رزین دو جزئی پلی یورتان الاستیک

(جهت آب بندی و پر کردن ترک ها و درزهای الاستیک)

رزین دو جزئی پلی یورتان انعطاف پذیر، رزینی دو جزئی و الاستیک بر پایه پلی یورتان می باشد که پس از تزریق در ترک ها، درزهای اجرایی و انبساطی به ژل الاستیک تبدیل شده و جهت آب بندی دائمی و بستن ترک های درز های اجرایی و انبساطی در سازه های عمرانی، تونل سازی، آب بندی مخازن آب، چاله های آسانسور و کارهای زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت متوقف کردن نشت های فعال آب از تزریق رزین فوم شونده پلی یورتان استفاده می گردد و جهت آب بندی دائمی، تزریق رزین دو جزئی الاستیک الزامی می باشد.

خواص و مزایا :

انعطاف پذیری بالا

قدرت نفوذ بالا در ترک ها و تخلخل های بتن

آب بندی و بستن ترک ها و درزهای بتن

سازگار با محیط زیست

قابل استفاده جهت آب بندی و بستن درزهای الاستیک سازه

 

رزین-دو-جزئی-الاستیک-جدید-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-REZELASTIC
جزء A روشن – جزء B قهوه ای
حلب 10 + حلب 11 کیلوگرمی
کیلوگرم

خرید رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان با بهترین کیفیت

یکی از مواد پراستفاده‌ای که در آب‌بندی و عایق‌کاری سازه‌ها استفاده می‌شود، رزین پلی‌یورتان نام دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان آشنا کنیم. بدون شک خرید رزین پلی یورتان دو جزئی اصل و ارزان زمانی ممکن است که شما با این ماده آشنایی کافی داشته باشید. توصیه می‌کنیم جهت خرید این محصول به یک فروشگاه رزین پلی یورتان دو جزئی تزریقی معتبر نظیر مانیسیل مراجعه فرمایید. ما کلیه محصولات مرتبط با عایق‌کاری و آب‌بندی از جمله رزین دو جزئی پلی یورتان الاستیک مانیسیل با قیمت و کیفیت فوق‌العاده ارائه می دهیم.

خرید رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان

همان‌طور که گفته شد از انواع رزین برای مهارکردن نشت فعال آب استفاده می‌شود. در آب‌بندی یکی از روش‌های معمول عایق‌کاری، استفاده از روش تزریق رزین فوم شونده پلی یورتان به داخل ترک‌ها است. رزین پلی یورتان یک ماده چسبنده و نامحلول در آب است که به‌صورت پودر، مایع، امولسیون، فیلم، فوم، الاستومر و پارچه یورتان در بازار به فروش می‌رسد. در این محصول ورق‌های پلی یورتان به کمک واکنش‌های افزایشی میان ایزوسیانات و هیدروژن فعال نظیر هیدروکسیل به وجود می‌آیند. بد نیست بدانید که ایزوسیانات واکنش‌پذیری بسیار بالایی دارد؛ در نتیجه هنگام پیشرفت واکنش دما هرگز بالا نمی‌رود و واکنش در دمای محیط انجام می‌شود.

به‌طورکلی منشأ رزین پلی یورتان هم می‌تواند طبیعی باشد و هم مصنوعی، این محصول در شرایط خاصی سخت و مقاوم می‌شود. رزین‌های مصنوعی پلی یورتان معمولاً از پلیمرهایی که ویسکوزیته بالایی دارند، به دست می‌آیند. این مواد را می‌توان از رزین‌های چسبنده‌ای نظیر رزین‌ اوره فرمالدهید، پوشش اپوکسی، پلی‌استر، پوشش پلی یورتان و… را تولید کرد.  برای جلوگیری از نشت فعال آب و آب‌بندی دائمی استفاده از تزریق رزین دو جزئی الاستیک گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. مقاومت رزین پلی یورتان نسبت به ضربه و سایش یا ترک‌خوردگی قابل‌قبول است. آماده‌سازی سریع و کامل این محصول در دمای محیط را می‌توان مهم‌ترین ویژگی آن دانست.

