل آسیب یا قرار گرفتن در معرض محیط از دست داده است. ترمیم بتن برای ترک ها، ضربه های فیزیکی، سطوح بریده شده یا پوسته پوسته شدن سطح مناسب است.

برنامه ریزی سازه بتن مسلح پروژه برای سلامت کلی سازه در حال توسعه بسیار مهم است. سازه های بتنی، زمانی که در معرض عناصری مانند آب نمک، CO2 و کلرید قرار می گیرند، می توانند از طریق بتن تا آرماتور فولادی نفوذ کنند که منجر به خوردگی می شود.

خوردگی هایی که به درستی کنترل و مدیریت نمی شوند این قابلیت را دارند که دوام سازه را کاهش داده و در نهایت آن را تضعیف کنند که در بسیاری از موارد خطرات ایمنی جدی را به همراه دارد که باید با استفاده از ترمیم کننده بتن  این خوردگی ها و ترک ها را ترمیم کرد. هر چه سازه طولانی تر باشد، نرخ خوردگی افزایش می یابد. بنابراین مهم است که آنها را به طور معمول آزمایش و نگهداری کنید.

چرا ترمیم بتن را انتخاب کنیم؟

یکی از بزرگترین مزایای ترمیم بتن این است که هزینه کمتری نسبت به ساخت و ساز جدید دارد. با وجود این، ترمیم کننده بتن هنوز ظاهری به شما می دهد که بتن کاملاً جدید در ساختمان خود دارید. همراه با بهبود ظاهر کلی، ترک هایی که مشکلات سازه ای بودند را ترمیم می کند و سبب مقاوم سازی مقاطع بتنی می شود. با توجه به هزینه ارزان‌تر، برای کسب‌وکارها راحت‌تر می‌شود که در تعمیرات بتن در هنگام انجام ترمیم بمانند. این امر مانع از آن می شود که مشکلات از کنترل خارج شوند و مشتریان و کارمندان خود را در معرض خطر قرار دهند.

ترمیم و عایق کاری بتن

عایق کاری بتن
ترمیم و عایق کاری بتن

تصاویر بالا نمایی از سازه قبل از ترمیم و بعد از ترمیم می باشد. همانطور که می دانید عایق های نصب شده به درستی ساختمان را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارد. دلیل این کار این است که اجازه نمی دهد هوا از دیوارها یا سقف خارج شود. اگر بتن آسیب دیده باشد، هوا آزادانه به داخل و خارج ساختمان شما عبور می کند و خاصیت عایق بودن آن را تضعیف می کند. و به همین دلایل، ترمیم کننده بتن اجازه نمی دهد هوا از طریق ترک های کف خارج شود.

جایگزینی بتن یا بازیابی بتن؟

عقل متعارف معتقد است که بتن قدیمی باید کنده شود و جایگزین شود تا ظاهر بهتر شود. اما گزینه های ترمیم زیادی وجود دارد که باعث صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در منابع و رفع مشکلات دفع می شود.

روکش مجدد بتن قدیمی برای موارد زیر مناسب است:

رفع ترک ها

رسیدگی به تغییر رنگ

پنهان کردن عیوب سطح

در حال به روز رسانی تکمیل های منسوخ شده

پوشش بتن ناخوشایند

روکش کامل بتن با روکش یکی از راه‌های ارتقاء ظاهر است و شما می‌توانید از بین گزینه‌های متنوع رنگ و الگو انتخاب کنید. اگر بتن شما در شرایط خوبی است اما فقط نیاز به لیفت صورت دارد، می‌توانید برای بهبود ظاهر آن را رنگ آمیزی، شابلون یا حکاکی کنید.

سطح قابل قبولی که باید دوباره روکش شود

ترک‌های کوچک انقباض پلاستیک یا ترک‌های فرسوده را می‌توان با روکش پرایم پلیمری و پوشش پایه مواد بازسازی‌کننده پوشش داد. ترک های بزرگتر باید تعمیر شوند. در هر صورت، بتن زیربنایی برای یک پروژه روکش مجدد باید سالم باشد. لایه برداری مجدد بتن هایی که در حال افزایش است، دارای ترک های شدید یا آسیب دیده به دلیل آسیب یخ زدگی یا ذوب شدن هستند، امکان پذیر نیست. سطح بندی مجدد مشکلات اساسی خاک را حل نمی کند.

مبانی تعمیر و عیب یابی بتن با ترمیم کننده بتن

هنگام روکش مجدد بتن، می توانید هر ظاهری را که می خواهید به دست آورید. در اینجا چند گزینه محبوب وجود دارد:

روکش های بتنی مهر شده

روکش سنگ رودخانه یا سنگریزه

عرشه خنک تمام می شود

پوشش های اپوکسی با تکه های رنگی یا رنگدانه های فلزی (گاراژ)

پوشش های بافت را اسپری کنید

کاربردهای فینیش جارو

رنگ یکپارچه یا موضعی اعمال شده

الگوهای شابلون یا طرح های حک شده با دست