نفوذگر کریستال شونده

(جهت آب بندی نشت های فشار منفی کاربردی در چاله های آسانسور، تونل ها و مخازن)

نفوذگر کریستال شونده ماده ای تک جزئی، غیر آلی و پایه سیمانی است که نفوذگر و کریستال شونده می باشد و سازه های بتنی را از عمق آب بند می نماید. نفوذگر کریستال شونده تنها یک پوشش نیست بلکه در اثر واکنش اجزاء تشکیل دهنده آن با رطوبت و آهک آزاد موجود در بتن، ساختاری یکپارچه با بتن ایجاد کرده و توده مقاوم و با دوامی را ایجاد می نماید.

این ماده جهت آب بندی داخلی و خارجی مخازن آب آشامیدنی، تصفیه خانه های فاضلاب، سازه های دریایی، تونل ها، منهول ها، چاله های آسانسور، گذرگاه های زیرزمینی، دیوار های حائل دارای فشار منفی، پارکینگ ها و سطوح بتنی مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص و مزایا :

اجرای آسان و سرعت بالا

سریع سخت شونده در تماس آب و رطوبت

مقاوم در برابر فشار های هیدرواستاتیک بالا و فشار منفی آب

قابل اعمال بر سطوح مرطوب

فاقد کلراید

دارای تائیدیه آب آشامیدنی

غیر سمی و سازگار با محیط زیست

4-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-NOFOZGAR
پودر خاکستری
سطل 25 کیلوگرمی
کیلوگرم

خرید نفوذگر کریستال شونده با بهترین قیمت و کیفیت از مانیسیل

در دنیای امروزی یکی از فناوری‌های مهمی که به دنبال درک ترکیب شیمیایی و فیزیکی بتن به وجود آمده، فرایند استفاده از نفوذگر کریستال شونده است. خرید نفوذگر عایق رطوبتی یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای آب‌بندی سازه محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید بتن متخلخل است و از مویرگ‌های فراوانی تشکیل شده که همگی مثل یک تونل می‌توانند مایعاتی مثل آب را در خود جریان دهند.

در این مواقع استفاده از نفوذگر به‌عنوان یک عایق رطوبتی مطمئن کاربردهای زیادی دارد. تحقیقات اخیر نشان داده است که  فناوری به نام نفوذگر می‌تواند سبب پرشدن مویرگ‌های داخل بتن شود؛ در نتیجه از این راه دیگر هرگز آب و سایر مایعات وارد بتن نخواهند شد. در حال حاضر عایق رطوبتی کریستال شونده بر روی چندین هزار پروژه مختلف در سراسر جهان آزمایش شده است و امتحان خود را از نظر کیفیت و قابلیت پس داده است. در ادامه بیشتر با این محصول پراستفاده آشنا می‌شوید. شما می‌توانید برای تهیه انواع نفوذگر به سایت مانیسیل مراجعه کنید.

آشنایی با مواد کریستال شونده

 

شاید بتوان گفت که کار با فناوری کریستال شونده برای ضد آب کردن و حفاظت سازه بتنی یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین فرایندها است. سالانه پیمانکاران زیادی در سراسر جهان این روش را برای آب‌بندی بتن به کار می‌برند و خرید مواد نفوذگر کریستال شونده در بین این افراد بسیار زیاد است. عایق رطوبتی کریستال شونده به ‌آرامی به داخل سطح بتن نفوذ می‌کند و با ایجاد واکنش سبب تشکیل کریستال‌های رشته‌ای در مویرگ‌های بتن می‌شود. ماهیت ساختاری این ماده مقاومتی است و منجر به تقویت بتن در مقابل فشار شدید هیدرواستاتیک آب می‌شود.

توجه داشته باشید که جهت استفاده از ماده نفوذگر دمای هوا باید به طور میانگین حدود ۵ الی ۳۰ درجه سانتیگراد باشد، در غیر این صورت ماده، به‌ سختی مورد نظر نخواهد رسید.

