خرید پودر نفوذگر کریستال شونده

WhatsApp
Telegram
Email

پودر نفوذگر و کریستال شونده برای محافظت از لوله‌های موئینه در برابر نفوذ آب و طیف وسیعی از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. این مواد به داخل لوله‌های موئینه بتن نفوذ کرده و از این طریق آن‌ها را در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی مقاوم می‌کند. نفوذگر و کریستال شوند معمولاً از سیمان، سیلیس و چند ماده شیمیایی فعال دیگر تشکیل‌شده‌اند و یکی از مؤثرترین روش‌های آب‌بندی بتن محسوب می‌شوند. ما در ادامه اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با خیال راحت برای خرید پودر نفوذگر کریستال شونده وهمچنین برای استفاده از محصولات مانیسیل اقدام کنید.

خواص و اثرات نفوذگر و کریستال شونده

 

این مواد در اثر مخلوط شدن با آب ۲ فاز مایع و جامد در کنار هم ایجاد می‌کنند. فاز مایع همان مواد شیمیایی فعال موجود در آب هستند و فاز جامد هم از موادی تشکیل‌شده که قابلیت چسبندگی بسیار خوبی با بتن داشته و می‌تواند به‌طور کامل از بتن در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی محافظت کند. هنگامی‌که این مواد با آب ترکیب می‌شوند، در اثر فشار اسمزی به داخل لوله‌های موئینه بتن مکیده می‌شوند. مواد فعالی که داخل نفوذگر کریستال شونده وجود دارد، با آب اکسیدهای فلزی داخل بتن ترکیب می‌شوند و یکسری کریستال‌های نامحلول به شکل سوزن و سفیدرنگ ایجاد می‌کنند.

 این کریستال‌ها به‌مرور رشد کرده و تمام ترک‌ها و حفره‌های داخل بتن را پر می‌کنند. به‌این‌ترتیب بتن کاملاً آب‌بندی و خشک و مقاوم شده و این فرایند را می‌توان در جهت فشار و یا خلاف جهت فشار آب انجام داد. مواد موجود در نفوذگر و کریستال شونده تماماً معدنی و غیرآلی بوده و با بتن، ملات، سنگ و آجر صددرصد هماهنگی دارند.

عملکرد نفوذگر کریستال شونده

 

عملکرد نفوذگر کریستال شونده

 

  • نفوذگر با بتن یکسری واکنش‌های خاص ایجاد کرده و به قسمتی از بتن تبدیل می‌شود. این کار باعث می‌شود که یک توده بادوام و مقاوم تشکیل شود و به‌همین دلیل نباید اثر آن بر بتن را با یک روکش ساده اشتباه گرفت.
  • نفوذگر همچنین به عمق بتن نفوذ کرده و تمام ترک‌ها و لوله‌های موئینه موجود در بتن را به‌طور کامل آب‌بندی می‌کند. نفوذگر می‌تواند از سمت منفی یا مثبت اجرا شود.
  • بعد از خرید پودر نفوذگر کریستال شونده باید بدانید که حتی اگر لایه نفوذگری که برای آب‌بندی بتن اجراشده زخمی یا کنده شود، باز هم خواص آب‌بندی و مقاومت بتن اجرا می‌شود و نفوذگر می‌تواند از بتن در برابر عوامل خورنده شیمیایی محافظت کند.
  • نفوذگر همچنین توانایی مقاومت در برابر فشار هیدرواستاتیک بالا را نیز دارد. این روش از ممبرین هیدرولیتیک یا سیستم پانل رسی مقرون‌به‌صرفه‌تر و مؤثرتر بوده و اجرای آن نیز ساده‌تر است.
  • این مواد در محل درزها سوراخ یا پاره نمی‌شوند و به‌خوبی می‌توانند مقاومت فشاری بتن را بالا ببرند. هنگام پر سازی از پشت هم نیازی به‌قرار دادن مش فولادی یا سیمی و دیگر روش‌های حفاظتی ندارند.
  • این روش به بتن اجازه تنفس داده و از تجمع بخار آب جلوگیری می‌کند. همچنین بتن را در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاوم می‌کند و همچنین در برابر عوامل مخربی مانند آب‌های مخرب زیرزمینی، سیکل گرما و سرما، آب دریا، کلریدها، سولفات‌ها، نیترات‌ها، و کربنات‌ها محافظت می‌کند. این روش برای بتن مرطوب هم قابل‌اجرا است و پیش‌از انجام آن نیازی نیست که بتن را خشک کنید.
  • با خشک شدن کامل بتن، آب اطراف میل‌گردهای داخل بتن هم به‌طور کامل خشک‌شده و درنتیجه از زنگ زدن و پوسیدگی این میل‌گردها نیز جلوگیری می‌شود.
  • کاربرد این روش در مخازن ذخیره آب نیز کاملاً بهداشتی و مورد تایید بوده و سمی نیست.

