رزین اپوکسی تزریق

(جهت مقاوم سازی، پر کردن حفره ها و ترک های)

رزین اپوکسی تزریق، رزینی دو جزئی با ویسکوزیته پایین و با مقاومت بالا می باشد که نیازی به حلال ندارد. از این محصول برای پر کردن حفره ها و ترک ها در سازه هایی مثل سازه های صنعتی، تونل ها، پل ها و اجزای آن ها مثل ستون ها، تیرها، دال های کف، سازه های نگهدارنده آب و … استفاده می شود. این محصول علاوه بر اینکه یک مانع موثر در برابر نشت آب و ابزار خورنده محسوب می شود، بلکه از لحاظ ساختاری نیز پیوند اجزای بتن را تقویت می کند.

خواص و مزایا :

بدون حلال
مناسب برای شرایط خشک و مرطوب
مناسب در دمای پایین
گیرش بدون جمع شدگی
سخت شدن بدون انقباض
مقاومت مکانیکی و چسبندگی عالی
استحکام بالا
گرانروی پایین
قابل تزریق با پمپ های تک جزئی و دو جزئی

29-e1649257012461
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-EPRESIN
جزء A شفاف – جزء B مایل به قهوه ای
گالن 20 + گالن 6 کیلوگرمی
کیلوگرم

رزین اپوکسی تزریق

 

پیوند ساختاری با استفاده از رزین اپوکسی تزریقی با ویسکوزیته کم و ویسکوزیته بالا به دست می آید. رزین اپوکسی تزریق به دلیل استحکام کششی بالا و استحکام ذاتی چسبندگی دائمی را حتی برای کوچکترین ترک ها و شاخه های ترک در بتن و بنایی ایجاد می کند. رزین اپوکسی تزریق با ملات بنایی، بتن، فولاد، فویل و روکش کابل سازگار است. رزین اپوکسی تزریق همچنین در برابر نمک ها، لیموها و اسیدها بسیار مقاوم است که ممکن است به ساختار ساختمان آسیب برساند.

 

هنگام استفاده از رزین اپوکسی تزریق در سنگ تراشی، ابتدا باید تمام لایه های سست گچ در ناحیه سطح تزریق برداشته شود و کلیه درزهای متخلخل و نواحی بنایی معیوب با سیمان زودگیر وصله شوند. ترک هایی که باید پر شوند باید عاری از خاک، روغن، گریس و سایر مواد جداکننده باشند. لبه های ترک نیز باید تمیز شوند. هنگام استفاده از پکرهای تزریق سطحی برای تزریق اپوکسی، از بتونه EP برای نصب پکرهای سطحی و برای وصله ترک ها استفاده می شود. سطوح عناصر سازه ای که باید وصله شوند باید به گونه ای آماده شوند که چسبندگی کافی وصله تضمین شود.

 

تزریق اپوکسی روشی اقتصادی برای ترمیم ترک های متحرک دیوارها، دال ها، ستون ها و پایه های بتنی است و قادر است بتن را به مقاومت قبل از ترک برگرداند. قبل از انجام هر گونه تزریق، باید علت ترک را مشخص کرد. اگر منبع ترک خوردگی مشخص و رفع نشده باشد، بتن ممکن است دوباره ترک بخورد.

کاربرد رزین اپوکسی تزریق

فشار تزریق در حین تزریق به ماهیت و وضعیت سازه ساختمان بستگی دارد. ابتدا با پر کردن پایین ترین قسمت های ترک با رزین اپوکسی تزریق شروع کنید. در صورت ایجاد ترک های افقی، تزریق را از یک طرف انجام دهید تا از ورود هوا جلوگیری شود. هنگام تزریق آخرین پکر، دریچه هوا را از نظر رزین در حال ظهور بررسی کنید. یک تزریق ثانویه باید در مرحله ژل شدن ماده انجام شود. لطفاً هنگام اعمال رزین های اپوکسی توجه داشته باشید: سرعت واکنش تحت تأثیر دمای ماده و عنصر ساختاری است. دمای بالاتر سرعت واکنش را تسریع می کند و دمای پایین تر آن را کاهش می دهد. رزین اپوکسی تزریق خالص را فقط عاری از باقیمانده‌های مواد تمیزکننده یا سایر مواد خارجی تزریق کنید.