این رزین در دو نوع یک جزئی و دو جزئی در بازار وجود دارد. رزین دو جزئی پلی یورتان از دو جزء تشکیل می‌شود و الاستیکی بر پایه پلی یورتان است. بلافاصله بعد از تزریق این رزین در ترک‌ها، درزهای اجرایی و انبساطی به ژل الاستیک تبدیل می‌شوند. به همین دلیل از این ماده به‌راحتی و با خیال راحت می‌توان جهت آب‌بندی دائمی و بستن ترک‌های اجرایی و انبساطی موجود در سازه‌ها، تونل سازی، آب‌بندی مخازن آب، آب بندی چاله‌های آسانسور و کارهای زیرزمینی استفاده کرد.

رزین پلی‌یورتان الاستیک دو جزئی

 

یکی از انواع پرکاربرد و خوب رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان رزین تزریقی پلی یورتان است. این محصول مایع رقیق بدون حلالی است که بر پایه رزین پلی یورتان بوده و توانایی پوشاندن درزها را دارد. از این ماده چسبندگی بالایی برخوردار است و به هر سطح به‌راحتی می‌چسبد.

ویژگی‌های رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان

پلی یورتان تک جزئی و دوجزئی با شدت زیادی به سطوح می‌چسبند و لایه‌ای نازک الاستیکی و سفت روی سطح ایجاد می‌کنند. از ویژگی‌های این رزین‌ها می‌توان به آب‌گریز بودن و مقاومت بالای آنها در مقابل یووی و اشعه ماورای بنفش خورشید اشاره کرد. پلی یورتان تک جزئی از نظر بعضی ویژگی‌ها، به رزین دو جزئی شباهت دارد و هر دو از مقاومت مکانیکی و حرارتی بالایی هم برخوردار است. پلی یورتان دو جزئی از دو جزء رزین و سخت‌کننده تولید شده است و اغلب در صنایع رنگ کاربرد دارد.

مقاومت رزین پلی یورتان مانند رزین اپوکسی تزریق بالا است ولی رزین پلی یورتان دارای ویژگی مقاومت نسبت به آفتاب و اشعه یووی (UV) است. پلی یورتان دو جزئی یا رنگ سرد معمولاً جهت پوشش کف و ایجاد سطوح براق و صیقلی استفاده می‌شود. از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر فرسایش و سایش و باران اسیدی اشاره کرد. در نتیجه استفاده از این محصول در فضای باز مانند پارکینگ‌های روباز، زمین‌بازی، خط‌کشی‌های خیابان و مکان‌هایی در برابر عوامل آسیب‌پذیر محیطی هستند، گزینه پرکاربرد و خوبی محسوب می‌شود. رزین‌های قالب‌گیری و مدل‌سازی پلی یورتان دارای خواص برجسته مکانیکی و انعطاف‌پذیری بالایی هستند.

به کمک این نوع رزین الاستیک می‌توان از انقباض و جمع‌شدگی هنگام قالب‌گیری قطعات جلوگیری کرد و کار را با حساسیت فوق‌العاده بالایی پیش برد. از دیگر ویژگی‌های استفاده از این رزین می‌توان به پایین بودن هزینه‌های ساخت و تولید قالب از آن اشاره کرد. افزایش سرعت، تنوع در دستیابی، تولید قطعات با تیراژ کم هم از دیگر مشخصات بارز رزین پلی یورتان به هنگام تولید قالب‌ها، مدل‌ها و قطعات به شمار می‌رود.

خواص و مزایای رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان

 

رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان دارای ضخامت کمتری نسبت به سایر نمونه‌های مشابه است و مدت‌زمان کمتری برای خشک‌شدن آن نیاز است. چسبندگی فوق‌العاده این محصول و انعطاف‌پذیری بالای آن روی سطح سبب شده تا به یک ماده پراستفاده به‌ویژه جهت عایق‌کاری تبدیل شود. بد نیست بدانید که این رزین دو جزئی کاملاً با محیط‌زیست سازگاری دارد و به دلیل مقاومت بالا، واکنش‌پذیری خوب و قدرت نفوذ بالایش از آن در آب‌بندی، بستن درزهای الاستیک سازه، ترک‌ها و درزها و تخلخل‌های بتن به‌وفور استفاده می‌شود.