مواد شیمیایی به کمک آب، مویرگ‌های بتن را به‌ راحتی طی می‌کنند و وارد آنها می‌شوند؛ اما خوشبختانه بر اساس نتایج آزمون‌های انجام شده، ثابت شده است که نفوذگر عایق رطوبتی به ‌خوبی می‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد. با پوشش کریستالی می‌توان به‌ راحتی و به ‌صورت کاملاً تضمین شده مقاومت و دوام بتن را بالا برد. دقت داشته باشید که بدون داشتن رطوبت کافی در سازه، ماده نفوذگر فعال نمی‌شود و در حالت خنثی باقی می‌ماند. در نتیجه برای واترپروف کردن سازه به این روش باید از وجود رطوبت مطمئن شوید. مواد کریستالی جهت واترپروف کردن گزینه بهتری نسبت به الیاف فولادی محسوب می‌شوند. برای سفارش آب بند کریستال شونده با قیمت مناسب همین حالا به فروشگاه اینترنتی و معتبر مانیسیل مراجعه کنید.

خواص و مزایای محصول: خرید آب بند کننده نفوذگر کریستال شونده

 

از مزیت‌های این نفوذگر کریستال شونده می‌توان به طراحی یکنواخت آن جهت تولید و تهیه روکش‌های ضد آب اشاره کرد. این نفوذگر قابلیت جلوگیری از نفوذ آب و بخار به بتن را دارد و این به دلیل وجود مواد کریستالی آن است. به کمک کریستال شونده‌ها می‌توان سطحی کاملاً مقاوم ایجاد کرد و جلوی ترک‌خوردگی‌های سطحی را گرفت. سهولت در استفاده، محافظت از سطوح در مقابل یون‌های شیمیایی و مواد خورنده و خاصیت ترمیم‌کنندگی بتن با مواد کریستالی از دیگر مزیت‌های این محصول است. استفاده از ماده نفوذگر همچنین با محیط‌زیست سازگار است؛ بنابراین نوشیدن آبی که از آن عبور می‌کند، هیچ‌گونه ضرری نخواهد داشت.

نفوذگر و کریستال شونده در اثر واکنش جزئی از خود بتن می‌شوند و توده‌ای بادوام و مقاوم تشکیل می‌دهند؛ بنابراین اثرات آن را نباید با روکش‌های ساده پلاستیکی ممبرین و … مقایسه کرد. از نفوذگر می‌توان در فشار مثبت و منفی استفاده کرد. این محصول نسبت به ممبرین هیدرولیتیک یا سیستم پانل رسی بسیار تأثیرگذارتر و کم‌هزینه‌تر است و اجرای ساده دارد. به دلیل اجرای ساده این ماده، دستمزد مجری نیز کمتر خواهد بود. نفوذگر به هنگام پرکردن مویرگ‌ها به زمان کیورینگ، مش فولادی یا سیمی و سایر روش‌های حفاظتی و همچنین خشک‌کردن بتن احتیاج ندارد. نفوذگر کریستال شونده قادر است ترک‌های داخل بتن را تا ضخامت 4 میلی‌متر پر کند. بتن با وجود این ماده امکان تنفس دارد؛ بنابراین بخار آب جمع نخواهد شد.

نفوذگر حاوی مواد کریستال شونده درون لوله‌های موئینه بتن  به ‌راحتی کریستال می‌سازد و مانع از نفوذ آب و طیف وسیعی از مواد شیمیایی می‌شود. این ماده از نظر بهداشتی بسیار شرایط خوبی دارد و مقاومت آن به ‌شدت بالا است؛ زیرا از سیمان، سیلیس و چند ماده شیمیایی فعال دیگر تولید شده است. در حال حاضر مؤثرترین و محبوب‌ترین  روش آب‌بندی و حفاظت شیمیایی و دائمی بتن استفاده از این مواد نفوذگر است.