 

رزین اپوکسی تزریق معمولاً برای بازگرداندن شرایط قبل از ترک خوردن عضو بدون افزایش استحکام آن استفاده می شود. چسبندگی کششی اپوکسی به بستر بتن از مقاومت کششی بتن قوی تر است. ترک خوردگی در آینده ممکن است با همان باری که عضو اصلی ترک نشده اما در مکان های مختلف رخ دهد. تقویت با نصب تقویت کننده اضافی در سراسر صفحه شکست در ترکیب با تزریق رزین انجام می شود. اغلب آرماتورهای داخلی یا خارجی در ترکیب با تزریق اپوکسی برای تقویت و ترمیم نصب می شوند. تزریق ترک را می توان با موفقیت در ترک هایی به عرض 0.013 میلی متر با رزین اپوکسی تزریق عمومی انجام داد. ترک های با عرض کمتر را می توان با اپوکسی یا سایر سیستم های پلیمری با ویسکوزیته پایین تزریق کرد.

برنامه های کاربردی رزین اپوکسی تزریق

 

  • برای تعمیر ساختاری سازه های بتنی و بنایی، ترک های افقی، عمودی یا بالای سر را با فشار تزریق کنید.
  • برای ترمیم لکه ها و حفره های بتن به عنوان ملات ترمیم اپوکسی با سنگدانه مخلوط کنید.
  • برای پر کردن و آب بندی فضاهای خالی و ترک ها در سازه هایی مانند پل ها و سایر ساختمان های مهندسی عمران، ساختمان های صنعتی و مسکونی، ستون ها، تیرها، فونداسیون ها، دیوارها، کف ها و سازه های نگهدارنده آب استفاده می شود.
  • اتصال عناصر ساختاری
  • تثبیت تزریق ورق فولادی.
  • انجماد لایه های توخالی.
  • تزریق درزهای ساختمانی.
  • انجماد سازه های بتنی باز.

آماده سازی ترک برای تزریق

 

ترک و سطح اطراف آن را تمیز کنید تا اپوکسی به بتن سالم بچسبد. حداقل سطحی که باید خمیر روی آن قرار گیرد باید با برس سیمی مسواک زده شود. روغن، گریس یا سایر آلودگی های سطحی باید حذف شوند تا خمیر به درستی بچسبد. مراقب باشید که در حین تمیز کردن، هیچ گونه زباله به ترک برخورد نکند. با استفاده از هوای فشرده تمیز و بدون روغن، ترک را منفجر کنید تا هرگونه گرد و غبار، زباله یا آب ساکن را از بین ببرید. اگر ترک در زمان تزریق خشک باشد بهترین نتایج حاصل می شود. اگر آب به طور مداوم از شکاف نشت می کند، جریان باید متوقف شود تا تزریق اپوکسی ترمیم مناسبی داشته باشد. مواد دیگری مانند رزین فوم شونده پلی یورتان ممکن است برای ترمیم ترک نشتی فعال مورد نیاز باشد.

 

ویژگی های کلیدی رزین اپوکسی تزریق

 

  • قوام ویسکوزیته پایین برای نفوذ عمیق ترک های بتن.
  • مقاومت شیمیایی خوب برای محافظت از صفحات بتنی و عرشه.
  • مقاومت در برابر خزش و استرس.
  • فرمولاسیون کم بو
  • استحکام مکانیکی و خستگی بالا.
  • درمان حتی تحت استرس پویا.

نکات تزریق

 

  • اگر از ابزار پخش پنوماتیک استفاده می کنید، هنگام شروع تزریق، ابزار را در حالت پایین قرار دهید و در صورت لزوم فشار را افزایش دهید تا اپوکسی جریان یابد.
  • برای ترک های باریک ممکن است لازم باشد فشار را به تدریج افزایش دهید تا زمانی که اپوکسی شروع به جریان کند. همچنین ممکن است لازم باشد چند دقیقه صبر کنید تا اپوکسی شکاف را پر کند و به درگاه بعدی برود.
  • در صورت تمایل، پس از خشک شدن اپوکسی تزریق، درگاه های تزریق و اپوکسی خمیری را بردارید. اپوکسی را می توان با اسکنه، سوهان یا آسیاب جدا کرد. استفاده از تفنگ حرارتی برای نرم کردن اپوکسی هنگام استفاده از اسکنه یا سوهان توصیه می شود.