کاربردهای رزین پلی یورتان دو جزئی

 

هدف از خرید رزین پلی یورتان دو جزئی ضد آب، آب‌بندی و اتصال الاستیک ترک‌های باریک و تخلخل‌های ایجاد شده در بتن، سنگ‌های طبیعی یا آجر است. رزین پلی یورتان دو جزئی به همراه‌ هاردنر در صنعت رنگ‌سازی به‌عنوان پایه رنگ کاربرد دارد.

از رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان برای آب‌بندی پارکینگ‌ها، مخازن بتنی، تونل‌ها، درزهای اجرایی، درزهای نشتی آب استفاده می‌شود. در واقع نوعی مایع رقیق بدون حلال است که پایه رزینی دارد و در تماس با آب بدون تخلخل و حباب می‌ماند، به‌آرامی واکنش داده و حجم آن افزایش می‌یابد. چسبندگی بالایی دارد و می‌توان آن را به‌راحتی در سطوح  خشک و مرطوب استفاده کرد. دمای انجماد این ماده کم است و مقاومت خوبی در برابر سرما و پارگی دارد.

جدا از انواع دو جزئی پلی یورتان، این محصول در کل کاربرد گسترده‌ای دارد و در صنایع متنوع استفاده می‌شود. پایه روکش پلی یورتان دو جزئی، از رزین پلی  تهیه شده است و از مقاومت سایشی، مقاومت مکانیکی و ثبات در مقابل عوامل شیمیایی برخوردار است. از این روکش در روکش کردن سطوح بتنی، آسفالت، مراکز بهداشتی، نظامی، سالن‌های ورزشی و صنعتی استفاده می‌شود و تنها تفاوت آن با روکش اپوکسی پایداری بی‌نظیر آن در برابر اشعه ماورا بنفش است.

 

نحوه مصرف رزین دو جزئی پلی یورتان الاستیک مانیسیل

 

پس از خرید رزین پلی یورتان دو جزئی پایه، لازم است از طریقه مصرف آن مطلع شوید. برای استفاده از رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان، سطح بتنی موردنظر شما باید سنش در کمترین حالت، 28 روز باشد. هنگام مصرف رزین سطح موردنظر شما از نظر کیفیت سطح، پلاستر و مقاومت کششی باید متناسب باشد. رزین عمدتاً به کمک پرس دستی و پرس پدالی پمپ ۱ جزئی یا ایرلس یا پمپ پیستونی قابل اجرا است. برای استفاده از پمپ دو جزئی لازم است از مخلوط‌کن مخصوص فلزی استفاده کنید، با این کار کیفیت محصول شما تضمین می‌شود.

کار با مخلوط کردن دو جز پلی ال و ایزوسیانات آغاز می‌شود. نسبت اختلاط این دو ماده نیز مشخص است. دقت کنید که جز هاردنر و سخت‌کننده کاملاً از ظرف تخلیه شده باشد. این دو جز را می‌توان با میکسر مخصوص به مدت 5 دقیقه باهم ترکیب کرد، پس از به‌دست‌آمدن یک مخلوط همگن، رزین دوجزئی آماده است.

رزین‌های تزریقی را معمولاً با پکرهای تزریق به داخل ترک تزریق می‌کنند. در قدم اول باید سوراخی با قطر و فاصله مناسب در محل ایجاد نمود و پس از آن می‌بایست این سوراخ‌ها را با فشار هوا از هرگونه گردو غبار پاک کرد تا هنگام تزریق رزین، ماده به‌خوبی به بتن بچسبد. در مرحله بعدی پکر داخل درزها قرار می‌گیرد و رزین دو جزئی تزریق می‌شود. برای پرکردن ترک‌های عمودی بهتر است این کار را از پایین انجام دهید. 

