پکرهای تزریق

پکرهای تزریق از فلز یا پلاستیک ساخته شده است که گروه مانیسیل آن ها را در 4 دسته ی پکر فلزی تزریق، پکر آلومینیومی تزریق، پکر پلاستیکی چکشی تزریق، پکر پلاستیکی سطحی تزریق (نیپل) ارائه می کند و همچنین کیفیت و قیمت پکر تزریق در مجموعه مانیسیل خیلی بهتر و عادلانه تر است.پکر های تزریق دارای یک آستین لاستیکی هستند که هنگام سفت شدن منبسط می شوند تا بسته بندی را محکم در جای خود نگه دارند. مواد از طریق یک فیتینگ نوک گریس در نوک پکر و از طریق یک شیر یک طرفه به داخل شکاف جریان می‌یابند. پکرهای تزریق را می توان همراه با گریس تفنگ پر شده یا پمپ فشار قوی استفاده کرد. پکرهای تزریق از خروج مواد از پکر پس از تزریق و در طول دوره پخت جلوگیری می کند. سوراخ هایی با اندازه مناسب در فاصله، عمق و زاویه مورد نیاز در بتن حفر می شوند تا ترک بتن را قطع کنند یا در برخی موارد از پشت بتن بیرون بزنند. سپس Packer در سوراخ قرار می گیرد و با یک آچار محکم می شود تا آستین لاستیکی یا پلاستیکی منبسط شود. این دهانه را می‌بندد تا از نشت مواد تزریقی جلوگیری شود. از آنجایی که مهر و موم در اطراف بسته بندی محکم است، فشار تزریق بسیار بالاتری ممکن است.

انواع پکرهای تزریق

 

پکرهای تزریق آلومینیوم

بسته‌کننده تزریق مکانیکی آلومینیوم فشار بالا برای تعمیر ترک‌های بتن، ضد آب، بازسازی سازه‌های بتنی، آب‌بندی ترک‌های زیرزمین و غیره استفاده می‌شود. این بسته‌بندی با پمپ تزریق فشار بالا، مناسب برای تزریق پلی یورتان و اپوکسی است.

 

پکرهای تزریق برنجی

طراحی پکرهای برنجی از نوع گریس نیپل دارای یک شیر بدون بازگشت در قسمت پایینی پکر است. هنگامی که رزین سفت شد، قسمت بالایی بسته بندی به سادگی باز می شود. این باعث می شود که پایه در جای خود باقی بماند و یک شکاف کوچک ایجاد شود که به راحتی با استفاده از خمیر اپوکسی پر می شود. نوع قلاب دارای دریچه توپی غیر برگشتی است که در سر قرار دارد و می توان آن را به سادگی برداشت و عمل کننده را قادر می سازد تا فشار آب را در داخل سازه قبل از تزریق کاهش دهد.

  • پکرهای تزریق برنجی که به پکرهای مکانیکی نیز معروف هستند، برای تعمیر فونداسیون های ترک خورده با استفاده از تزریق فشار بالا مناسب هستند.
  • در سوراخ هایی که در 45 درجه حفر شده اند قرار می گیرند تا قسمت داخلی ترک را قطع کنند.
  • هر بسته تزریقی با فشرده کردن آستین‌های لاستیکی اطراف بدنه برنجی یا فولادی رزوه‌شده در سوراخ بتنی حفر شده قفل می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که در فشارهای چند هزار PSI به سرعت و محکم می‌شود.
  • اندازه بسته بندی تزریقی به عمق ترک و حجم مواد مورد نیاز بستگی دارد.

 

پکر ترکیبی فولادی

پکر Crack Experts یک پکر فولادی دو قسمتی است که از یک سر بسته بندی و یک بدنه بسته بندی تشکیل شده است. سر پکر از یک پیچ و یک لاستیک آب بندی، بدنه بسته بندی از یک مهره و یک روان کننده تشکیل شده است. پکر را می توان با یک روان کننده گرد کروی یا تخت ارائه کرد. مونتاژ و جداسازی پکر به دلیل ساخت آن بسیار آسان است.

 

پکر تزریق چکشی

پورت ها با ضربه چکش به سوراخ مته وارد می شوند. این پکرها مکانیسم آستین و آستین فشرده‌سازی را از بین می‌برند، زیرا بدنه پلاستیکی خود بسته‌بندی یک مهر و موم فشاری ایجاد می‌کند. پکرها به‌سرعت تنظیم می‌شوند تا بهره‌وری را در محل کار افزایش دهند. به دلیل تناسب اصطکاک کمتر، فشار تزریق با این نوع بسته بندی محدود است.

پکر تزریق چکش ساخته شده توسط مواد نایلون، سوراخ‌هایی را توسط مته 16 میلی‌متری دریل می کند، پکر را با چکش برقی درون سوراخ‌ها ثابت می شود و فشار کاری از 250 بار تجاوز نمی کند.

نوع پکر تزریق به چه مواردی بستگی دارد؟

 

همانگونه که در موارد قبل اشاره شده نوع پکر تزریق به دلایل ایجاد آسیب مرتبط است. از آنجایی که بتن از با دوام ترین و بهترین مصالح در ساخت ساز انواع سازه ها می باشد، ولی همین مصالح سخت که فشارهای بالایی را تحمل می کند و دوام زیادی در مقابل این فشارها دارند هم دچار تخریب می شوند.هر مصالحی در ساخت و ساز علاوه بر مزایای خود یک سری معایب را هم به دنبال دارد. اگر بتن در فضای اسیدی باشد و یا مقاومت پایینی داشته باشد به مرور دچار ترک می شود هر کدام از این خرابی ها پکرگذاری مخصوص به خودش را می خواهد.

نحوه انجام تزریق ترک ها توسط پکرهای تزریق و اهداف ضروری آن

 

عمل تزریق، فرآیندی از اعمال مواد جدید در ترک ها ،حفره ها ، لانه زنبوری در سطوح بتنی است. این فرآیند برای تعمیر اعضای سازه بتنی قدیمی آسیب دیده و تقویت آنها اتخاذ می شود.

گروتینگ را می توان به روش های مختلفی انجام داد اما روش تزریق برای دقت و صرفه جویی در زمان استفاده می شود. این تکنیک به طور گسترده برای انواع سازه ها، سنگ تراشی ها، کارهای تعمیراتی برای حفظ استحکام و دوام استفاده می شود.

 

تزریق برای اهداف زیر ضروری است:

  • برای ترمیم سطوح بتنی آسیب دیده
  • برای تقویت پوشش ها ، سازه های تونل
  • برای جلوگیری از نشت آب در سنگ تراشی
  • سدسازی، دیوارهای حائل
  • تعمیر و مقاوم سازی سنگ تراشی غیر مسلح
  • برای عایق رطوبتی
  • جلوگیری از انتشار آلاینده های خطرناک
  • افتتاح سازه های زیرزمینی

اهداف پکرهای تزریق برای پر کردن ترک ها

  • جلوگیری از دسترسی مواد محرک خوردگی در اجزای بتن توسط ترک (بستن)
  • اتصال اجباری قفل قطعات ترک خورده
  • رفع نشتی های مربوط به ترک (آب بندی)
  • ایجاد یک اتصال قابل گسترش محدود