کاربردهای مواد کریستال شونده بتن

 

استفاده از این محصول در صنعت بسیار گسترده است و از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به ضد آب کردن بتن، برطرف‌کردن درزهای سرد اشاره کرد. نفوذگر با خشک‌کردن بتن سبب خشک ‌شدن آب اطراف میل‌گردها شده و در نهایت از پوسیدگی و زنگ‌زدگی میل‌گرد جلوگیری می‌نماید. از این ماده بیشتر در سازه‌هایی نظیر پل‌ها، سدها، مخازن آب، کلاریفایرها و مخازن نگهداری املاح فریک، مخازن بتنی تصفیه آب و فاضلاب، سدها، نیروگاه هسته‌ای، نیروگاه آبی، اسکله، شمع، آکواریوم‌های بتنی، تونل‌های راه و تونل‌های زیرزمینی مترو و مجتمع‌های مسکونی یا اداری استفاده می‌شود. آب‌ بندی استخر توسط پودر کریستال شونده و پودر نفوذگر نیز در بین مهندسان  بسیار رایج است. جالب است بدانید که هر کیلوگرم ماده نفوذگر می‌تواند به ‌راحتی حدود یک متر مربع از سطح بتنی را واترپروف کند.

نفوذگر در تأسیسات پتروشیمی در قسمت برج‌های خنک‌کننده و برج‌هایی که در معرض مواد شیمیایی خورنده هستند، انبارها، زیرزمین‌های بتنی و… کاربرد دارد. در فونداسیون‌ها، پله‌ها،آب بندی پارکینگ‌ها و طبقات منفی، کانال‌ها، تیرهای بتنی چراغ برق، جداول بتنی، خیابان‌ها و فرودگاه هم می توان از کریستال شونده بهره برد.

همچنین در تأسیسات بتنی ارتشی مثل تأسیسات نیروی دریایی بنادر، تأسیسات نیروی هوائی و زاغه‌های بتن نگهداری مهمات که عدم وجود رطوبت اهمیت زیادی دارد، استفاده از نفوذگر و کریستال شونده بسیار کاربردی است.

اهمیت استفاده از نفوذگر یا پوشش کریستالی در جلوگیری از انتقال آب

 

خرید نفوذگر کریستال شونده برای آب بندی بسیار اهمیت دارد. این نفوذگر در حقیقت نوعی فناوری محسوب می‌شود که علاوه بر محافظت از المان‌های زیرزمینی در برابر رطوبت و آب به افزایش طول عمر سازه کمک می‌کند.

نفوذ گر عایق رطوبتی معمولاً از ترکیب پودر آن با آب به دست میاید. پودر خشک نفوذگر پایه کریستالی دارد و  همان‌طور که قبلاً هم گفته شد از سیمان پرتلند، ماسه کوارتز ویژه و ترکیبی از مواد شیمیایی فعال تهیه می‌شود. در کریستال شونده از ترکیب شیمیایی فعالی استفاده شده است که تولیدکنندگان سعی در محرمانه نگه‌داشتن آن دارند. این ترکیبات شیمیایی با ماده سیمانی و رطوبت واکنش می‌دهند و به دنبال فرایند هیدراتاسیون، کلسیم با آنیون‌های ضدعفونی‌کننده و پلی سیلیکات مخلوط شده و کریستال‌ها و بلورهای سوزنی شکل داخل منفذهای بتن تشکیل می‌شود. این فرایند اهمیت زیادی در ضد آب کردن سازه دارد و  بتن را به یک پوشش مقاوم در برابر فشار هیدرواستاتیک تبدیل می‌کند.

انواع روش فیزیکی برای تعیین عمق پوشش کریستالی

 

برای‌ آنکه عمق پوشش کریستالی در هنگام عایق‌کاری سطوح بتنی مشخص شود، دو روش کلی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

استفاده از روش آنالیز شیمیایی

 

به کمک آنالیز شیمیایی، میزان تغییرات مواد شیمیایی‌ای که در نفوذگر کریستال شونده وجود دارند را در هر عمقی مشخص کنید. تنها عیب این روش این است که نمی‌توانید به کمک آن تغییرات فیزیکی ماده را مشاهده کنید.

استفاده از روش اسکن راداری بتن مرطوب

 

بر اساس مقدار آب در تصویرهای راداری به ‌راحتی می‌توانید فاصله و عمق میان سطوح خارجی و ماده عایق را مشخص کنید. با این روش می‌توان ماده ضد آب جهت ساخت لایه غیر قابل ‌نفوذ در عمق مورد نظر را بررسی کرد. توجه داشته باشید که قطعات این آزمایش بر اساس ساختار بتنی تعیین می‌شوند و ممکن است یک بلوک از دیوار آپارتمان یا زیرزمین باشند.

