پکر آلومینیومی تزریق

(جهت تزریق رزین های پلی یورتان و اپوکسی)

از پکر آلومینیومی جهت تزریق رزین های پلی یورتان و اپوکسی با هدف متوقف کردن نشت های فعال هیدرواستاتیک آب، تحکیم و مقاوم سازی سازه های بتنی در تونل ها، چاله های آسانسور، پارکینگ ها و … استفاده می گردد. روش کار به این صورت می باشد که در سیستم تزریق مواد شیمیایی جهت آب بندی و تحکیم طبق آیین نامه ZTV-ING آلمان (آیین نامه آب بندی سازه های بتنی) ابتدا گمانه هایی اطراف محل نشت ایجاد می گردد، سپس پکر های آلومینیومی نصب شده و عملیات تزریق رزین پلی یورتان و رزین اپوکسی انجام می گیرد.

 

خواص و مزایا :

پکر های فلزی از جنس آلومینیوم

مقاومت بالا

کیفیت بالا

قابلیت نصب آسان

نمره 10 با طول 10 سانتی متر

 

پکر-آلومینیومی-تزریق-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-ALPAKER
نقره ای رنگ
بسته 100 عددی
عدد

خرید پکر آلومینیومی تزریق اپوکسی و پلی یورتان با نازل‌ترین قیمت و بهترین کیفیت

مقدمه| خرید پکر آلومینیومی تزریق

یکی از تجهیزات بسیار مهم در عملیات آب‌بندی و عایق‌کاری سازه‌های بتنی و سیمانی، پکر آلومینیومی تزریق است. این وسیله در واقع نوعی ابزار انتقال ‌دهنده رزین اپوکسی و پلی‌یورتان به داخل شکاف‌ها و درزهای بتن است.

 پکرها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند و بسته به نوع، اندازه و کاربرد خود در قیمت‌های مختلفی هم به فروش می‌روند. امروزه خرید انواع آلومینیومی پکر تزریق رزین اپوکسی و پلی یورتان بهینه‌تر است، زیرا مقاومت انواع آلومینیومی این تجهیزات به نسبت پکرهای پلاستیکی بالا است و به‌راحتی می‌توان از آنها در هر شکاف و درزی استفاده کرد.

 پکرهای پلاستیکی به دلیل مقاومت پایین خود زود می‌شکنند و بهینه و مقرون ‌به ‌صرفه نیستند. در ادامه قصد داریم تا شما عزیزان را با این نوع پکرها بیشتر آشنا کنیم و نکات لازم در خرید پکر تزریق جهت تزریق رزین اپوکسی  و پلی یورتان را به شما بگوییم.

معرفی دو نوع رزین کاربردی برای تزریق در بتن

 

هنگام استفاده از انواع پکر آلومینیومی جهت تزریق، می‌توان از دو نوع رزین استفاده کرد که در ادامه قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم.

رزین تزریقی اپوکسی

 

این رزین دارای ویژگی‌های مثبتی از جمله قدرت چسبندگی و گیرایی بالا، طول عمر زیاد، ویسکوزیته پایین، نفوذپذیری آسان، مقاومت مکانیکی مناسب و عملکرد مؤثر  است.

 از این رزین در انواع سازه بتنی برای تعمیر و ترمیم استفاده می‌شود. با تزریق و یا نفوذ این رزین به کمک پکر تزریق داخل ترک‌ها می‌توان از نفوذ آب و سایر سیالات به درون بتن جلوگیری کرد. تزریق این رزین منجر به بازگشت عملکرد سازه به حالت اولیه می‌شود.

 برای پرشدن کامل ترک از رزین به کمک پکر آلومینیومی تزریق، محیط شما باید از هرگونه آلودگی و گردوغبار پاکیزه باشد. خالی بودن درزها از آب هم در نتیجه نهایی تأثیر دارد. متأسفانه هزینه‌های بالای رزین اپوکسی سبب شده تا افراد بیشتر از رزین پلی‌یورتان استفاده کنند.

رزین تزریقی پلی یورتان

 

 این محصول در دو نوع تک جزئی و دوجزئی کاربرد دارد.  از خواص مهم آن می‌توان به خاصیت فوم شوندگی اشاره کرد. تزریق این نوع رزین درون ترک‌های آبدار سبب افزایش حجم و در نهایت جلوگیری از نشت و نفوذ آب می‌شود.

