آب بندی سرویس های بهداشتی

آب بندی سرویس های بهداشتی

 

امروزه هزینه های زیادی صرف نجاری، سرامیک و کاشی های مورد استفاده در قسمت های مختلف خانه از جمله سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه می شود. اما یک نکته مهم وجود دارد که عموماً مردم به آن توجه نمی کنند اگر آب بندی حمام، سرویس بهداشتی، کاشی و سرامیک به درستی انجام نشود، باعث ایجاد رطوبت و رطوبت در دیوارهای خانه و حتی طبقات پایین می شود و مشکلات زیادی را ایجاد می کند. بنابراین برای جلوگیری از این دسته از مشکلات باید آب بندی سرویس های بهداشتی و حمام و مکان هایی که بیشتر در معرض آب و رطوبت هستند انجام گیرد. تا از خطرات مابعد و نشتی های آب در امان ماند. که شما برای این کار می توانید از مجموعه عایق بندی سازه مانیسیل کمک گرفته تا تمامی آب بندی ها از جمله آب بندی سرویس های بهداشتی را انجام دهید.

به نظر می رسد که آب بندی سرویس های بهداشتی روی زمین بحث های زیادی را در بین مشتریان، لوله کش ها و افرادی از این دست ایجاد کرده است داشته باشد. آیا آب بندی سرویس های بهداشتی روی زمین هوشمندانه است ؟بله  به نظر می رسد که، آب بندی سرویس های بهداشتی روی زمین در واقع هوشمندانه است.

آیا آب بندی سرویس های بهداشتی از نشتی جلوگیری می کند؟

 

بحث مربوط به نشتی آب است.  برخی از مردم معتقدند که آب بندی نکردن سرویس های بهداشتی روی زمین می تواند به شما در شناسایی نشتی کمک کند. این مشتریان می گویند که آب بندی در اطراف پایه سرویس باعث می شود که آب از سرویس نشتی حبس شود و به زیر و اطراف سرویس آسیب برساند زیرا جایی برای نشت روی زمین ندارد.

اگرچه این نظریه منطقی است، اما در واقع یک گزاره نادرست است. یک سرویس بهداشتی در واقع هرگز مستقیماً روی زمین نشت نمی کند. اگر نشتی در سرویس بهداشتی رخ دهد، از طریق کف رخ می دهد و نه روی زمین. سرویس های بهداشتی معمولاً در زیر نشتی دارند ، و مشاهده مواردی که در آن سرویس بهداشتی واقعاً به زمین نشت می‌کند بسیار نادر است.

آب بندی کف سرویس های بهداشتی

 

از آنجایی که حمام چندین بار شسته می شود و برای شستن سرویس های بهداشتی و حمام به مواد شوینده قوی و اسیدی نیاز است. این منجر به خوردگی و از بین رفتن بست های مورد استفاده بین سنگ های توالت، کاشی و سرامیک می شود. هنگامی که مهر و موم و سفتی از بین می رود، آب از این درزها به زیر کاشی یا سرامیک نفوذ می کند و در بالای عایق جمع می شود. بنابراین عایق کف و آب بندی سرویس های بهداشتی را از بین می برد و باعث ایجاد رطوبت در دیوارهای خانه به خصوص در دیوارهایی که یا سرویس بهداشتی مشترک است و یا رطوبت در سقف طبقه پایین نمایان می شود. بنابراین به دلیل نیاز به شست و شوی قسمت زیادی از سرویس بهداشتی، سنگ سرویس بهداشتی و سرویس بهداشتی باید به صورت اصولی و دائمی عایق بندی و آب بندی شود تا عامل ایجاد رطوبت از ساختمان از بین برود.

امروزه استفاده از درزگیرهای نانو سنگ توالت به عنوان یکی از مهم ترین روش های عایق کاری در حال افزایش است. جداسازی توالت فرنگی با مواد نانو به شما این امکان را می دهد که رطوبت را بدون نیاز به مشکلات مربوط به ایزوگام و قیر به طور دائم از بین ببرید.

روش های آب بندی سرویس های بهداشتی

 

3 روش برای آب بندی سرویس های بهداشتی وجود دارد. در ادامه به معرفی هر یک از این روش ها می پردازیم.

 

  • چسب بندکشی

یکی از این راه ها استفاده از چسب یا چسب اپوکسی است که می توان از آن برای آب بندی سرویس های بهداشتی و کاشی و سرامیک کف و حمام استفاده کرد. با استفاده از این ماده به راحتی می توانید از ترک خوردن کاشی ها در طول زمان جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که این نوع چسب ضد آب بوده و چسبندگی بالایی دارد. این نوع چسب در برابر تغییر شکل نیز مقاوم بوده و دوام و ماندگاری بالایی دارد.

 

  • استفاده از ماستیک

استفاده از ماستیک یکی از راه های دیگر برای آب بندی سرویس های بهداشتی است. در واقع ماستیک پلی یورتان نوعی چسب ساختمانی با چسبندگی بالا است. ماستیک برای چسباندن آسفالت، کاشی و کفپوش، سقف، منسوجات و چرم استفاده می شود. معمولاً از ماستیک ها در اتصالات بین کاشی ها و پنجره ها برای جلوگیری از ورود رطوبت و آب استفاده می شود. لازم به ذکر است که این نوع چسب ها سبک بوده و در سرما و گرما انعطاف پذیری بالایی دارند.

 

  • پودر بندکشی

یکی دیگر از راه های آب بندی سرویس های بهداشتی استفاده از پودر بندکشی مخصوص است. در این روش ابتدا پودر بندکشی مخصوص را با آب به نسبت 1 به 1 مخلوط کرده و به صورت خمیر در می آورند. سپس این مخلوط بین لایه سرامیکی ساده و مربع با زاویه ماله 45 درجه کشیده می شود. در پایان بهتر است آن را با دستمال مرطوب و حوله نرم تمیز کنید تا سطح آن صاف شود. یکی از نکات مهم برای گرفتن نتیجه بهتر این است که قبل از انجام آب بندی و عایق بندی، پوشش باید کاملاً عاری از چربی و کثیفی باشد.

سخن نهایی

 

در این مقاله به مهم ترین نکاتی که برای آب بندی سرویس های بهداشتی باید رعایت کنید، پرداختیم. و 3روش مهم آب بندی سرویس های بهداشتی را بیان کردیم.  بنابراین توصیه می‌شود که برای رسیدن به مطلوب ترین کیفیت و خروجی کار در آب بندی سرویس های بهداشتی، از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. که می توانید از مجموعه مانیسیل برای این کار کمک گرفته تا بهترین سازه ها را بدون مشکل خرابی داشته باشید.