برای شروع این روش در قدم اول لازم است بلوک‌های مستطیلی به ابعاد 300 در 300 در 220 میلی‌متر طراحی و تولید کرد. ضخامت این قطعات باید شبیه به ضخامت دیواره زیرزمین باشد. در نهایت سه مجموعه بلوک تهیه می‌شود. تقریباً 28 روز بعد از فرایند پخت از پوشش کریستال شونده برای سطح جلویی یک مجموعه استفاده می‌شود و دو مجموعه بلوک دیگر با ماده ضد آب‌پوشش داده نمی‌شود. در نهایت نمونه‌ها ارزیابی شده و مخازن نمونه‌ها را با آب پر می‌کنند. در نهایت با اندازه‌گیری میزان مقاومت نمونه‌های واترپروف شده به نسبت سایر نمونه‌ها توسط دستگاه‌های مخصوص، عمق پوشش کریستالی تعیین می‌شود.

قیمت پوشش نفوذگر کریستال شونده

 

هنگام سفارش و خرید پودر نفوذگر کریستال شونده یکی از اصلی‌ترین موضوعات بررسی قیمت محصول است. قیمت این ماده همانند سایر محصولات به عواملی بستگی دارد و ثابت نیست. اما شما عزیزان می‌توانید بهترین کیفیت و قیمت را در مانیسیل مشاهده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت این محصول پراستفاده با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید.

نکات مهم در هنگام مصرف نفوذگر کریستال شونده

 

  • پیش از استفاده از نفوذگر دقت کنید که سطح بتن کثیف نباشد؛ سطوح مورد نظر را از هرگونه چربی و گرد و غبار به کمک آب داغ پاک کنید.
  • سطح بتنی شما در هنگام استفاده از ماده کریستال شونده نباید صاف و صیقلی باشد. برای نابودی صافی سطح بتن می‌توانید از انواع برس سیمی یا واترجت با فشار مناسب، سند پلاست خشک یا تر استفاده کنید. استفاده از محلول‌های شیمیایی رقیق مثل اسید موریاتیک 2% یا اسید استیک 2% هم کارساز است.
  • پیش از اجرای کار، سطح موردنظر را مرطوب و خیس کنید تا رطوبت به لایه‌های داخلی بتن هم برسد. توجه کنید که سطح فقط باید مرطوب باشد و قطرات آب نداشته باشد.
  • مقدار ماده‌ای که در 35 دقیقه استفاده می‌کنید را با پیمانه اندازه بگیرید و به ظرف مخصوص و تمیز منتقل کنید.
  • به کمک قلمو و یا پاشش از طریق پمپ می‌توانید این کار را پیش ببرید.
  • ترجیحاً از این ماده در مناطقی که هوا فوق ‌العاده داغ و رطوبت خیلی کم است، استفاده نکنید. اما در صورتی‌که مجبور به این کار بودید لازم است تا در آب ‌و هوای فوق ‌العاده گرم، پاشیدن آب را چند نوبت در روز به ‌صورت مداوم انجام دهید تا رطوبت لازم برای اجرای فرایند ایجاد شود.
  • ماده باقی ‌مانده را حتماً در محلی خشک و دور از رطوبت که دمای آن مناسب است نگهداری کنید. این ماده در شرایط مناسب تا 6 ماه ماندگاری دارد.

سخن آخر| نفوذگر کریستال شونده از کجا بخرم؟

 

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با خواص، کاربرد و ویژگی‌های ماده کریستال شوند آشنا کنیم و همان‌طور که مشاهده کردید این محصول به جهت واترپروف کردن سطوح بسیار گزینه خوبی محسوب می‌شود و کار با آن راحت است. توصیه می‌کنیم برای تهیه این محصول به ‌صورت اصل و با قیمت مناسب  از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن استفاده کنید. خرید نفوذگر کریستال شونده شرکت مانیسیل می‌تواند برای شما عزیزان یکی از گزینه‌های مطمئن و خوب محسوب شود. در مانیسیل می‌توانید تنوعی از محصولات مختلف در زمینه آب‌بندی و عایق‌کاری را تهیه کنید.