چسب پلیمری بتن

(جهت بهبود چسبندگی و کارایی بتن و ملات)

چسب پلیمری بتن یا چسب آب بندی بتن رزینی پلیمری بر پایه رزین های آکریلیک با حالت امولسیونی می­باشد كه با هدف افزايش چسبندگی بتن یا ملات جديد به بتن یا ملات قدیمی مورد استفاده قرار مي‌گيرد و علاوه بر بالابردن قدرت چسبندگی ، باعث كاهش نفوذپذيری بتن یا ملات و افزایش کارایی بتن یا ملات خواهد شد.پلیمر ها میزان تبخیر آب را کاهش می دهند و از ترک خوردن بتن در فرآیند هیدراتاسیون بتن جلوگیری می نمایند و باعث بهبود کارایی و چسبندگی آن می شوند.

خواص و مزایا :

افزایش کارایی و چسبندگی بتن یا ملات

کاهش نفوذپذیری بتن یا ملات

جلوگیری از ترک خوردن بتن یا ملات

قابل استفاده جهت آب بندی و کاشی کاری استخر ها ، سرویس های بهداشتی و سطوح مرطوب

27-e1649257397261
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-CHASBA
شیری رنگ
گالن 20 کیلوگرمی
کیلوگرم

چسب پلیمری بتن چیست؟

پلیمر مولکولی است که از زنجیره ای از واحدهای تکرار شونده تشکیل شده است که از نظر شیمیایی به یکدیگر پیوند دارند. چسب ها موادی هستند که برای چسباندن چیزها به یکدیگر استفاده می شود. چسب پلیمری بتن یک ماده اتصال دهنده مصنوعی است که از پلیمرها ساخته شده است و نسبت به سایر اشکال چسب ها قوی تر، انعطاف پذیرتر و مقاومت ضربه ای بیشتری دارد. این محصولات باندینگ در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، هوافضا، هوانوردی، ساخت‌وساز، الکترونیک و برق استفاده می‌شوند.

بتن چیز شگفت انگیزی است اما به مرور زمان خراب می شود. وقتی انجام شد، یا باید آن را با چسب پلیمری بتن وصله کنید یا آن را جایگزین کنید. با فرض اینکه از نظر ساختاری سالم است، کم هزینه ترین جایگزین، وصله آن با چسب پلیمری بتن است. با این حال، وصله آن نیاز به توجه به جزئیات دارد وگرنه پچ شما دوام نخواهد آورد.

کاربردهای چسب پلیمری بتن

چسب پلیمری ممکن است به اشکال مختلفی از جمله یورتان ها، اپوکسی ها، رزین ها، سیانواکریلات ها و متاکریلات ها باشد. یورتان‌ها در برابر روغن‌ها، مواد شیمیایی، اسیدها و سوخت‌ها مقاوم هستند و آنها را به یک چسب محبوب برای بسیاری از کاربردها تبدیل می‌کند. این محصولات قوی، انعطاف پذیر هستند و به خوبی به سطوح مختلف می چسبند. از آنها برای آب بندی مخازن سوخت، مخازن نفت، تجهیزات پردازش شیمیایی و لوله کشی استفاده می شود. از چسب‌های یورتان نیز می‌توان به عنوان چسب کاشی و سرامیک برای چسباندن کاشی‌های کف به کف‌های زیرین، پر کردن شکاف‌ها و در ترکیبات قفل نخ جایگزین نیاز به واشر استفاده کرد.

چسب پلیمری بتن در تعدادی از کاربردهای روزمره از جمله چسب برای تفنگ های چسب و در انواع چسب های صنایع دستی استفاده می شود. اینها دارای طیف گسترده ای از سختی و ویسکوزیته یا مقاومت در برابر جریان هستند و می توانند پلاستیک، فایبرگلاس، چوب، سنگ و فلز را به هم بچسبانند. اپوکسی ها در برابر حرارت و مواد شیمیایی مقاوم هستند و عایق های الکتریکی خوبی هستند که آنها را به انتخابی مکرر برای کاربردهای الکترونیکی و الکتریکی تبدیل می کند. آنها همچنین در مواقعی که به پیوند قوی نیاز است، مانند هواپیماسازی، دریانوردی و ساخت خودرو، ارزشمند هستند.

