امولسیون قیری سرد اجرا

(جایگزین مناسب قیرگونی و ایزوگام جهت آب بندی بام و دیوار حائل)

امولسیون قیری سرد اجرا، پوششی تک جزئی، انعطاف پذیر و آب بندکننده، بر پايه بيتومن رابر است و به عبارتی امولسيون پایه قيری اصلاح شده با پليمر می باشد و به راحتی اعمال می­گردد. این محصول به همراه یا بدون الیاف تقویت کننده بر سطوح بتنی و سازه ­های بنایی، در فونداسیون و پی ساختمان­ها، آب بندی دیوارهای حائل، بام، لوله های بتنی، مخازن، تونل­ ها و غیره مورد استفاده قرار می­گیرد. این ماده پس از پخت کامل به حالت چقرمه و انعطاف پذیر درآمده، در برابر حرکت سازه و تنش­ های وارده مقاوم و دارای خاصيت ايجاد پل بر روی ترک­ها است.

خواص و مزایا :
قابل رقیق شدن با آب
قابل انعطاف و الاستیک بعد از مصرف و پس از تبخیر آب
پس از خشک شدن، غیر قابل حل در آب
سهولت در اجرا به سبب رقیق شدن با آب
پوشش و عايق يکپارچه بام، دیوار حائل، فونداسیون و پارکینگ
آب­ بندی و محافظت سطوح در تماس با خاک
آب­ بندی سطوح افقی در برابر بالا زدن رطوبت مابين لايه­ های بتن و پلاستر و همچنين عايق­های حرارتی
ترميم و آب بندی عايق­های قديمی

امولسیون-قیری-سرد-اجرا-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-GHIRI
مشکی
سطل 25 کیلوگرمی
کیلوگرم

امولسیون قیری سرد اجرا و ویژگی های آن

 

سطح آسفالت جاده ها به مرور زمان به دلیل شرایط آب و هوایی مانند یخبندان، نور خورشید، گرما و همچنین نمک پاشی جاده، برف روبی و همچنین اثرات بیش از حد ممکن است فرسایش، ریزش، از بین رفتن سنگدانه ها، لانه زنبوری و حملات سولفات را تجربه کند. بارگیری و اصطکاک، به ویژه ناشی از زنجیر چرخ و تیغه های برف روب. عدم تعمیر و نصب آسفالت روکش در زمان مقرر باعث گسترش آسیب ها می شود و منجر به تخریب کامل سطح جاده و حتی لایه های زیرین می شود. استفاده از لایه های محافظ برای جلوگیری از تشدید فرسودگی آسفالت، به تعویق انداختن نصب روکش، حفظ شرایط موجود و پرکردن ترک ها توصیه می شود.

 

این لایه ها علاوه بر ایجاد سطح مناسب راه، آن را ضد آب کرده و از تخریب آسفالت و لایه های زیرین آن جلوگیری می کند. این یک روش نگهداری ارزان است که عملکرد بی وقفه و ایمن جاده ها را تضمین می کند. روش های مختلفی بر اساس میزان تخریب، وزن و حجم تردد و نوع آسفالت توصیه می شود. این روش ها ارزان هستند و می توان آنها را در اوایل یا حتی قبل از شروع خرابی روسازی آسفالت به کار برد.

 

مخلوطی از امولسیون قیری سرد اجرا و سنگدانه‌هایی که می‌توانند در کارخانه یا در محل تولید شوند. می توان آن را در بسته بندی فله یا در یک کیسه پلی نگهداری یا حمل کرد. مخلوط امولسیون قیری سرد اجرا زمانی که در کیسه های جامبو بسته بندی می شود قهوه ای می ماند و در عرض 2 تا 4 ماه بدون حرارت دادن آماده استفاده می شود.

مزایای امولسیون قیری سرد اجرا

 

مقرون به صرفه

از آنجایی که برای چیدمان نیازی به گرمایش یا تجهیزات تخصصی نیست، امولسیون قیری سرد اجرا یک انتخاب مقرون به صرفه برای تعمیر جاده است. از آنجایی که می توان آن را به صورت عمده خریداری کرد و برای مدت طولانی تری در انبار نگهداری کرد و در عین حال پایدار ماند، می توان آن را در مقادیر بالاتر خریداری کرد تا هزینه ها مطابق با بودجه باشد. علاوه بر این، برخلاف آسفالت گرم، امولسیون قیری سرد اجرا نیازی به گرم شدن ندارد، بنابراین نیازی به تجهیزات تخصصی نیست که هزینه دیگری را در حفظ راه و نگهداری بزرگراه حذف می کند.

