پمپ تزریق رزین پلی یورتان و اپوکسی چیست؟

 

پمپ تزریق پلی یورتان و اپوکسی یک پمپ  برقی پیستونی یا دیافراگمی هیدرولیک است که به طور گسترده برای تزریق رزین جهت آب بندی و مقاوم سازی در ترک ها و مقاطع  بتنی با مواد تزریق و پکر تزریق استفاده می شود. طراحی مکانیکی ساده این دستگاه را ایده آل می کند زیرا فشار را می توان از 10 تا 220 بار  تنظیم کرد و به شما کنترل دقیق فشار را بدون هیچ گونه نوسان فشار می دهد. قطعات کار را می توان به راحتی برای تمیز کردن پس از هر کار جدا کرد و قیف پلاستیکی 1 و 2 لیتری با درب از مواد در برابر پاشش آب یا چکه های بالا محافظت می کند. پمپ تزریق مواد شیمیایی برای مواد تزریق ترک پلی یورتان واکنش پذیر با آب یک بسته اقتباس شده است. طراحی قاب جمع و جور خط باریک برای قرار دادن این دستگاه در مناطق دسترسی تنگ مانند زیرزمین ها و شفت های بالابر ایده آل است.

طراحی مکانیکی ساده پمپ تزریق،  بدون هوا متکی به رایانه یا ریزپردازنده نیست و این دستگاه را به یک دستگاه تزریق  بسیار قابل اعتماد و قوی تبدیل می کند. این دستگاه برای مواد تزریق ترک پلی یورتان واکنش پذیر آب استاندارد تک بسته طراحی شده است. باید قبل از خرید پمپ تزریق با مجموعه ما تماس بگیرید تا مطمئن شوید که موادی که قصد استفاده از آن را دارید با این دستگاه سازگار است.

پمپ تزریق برای یکپارچه سازی و یا تزریق حفره ها، دیوارها، پل ها، تونل ها و به طور کلی در سازه های ساختمانی با انواع مواد تزریقی استفاده می شود. مواد مرطوب از قبل مخلوط شده در قیف دستگاه تزریق ریخته می شود، از طریق سیستم پمپاژ آن، مواد وارد شیلنگ می شود و سپس به ساختار تزریق می شود تا از طریق تفنگ تزریق مخصوص با فشار سنج، تزریق شود. فشار کنترل شده یا یک تفنگ تزریق با سوزن مخروطی برای انجام یک تزریق ساده انجام می شود.

پمپ تزریقی نیز وجود دارند که به طور ویژه برای کارکردن به شکل یک پمپ آب پایه طراحی شده اند. در مجموعه مانیسیل می توانید قیمت پمپ تزریق و انواع پمپ تزریق مانند پمپ تزریق برقی تک جزئی و پمپ برقی دوجزئی را بیابید که به طور ویژه برای کار بر روی آب طراحی شده اند و یک انتخاب محبوب هستند. پمپ تزریق زیادی برای اندازه های مختلف وجود دارد، مانند پمپ تزریق برقی، که به طور خاص برای کار در کاربردهای حساس به فشار طراحی شده اند.

همچنین می توان به خرید پمپ تزریق با عنوان پمپ تزریق، پمپ پیستونی بتن، پمپ تزریق بتن پرداخت. یک پمپ بتن پیستونی عملکردی است که یا برای خود کورپیونینگ یا خود کورپیونینگ است. فرآیند حاوی یکی از رایج ترین پمپ تزریق بتن، پمپ پیستونی، پمپ میکسر بتن و پمپ میکسر بتن می باشد. پمپ تزریق مواد شیمیایی پمپ تزریق برقی پیستونی نیز نامیده می شود که به عنوان پمپ تزریق رزین نیز شناخته می شود، پمپ تزریق مواد شیمیایی که پمپ تزریق رزین نیز نامیده می شود، یک پمپ تزریق پیستونی کاربردی است که برای بتن کم فشار استفاده می شود. به پمپ تزریق ، پمپ تزریق پیستونی، پمپ پیستونی برقی یا سایر پمپ تزریق برقی، پمپ تزریق مواد شیمیایی نیز گفته می شود که یک پمپ مستقل است.

یکی از روش های اصلی ترمیم ترک در بتن فرآیند تزریق است. فرآیند تزریق یک روش اقتصادی برای ترمیم ترک های غیر متحرک در داخل است. دیوارهای بتنی، دال ها، ستون ها و پایه ها. آبگریز و تزریق پلی یورتان برای ضد آب مناسب است، در حالی که تزریق اپوکسی قابلیت بازگرداندن بتن و استحکام قبل از ترک خوردگی بتن را دارد.

آماده سازی سطح برای تزریق با پمپ تزریق :

 

سطح ترک را تمیز کنید تا دقیقا محل ترک  نمایان باشد. برای این کار برس سیمی یا آسیاب، ابزار تمیز کردن مفیدی هستند تا سطح مورد نظر برای ترمیم و تزریق بتن آماده سازی شود .

 

راه اندازی تجهیزات پمپ:

  • شیلنگ را به پیستون وصل کنید
  • رزین را داخل بطری پلاستیکی بریزید
  • کوپلر گریس را با پکر نصب شده وصل کنید

 

گروت تزریق فشار:

سوئیچ را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. فوم PU یا رزین اپوکسی را به داخل تزریق کنید. از محل بسته بندی با فشار کم شروع کنید، فشار را افزایش دهید به تدریج هنگامی که فوم PU یا رزین اپوکسی از شکاف خارج شد، متوقف شوید تزریق کنید و به پکر دیگری بروید و دوباره شروع به تزریق کنید.

 

تجهیزات تکمیل و نظافت:

پس از اتمام فرآیند کار با پمپ تزریق، پکرها را بردارید یا برش دهید. این کار را می توان با چکش و یا آسیاب تکمیل کرد. منطقه کار به طور کلی نیاز به تمیز کردن سطح و آب بندی یا پوشش خواهد داشت. در نهایت پمپ تزریق باید بلافاصله شسته، برداشته و تمیز شود.

پمپ تزریق

 

پمپ تزریق دارای مخزن  1 و 2 لیتری، شلنگ  5 متری، شیر توپی فشار بالا و کوپلینگ تزریقی است. ما می توانیم پیکربندی شیلنگ از جمله طول، شیر توپی و کوپلینگ را متناسب با نیازهای فردی تغییر دهیم.

ویژگی های پمپ تزریق مواد شیمیایی

پمپ تزریق تک جزئی دارای مخزن 1 لیتری

پمپ تزریق دوجزئی دارای 2 مخزن 1 لیتری

جهت تزریق رزین های پلی یورتان و اپوکسی برای آب بندی و مقاوم سازی

قدرت موتور 0/75 کیلووات

وزن سبک جهت استفاده در مکان های مختلف (وزن 9 تا 13 کیلوگرم)

فشار کاری 10 تا 220 بار

حداکثر جریان 1 تا 2 لیتر در دقیقه

دارای شلنگ 5 متری

در صورت خرابی قطعات مصرفی قطعات یدکی موجود می باشد

تعمیر پمپ توسط متخصص