تزریق پلی‌یورتان دوجزئی بیشتر در آب‌بندی انواع تونل ها، تأسیسات بتنی، آب بندی چاله های آسانسور و… استفاده می‌شود. به کمک این محصول می‌توان سازه بتن را ترمیم و آب‌بندی کرد. بد نیست بدانید که پلی‌یورتان در ترکیب تا 15 برابر مقاوم می‌شود. همین موضوع سبب پوشش تمامی درزها، خلل‌ها و ترک‌های داخل بتن خواهد شد. از انواع رزین پلی‌یورتان به کمک پمپ مخصوص  و پکر تزریق جهت آب‌بندی فشار منفی در بتن استفاده می‌شود. برای خرید پکر آلومینیومی تزریق رزین پلی یورتان دو جزئی با قیمت ارزان می‌توانید وارد سایت فروشگاهی ما شوید.

تجهیزات مورداستفاده برای تزریق رزین‌های اپوکسی و پلی‌یورتان

 

استفاده از روش تزریق رزین نیازمند استفاده از تجهیزات مناسب است. در ادامه مهم‌ترین تجهیزات لازم برای آب‌بندی را به شما معرفی خواهیم کرد.

پمپ تزریق

یکی از تجهیزات مهم برای تزریق انواع رزین اپوکسی و پلی‌یورتان پمپ‌های تزریق است که در دو نوع تک جزئی و دوجزئی وجود دارد. این پمپ‌ها معمولاً دارای 4 قیمت اصلی شامل الکتروموتور، گیج فشارسنج و تنظیم فشار، مخزن ورودی رزین‌ها و شنگ و نازل هستند. با ریختن رزین داخل مخزن این پمپ، دستگاه تحت‌فشار و به کمک نازل، رزین را به درون پکرها تزریق می‌کند.

 فشار لازم برای تزریق رزین کاملاً به کیفیت بتن، عمق، طول  و عرض ترک بستگی دارد. برای استفاده از تجهیزاتی نظیر پمپ تزریق حتماً از افراد متخصص کمک‌ بگیرید زیرا زمان گیرش رزین کم است و یکی از مشکلات رایج خشک‌ شدن رزین داخل پمپ و سختی نظافت آن است.

پکر تزریق Paker

پکرهای تزریق مدخلی برای ورود رزین به بتن هستند، در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شوید. شما می‌توانید برای خرید پکر آلومینیومی تزریق رزین پلی یورتان تک جزئی و انواع دیگر این محصول باکیفیت بالا و ضمانت اصالت به سایت مانی سل مراجعه کنید.

دریل سوراخ کار

دریل سوراخ کار یکی از تجهیزاتی است که در نصب پکر تزریق کاربرد دارد. قطر سوراخ مورد نظر همیشه باید متناسب با قطر پکر تزریق و عمق آن باشد. هنگام ایجاد سوراخ توجه داشته باشد رزین باید کاملاً به محل ترک و درز دسترسی داشته باشد. لازم است برای ایجاد سوراخ در ترک زاویه 45 درجه باشد.. دقت کنید که فواصل این سوراخ‌ها باید حداکثر 30 سانتی‌متر در نظر گرفته شود.

بتونه اپوکسی

یکی از تجهیزات مهمی که به جهت فیکس کردن و ثابت شدن پکر تزریق و آب‌بندی کردن ترک کاربرد دارد، بتونه اپوکسی نام دارد. از این وسیله برای جلوگیری از خروج رزین‌ها از ترک‌های طولی و همچنین بررسی پرشدن ترک‌ها استفاده می‌شود. بتونه اپوکسی قدرت چسبندگی بالا و گیرش سریعی دارد.

آشنایی بیشتر با انواع پکر آلومینیومی تزریق

 

امروزه روش‌های مختلفی برای تعمیر و بهبود عملکرد سازه‌ها در دنیا وجود دارد که یکی از بهترین روش‌های تأثیرگذار کاربردی و موفقیت‌آمیز، تزریق پلی‌یورتان و اپوکسی به داخل بتن است. در این روش به یک سری ابزار نیاز داریم که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پکر تزریق اشاره کرد.