نکات مهم هنگام خرید رزین پلی یورتان دو جزئی آب بندی و مقاوم سازی

 

جهت خرید رزین پلی یورتان دو جزئی برای تزریق و مقاوم سازی باید به یک سری نکات مهم توجه کنید که در ادامه مقاله آن‌ها را به شما توضیح داده‌ایم.

  • پس از خرید این محصول آن را در سطوحی به کار ببرید که از هرگونه روغن، تراشه، ذرات سست، گردوخاک و آلودگی پاک باشد.
  • توجه داشته باشید که رزین دو جزئی پی از اخلاط نهایتاً 27 دقیقه ماندگاری دارد.
  • سعی کنید هنگام استفاده از این رزین سطوحی یک‌دست و بدون درز و ترک ایجاد کنید.
  • دقت کنید که این رزین فاقد حلال است.
  • دمای مناسب برای اجرای رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان بین 5 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.
  • این محصول را می‌توان قبل از باز نمودن تا 2 سال در محیط خشک و خنک با دمای 10 تا 30 درجه نگهداری کرد.
  • هنگام خرید رزین پلی یورتان دو جزئی عمده حتماً از معتبر بودن فروشگاه و اصل بودن محصولات سفارش داده شده اطمینان حاصل نمایید.
  • برای خرید رزین پلی یورتان دو جزئی ضد اب بهتر از قبل از انجام هر کاری کمی درباره ویژگی‌ها و کاربردهای محصول مطالعه داشته باشید.
  • هنگام استفاده از محصول سعی کنید قبل از اجرای کار، بی‌نظمی‌ سطح و ترک را اصلاح کنید.

قیمت رزین پلی یورتان دو جزئی

قیمت رزین پلی یورتان دو جزئی در مقایسه با رزین اپوکسی بسیار مناسب‌تر است. همین موضوع سبب شده تا این محصول بین مصرف‌کنندگان محبوب‌تر شود و تقاضا آن برای خرید افزایش یابد. امروزه به دلیل نوسانات اقتصادی که در بازار وجود دارد، این رزین قیمت ثابتی ندارد و بر اساس عوامل و فاکتورهای زیادی قیمت آن تعیین می‌شود. قیمت پلی‌ یورتان‌های آلیفاتیک نسبت به سایر مدل‌های آروماتیک کمی بیشتر است؛ بنابراین رزین‌های آروماتیک و سایر اپوکسی‌هایی که به همراه رنگ‌های پایه و پوشش‌های رابط استفاده بیشتری دارند.

اما باید بدانید که پلی‌یورتان‌های آلیفاتیک پوشش نهایی بالایی دارند و به‌منظور جلوگیری و یا پیشگیری از سایش قطعات فولادی می‌شوند. شما می‌توانید انواع باکیفیت رزین پلی‌ یورتان را با قیمت بسیار ارزان و به‌صورت کاملاً اصل از مجموعه مانیسیل تهیه کنید. برای خرید رزین پلی یورتان دو جزئی ارزان همین حالا وارد سایت ما شوید.

سخن آخر | خرید رزین پلی یورتان دو جزئی حرفه ای تزریقی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با خواص و ویژگی‌های رزین دو جزئی الاستیک پلی یورتان آشنا کنیم. همان‌طور که در مقاله خواندید، این محصول برای آب‌بندی تونل، استخر و… کاربرد دارد، چسبندگی و مقاومت بالای این محصول در نوع خود بی‌نظیر است. برای خرید رزین پلی یورتان دو جزئی می‌توانید با بخش فروش گروه مانیسیل تماس حاصل فرمایید. اما باید توجه کنید که خرید رزین پلی یورتان اصل و باکیفیت از هر فروشگاهی ممکن نیست. در مانیسیل فروش انواع رزین پلی یورتان دو جزئی تزریقی با بهترین قیمت به مشتریان عرضه می‌شود. همین حالا برای خرید رزین دو جزئی و الاستیک بر پایه پلی یورتان با بخش فروش گروه مانیسیل تماس حاصل فرمایید.