چسب پلیمری بتن پیشرفته خطی بدون حلال و ایزوسیانات از مواد تجاری با کارایی بالا است که بتن، سنگ تراشی، آجر، سنگ روکش، فوم، دیوار خشک، چوب و پلاستیک را به طور دائمی در عرض چند دقیقه به هم متصل می کند. . چسب پلیمری بتن که برای ارائه یا فراتر از عملکرد درزگیرها و چسب های پلی یورتان یا سیلیکون سنتی طراحی شده است،که موارد مصرف آن عبارتند از:

تعمیر بتن شکسته

چسباندن بلوک و آب بندی دیوارهای حائل

چسبندگی و انعطاف پذیری عالی

انواع درزگیر و نحوه چسبندگی چسب پلیمری بتن

درزگیر خود تراز: ترک های افقی و درزهای انبساط را در بتن با پرداخت صاف، همسطح و بدون چسبندگی به طور دائم در 60 دقیقه آب بندی می کند.

درزگیر ملات : اتصالات ملات را با بافت مات و بدون چسبندگی در 60 دقیقه به طور دائم آب بندی و ضد آب می کند.

درزگیر ترک بتن:  ترک های بتن را با بافت مات و بدون چسبندگی در 60 دقیقه به طور دائم آب بندی و ضد آب می کند.

چسب ساختمانی : بتن، سنگ تراشی، آجر، سنگ روکش، تخته فوم، دیوار خشک، چوب و پلاستیک را به طور دائم به هم چسبانده است.

درزگیر بدون افتادگی : ترک های عمودی و درزهای انبساط را در بتن، بنایی، گچ کاری و آجر با پرداخت صاف و بدون چسبندگی به طور دائم در 60 دقیقه آب بندی می کند.

بهترین عامل چسباندن بتن برای پروژه شما با چسب پلیمری بتن

کارهای زیادی برای رسیدگی به یک تعمیر یا پروژه بتن انجام می شود. بر خلاف یک پروژه نجاری، شما نمی توانید فقط یک دسته الوار بردارید و به کار بپردازید. شما باید منتظر شرایط آب و هوایی مناسب باشید، مخلوط سیمان مناسب را انتخاب کنید، از نسبت مناسب استفاده کنید و آنقدر سریع کار کنید که بتن قبل از آماده شدن شروع به گیرش نکند. می‌خواهید بار اول آن را درست مخلوط کنید تا مطمئن شوید که به درستی می‌چسبد.

برای کمک به جلوگیری از یک سناریوی ناگوار، از بهترین عامل اتصال بتن استفاده کنید. چه مخلوط کردن عامل با دوغاب یا استفاده از یک عامل برای چسباندن دو سطح بتن به یکدیگر، یک محصول با کیفیت بالا می تواند کار را انجام دهد. این راهنما به شما کمک می کند تا بهترین عامل اتصال بتن مانند چسب پلیمری بتن را برای پروژه خود انتخاب کنید.

چسب پلیمری بتن و نحوه استفاده

ویژگی هایی که باید در بهترین عامل چسباننده، چسب پلیمری بتن جستجو کنید

قبل از انتخاب بهترین عامل اتصال بتن برای پروژه خود، از چند فاکتور آگاه باشید. یاد بگیرید که چگونه از عامل استفاده کنید، چگونه سطح را حالت دهید و چگونه تشخیص دهید که آیا عامل ضد آب است یا خیر. برای جلوگیری از دوبار تکمیل یک پروژه، حتماً دستورالعمل های ذکر شده در بسته بندی عامل بتن را دنبال کنید. بیش از هر عامل دیگری، استفاده از محصول به روشی که سازنده توصیه می کند بهترین راه برای دستیابی به بهترین نتایج است.

عوامل باندینگ اغلب می توانند به روش های مختلف استفاده شوند. چسب پلیمری بتن می تواند یک سطح موجود را بپوشانند یا مستقیماً در مخلوط بتن مخلوط شوند. سایر محصولات برای فعال شدن مناسب به دو یا سه ماده شیمیایی مختلف نیاز دارند.

قابلیت ضد آب

در حالی که برای تبدیل سیمان به بتن نیاز به آب است، آب می تواند بدترین دشمن بتن باشد. اگر آب به سطح بتن راه پیدا کند و یخ بزند، می‌تواند به راحتی یک سطح عالی را بشکافد. حتی می تواند یک تکه کاملاً جدید را مستقیماً از روی سطح بتونی شما بیرون بیاورد. آب می تواند همین کار را با چسب پلیمری بتن یا ترکیب پلی یورتان انجام دهد، اگرچه انعطاف پذیری آنها باعث می شود کمی در برابر ترک خوردگی مقاومت بیشتری داشته باشند.

گروه تخصصی عایق بندی سازه مانیسیل آماده اجرای پروژه های مرتبط شما ازجمله پروژه های آب بندی می باشد و همچنین شما میتوانید برای خرید و یا سفارش های خود از محصولات این گروه تخصصی استفاده نمایید.