تجهیزاتی مثل پکر تزریق به‌منظور تسهیل کار مجریان طرح‌های آب‌بندی استفاده می‌شوند. این وسیله در واقع سبب انتقال انواع رزین به داخل بتن می‌شود. هنگامی که به شکاف‌ها و ترک‌ها موجود در سازه مورد نظر دسترسی راحتی ندارید، استفاده از انواع پکر می‌تواند سرعت و کیفیت کار شما را افزایش دهد.

 

 پکرهای تزریق معمولاً در انواع پکر فلزی تزریق یا پکر آلومینیومی تزریق و پلاستیکی که دو نوع پکر پلاستیکی سطحی تزریق(نیپل) و پکر پلاستیکی چکشی تزریق می باشد به فروش می‌رسند. اما بد نیست بدانید که فروش پکر آلومینیومی تزریق اپوکسی و پلی یورتان در مقایسه با سایر پکرهای مشابه با جنس‌های مختلف بیشتر است. این پکرها معمولاً هم ضدزنگ هستند و هم مقاومت خوبی دارند و می‌توان از آنها به‌ راحتی جهت تزریق انواع رزین استفاده کرد.

پکرهای آلومینیومی ازیک‌طرف به نازل پمپ وصل هستند و از طرف دیگر باید داخل بتن قرار بگیرند. هر پکر بر اساس طراحی خود یک طرف است و سبب ورود یک‌طرفه رزین به داخل شکاف‌های بتن می‌شود. این طراحی یک‌طرفه سبب می‌شود تا رزین وارد شده به داخل بتن بیرون نریزد.

 

پکرهای مصرفی در انواع طول و قطر استفاده می‌شوند و هر یک بسته به فشار لازم و عرض دیوار یا شکاف باید خریداری شوند. هرچه دیوار شما عرض بیشتری داشت و یا ترک موجود در آن عمیق‌تر بود به پکر طویل‌تری نیاز دارید. گاهی هم شکاف موجود در دیوار عریض است اما عمیق نیست، در این مواقع استفاده از پکرهایی با قطر بالا و طول کم مثل پکرهای سطحی نیپل، توصیه می‌شود. امروزه در بازار پکرهای آلومینیومی در انواع قطرهای 8، 10 و 13 میلی‌متری و طول 8، 10، 13 و 15 سانتی‌متری به فروش می‌رسند.

 

قیمت خرید پکر آلومینیومی تزریق رزین

 

امروزه روش‌های مختلفی برای تعمیر و بهبود عملکرد سازه‌ها در دنیا وجود دارد که یکی از بهترین روش‌های تأثیرگذار کاربردی و موفقیت‌آمیز، تزریق پلی‌یورتان و اپوکسی به داخل بتن است. در این روش به یک سری ابزار نیاز داریم که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پکر تزریق اشاره کرد.

 

تجهیزاتی مثل پکر تزریق به‌منظور تسهیل کار مجریان طرح‌های آب‌بندی استفاده می‌شوند. این وسیله در واقع سبب انتقال انواع رزین به داخل بتن می‌شود. هنگامی که به شکاف‌ها و ترک‌ها موجود در سازه مورد نظر دسترسی راحتی ندارید، استفاده از انواع پکر می‌تواند سرعت و کیفیت کار شما را افزایش دهد.

 

 پکرهای تزریق معمولاً در انواع فلزی یا آلومینیومی و پلاستیک به فروش می‌رسند. اما بد نیست بدانید که فروش پکر آلومینیومی تزریق اپوکسی و پلی یورتان در مقایسه با سایر پکرهای مشابه با جنس‌های مختلف بیشتر است. این پکرها معمولاً هم ضدزنگ هستند و هم مقاومت خوبی دارند و می‌توان از آنها به‌ راحتی جهت تزریق انواع رزین استفاده کرد.

 

پکرهای آلومینیومی ازیک‌طرف به نازل پمپ وصل هستند و از طرف دیگر باید داخل بتن قرار بگیرند. هر پکر بر اساس طراحی خود یک طرف است و سبب ورود یک‌طرفه رزین به داخل شکاف‌های بتن می‌شود. این طراحی یک‌طرفه سبب می‌شود تا رزین وارد شده به داخل بتن بیرون نریزد.