کارآمد

در صورت تعمیرات واکنشی و اضطراری جاده، توانایی بسیج سریع و تعمیر سطوح آسیب دیده با کمترین تأثیر بر جریان ترافیک بسیار مهم است. علاوه بر این، در شرایط اضطراری، خروج از بزرگراه یا جاده در شرایط خطرناک غیرممکن است، زیرا این خطر برای سایر کاربران جاده است. از آنجایی که امولسیون قیری سرد اجرا را می توان برای مدت طولانی (تقریباً 6 ماه) در انبار نگهداری کرد، در این نوع موقعیت ها می توان آن را بسیار سریعتر جابجا کرد. علاوه بر این، از آنجایی که زمان پخت امولسیون قیری سرد اجرا معمولاً سریع‌تر از آسفالت گرم است، جاده‌ها را می‌توان به طور مؤثر تعمیر کرد و سریع‌تر بازگشایی کرد و در عین حال برای رانندگان ایمن باقی ماند.

امولسیون قیری سرد اجرا مبتنی بر آب با ویسکوزیته معقول و زمان گیرش بهینه برای پایداری اختلاط با طیف گسترده ای از سنگدانه های درجه بندی شده طراحی شده است. درجه مخلوط سرد در کنار هم قرار می گیرد تا به خوبی با سنگدانه های درجه بندی شده باز و همچنین متراکم مخلوط شود.

راه حل همه آب و هوا

آسفالت داغ در هوای سردتر می تواند مشکل باشد. این به این دلیل است که وقتی یک سطح سرد است، باعث خنک شدن قیر می شود که جریان مواد را مهار می کند. بنابراین، گذاشتن آسفالت داغ در شرایط برفی، یخبندان یا مرطوب می‌تواند کمتر از حد ایده‌آل باشد، زیرا سطح سطحی به‌دست‌آمده احتمالاً زودتر در برابر ترک‌ها و تغییر شکل آسیب‌پذیر خواهد بود. امولسیون قیری سرد اجرا را می توان در هر زمانی از سال و در هر شرایط آب و هوایی درست کرد و گذاشت.

عالی برای تعمیر چاله

هر سال، چاله ها میلیون ها پوند خسارت وارد می کنند و همچنین یکی از دلایل اصلی تصادفات هستند. برای جلوگیری از این امر، وصله سریع و کارآمد چاله ها بسیار مهم است. این نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه مقامات محلی می شود، بلکه ایمنی همه کاربران جاده را تضمین می کند. در طول تعمیر چاله، امولسیون قیری سرد اجرا یک انتخاب عالی برای وصله زدن است زیرا استفاده از آن در طول سال سریع، کارآمد و مقرون به صرفه است.

ویژگی های امولسیون قیری سرد اجرا

 

  • مناسب برای آب بندی موقت ترک که حتی بر روی سطح مرطوب نیز قابل استفاده است.
  • انعطاف پذیر است، اما در برابر تغییرات آب و هوایی پایدار است.
  • می توان در محل یا در کارخانه تولید کرد.
  • امولسیون قیری سرد اجرا برای تولید مخلوط سرد مناسب است که به خوبی به سنگدانه ها می چسبد.
  • در طول فرآیند تولید و سنگفرش کاملاً سازگار با محیط زیست و بدون نیاز به گرمایش.
  • ترافیک می تواند پس از فرآیند شکستن از آن عبور کند.
  • هنگام تولید امولسیون قیری سرد اجرا، سنگدانه ها باید عاری از گرد و غبار شسته شوند.
  • می توان به مدت 2 تا 7 روز در بسته بندی فله یا به مدت 4 تا 6 ماه در کیسه های پلی نگهداری کرد و همچنین می توان آن را بازیافت کرد.
  • فرآیندهای تولید و حمل و نقل مقرون به صرفه هستند.

میزان مصرف امولسیون قیری سرد اجرا

 

میزان مصرف امولسیون به نوع سطح تحت درمان بستگی دارد. برای سطح آسفالت مصرف 500 گرم بر مترمربع است، در صورت سنگریزه مصرف به 1200 گرم در متر مربع می رسد. تصفیه خرده های آسفالت مصرف را تا 2000 گرم در متر مربع افزایش می دهد. امولسیون آب قیر مایعی به رنگ قهوه ای تیره است. امولسیون با پراکندگی قیر در آب با افزودن سورفکتانت ها ساخته می شود. امولسیون های قیر برای کارهای مختلف راه سازی ضروری هستند. این یک لایه محافظ برای جاده های اتومبیل (آسفالت، شن یا بتن) تشکیل می دهد.

در شرایط عادی قیر جامد است بنابراین برای مخلوط کردن آن با مواد معدنی باید با حرارت دادن به حالت مایع درآید. میزان ماده جامد (قیر) در امولسیون تا 70 درصد می باشد. به شکل ذرات کوچک در آب معلق است. ویسکوزیته عمومی امولسیون با ویسکوزیته فاز آب منطبق است. بنابراین در دمای اتاق مایع است.