 

پکرهای مصرفی در انواع طول و قطر استفاده می‌شوند و هر یک بسته به فشار لازم و عرض دیوار یا شکاف باید خریداری شوند. هرچه دیوار شما عرض بیشتری داشت و یا ترک موجود در آن عمیق‌تر بود به پکر طویل‌تری نیاز دارید. گاهی هم شکاف موجود در دیوار عریض است اما عمیق نیست، در این مواقع استفاده از پکرهایی با قطر بالا و طول کم مثل پکر پلاستیکی سطحی نیپل، توصیه می‌شود. امروزه در بازار پکرهای آلومینیومی در انواع قطرهای 8، 10 و 13 میلی‌متری و طول 8، 10، 13 و 15 سانتی‌متری به فروش می‌رسند.

 

قیمت پکر تزریق هم همانند دیگر تجهیزات مورداستفاده در عایق‌کاری به عوامل مختلفی بستگی دارد. فاکتورهایی همچون جنس بدنه، برند تولیدکننده، اندازه، ابعاد، کاربرد و کیفیت و مقاومت سبب تغییر قیمت نهایی این محصول می‌شود.

 

مراحل و نحوه پرکردن ترک بتن با تزریق رزین

 

برای پرکردن ترک بتن، در قدم اول لازم است محیط موردنظر شما عاری از هرگونه آلودگی باشد تا چسبندگی لازم بین رزین و بتن ایجاد شود و دوام کار افزایش یابد.

 پس از آن سعی کنید برای تزریق رزین در بتن به کمک پکر آلومینیومی تزریق، فواصل منظم و مشخصی را ایجاد کنید. سطوح ترک را درزبندی کنید، این کار منجر به افزایش تحمل آن در برابر فشار ناشی از تزریق می‌شود. نفوذ رزین در این صورت بهتر انجام می‌گیرد. سعی کنید هنگام استفاده از انواع پکرهای آلومینیومی تزریق، کار تزریق رزین را از پایین‌ترین روزنه انجام دهید.

 پس از آن برای تزریق رزین به روزنه‌های بعدی شیر پمپ را ببندید و ادامه عملیات تزریق را انجام دهید. توجه داشته باشید که فشار اولیه هنگام تزریق رزین با پکر حدود 25 اتمسفر است و این فشار کم‌کم بیشتر می‌شود.

به‌منظور اطمینان از تزریق رزین و همچنین میزان نفوذ رزین در بتن، می‌توانید فرایند مغزه‌گیری از ترک بتن را انجام دهید. نتایج به ‌دست ‌آمده به کمک جک بارگذاری شکست و صفحه شکست مغزه نیز بررسی می‌شوند.

نکته اجرای عملیات پکر گذاری پکر آلومینیومی تزریق

 

انجام این عملیات به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارد، چنانچه این عملیات توسط افراد ماهر انجام شود با کمترین مقدار پکر تزریق و مواد پلی‌یورتان می‌توان از نشتی آب جلوگیری کرد.

سخن آخر | خرید پکر آلومینیومی تزریق ترک

در این مقاله با مهم‌ترین ابزار مورداستفاده در تزریق رزین جهت آب‌بندی آشنا شدید. همان‌طور که مشاهده کردید انواع پکر تزریق بر اساس شرایط و نوع کاربرد متنوع هستند و هر یک کاربرد خاصی دارند.

از بهترین انواع پکرهای باکیفیت می‌توان به پکرهای ترک اشاره کرد. برای خرید پکر آلومینیومی تزریق ترک می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین و غیرحضوری سراسر کشور محصول موردنظر خود را تهیه کنید. اما توجه داشته باشید که هر فروشگاهی به شما کیفیت و قیمت مناسب و تضمین شده ارائه نمی‌دهد. شما می‌توانید برای یک خرید مطمئن همین حالا وارد سایت مانیسیل شوید و پکر مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت در کمترین زمان ممکن تهیه کنید. کارشناسان مانیسیل آماده راهنمایی شما عزیزان در زمینه خرید انواع پکر تزریق هستند.