موارد مصرفی که بعد از خرید پودر نفوذگر کریستال شونده باید بدانید

 

به‌طورکلی می‌توان گفت که برای هر سازه بتنی که به آب‌بندی و مقاومت در برابر عوامل شیمیایی نیاز داشته و همچنین قصد ترمیم ترک‌های آن را داشته‌باشیم، از نفوذگر و کریستال شونده استفاده می‌کنیم.

  • از نفوذگر و کریستال شونده می‌توان برای کلاریفایرها و مخازن نگهدارنده املاح فریک، مخازن نگهداری آب، مخازن سازه‌های بتنی جهت تصفیه آب و فاضلاب، شمع‌ها، آکواریوم‌های بتنی، تونل‌های راه و تونل‌های زیرزمینی مترو و مجتمع‌های مسکونی و اداری جهت تاسیسات و… استفاده کرد.
  • همچنین می‌توان از این روش در تاسیسات پتروشیمی مانند برج‌های خنک‌کننده و مخازن بتنی آن‌ها، برج‌هایی که در معرض مواد شیمیایی و خورنده هستند و… استفاده کرد.
  • استفاده از این روش در انبارها و زیرزمین‌های بتنی برای نگهداری مواد غذایی
  • استفاده از این روش برای پله‌ها، فونداسیون‌ها، پارکینگ‌ها، تیرهای بتونی چراغ‌برق، کانال‌ها، جداول بتنی، تاسیسات نیروهای هوایی، تأسیسات نیروهای دریایی در بنادر و… برای نگهداری مهمات و محافظت از آن‌ها در برابر رطوبت و نشتی آب

مشخصات فیزیکی و شیمیایی نفوذگر و کریستال شونده

 

  • حالت فیزیکی این مواد پودری شکل است.
  • Ph:11_13
  • یون کلر ندارد.

نکات ضروری بعد از خرید پودر نفوذگر کریستال

 

بعد از خرید پودر نفوذگر کریستال شونده باید بدانید که پیش‌از آماده‌سازی آن باید کارهای زیر انجام شود:

  • سطح بتن به‌هیچ‌وجه نباید کثیف باشد. به‌همین دلیل باید پیش‌از انجام هر کاری چربی‌ها یا گرد و غبار موجود بر روی سطح بتن را با آب داغ به‌خوبی بشویید.
  • سطح بتن نباید صیقلی و صاف باشد. اگر چنین باشد باید با استفاده از یک برس سیمی یا یکسری وسایل دیگر سطح بتن را به به‌طور یکنواخت برس زده و سپس با آب بشویید تا حفره‌های بتن کاملاً باز شوند. شما همچنین می‌توانید برای این کار از واتر جت با فشار مناسب استفاده کنید.
  • میزان موادی را که می‌توانید در عرض ۳۵ دقیقه مصرف کنید را توسط پیمانه‌ای که به‌طور کامل تمیز بوده و چربی و گرد و خاک نداشته باشد، به داخل یک ظرف تمیز فلزی یا پلاستیکی منتقل کنید. سپس با یک پیمانه تمیز دیگر آب شرب لازم را به آن اضافه کرده و توسط یک میله یا چوب تمیز و یا در صورت امکان با دریل برقی به‌طور کامل مخلوط کنید تا یکنواخت شده و قوام آن مانند رنگ لاتکس باشد.
  • اجرا توسط قلمو: ۵ قسمت حجمی نفوذگر و کریستال شونده در برابر ۲ قسمت حجمی آب. اجرا توسط پاشش از طریق پمپ: ۵ قسمت حجمی نفوذگر کریستال شونده در برابر ۳ قسمت حجمی آب
  • در بحث خرید پودر نفوذگر کریستال شونده باید بدانید که استفاده از نفوذگر و کریستال شونده نیازی به کیورینگ ندارد. اما اگر آب‌وهوای محیط فوق‌العاده داغ و رطوبت محیط کم باشد، می‌توان از کیورینگ بتن استفاده کرد. همچنین در آب‌وهوای فوق‌العاده گرم نیز ممکن است پاشش آب به مدت چند روز و هر روز چند نوبت انجام شود. این مواد را شما می‌توانید در مکان‌های با دمای عادی و به‌دور از رطوبت، در ظروف بسته‌بندی اولیه به مدت ۶ ماه نگهداری کنید.

جمع‌بندی 

 

اجرای نفوذگر کریستال شونده یکی از بهترین روش‌ها برای مقاوم‌سازی مقاطع بتن در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی مختلف است. این روش بسیار کاربردی بوده و نسبت‌به روش‌های دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به‌همین دلیل از آن در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. نفوذگر و کریستال شونده دارای Ph  ۱۱ تا ۱۳ بوده و از بتن در برابر مواد اسیدی و قلیایی محافظت می‌کنند. پیش از استفاده از این بتن باید داخل منافذ را به طور کامل تمیز کنید. پس از استفاده نیز این مواد به داخل ترک‌ها و حفره‌ها نفوذ کرده و به قسمتی از بتن تبدیل می‌شوند. ما سعی داشتیم در این مقاله شما را با اطلاعاتی آشنا کنیم تا برای خرید پودر نفوذگر کریستال شونده یک دید کلی به دست بیاورید و انتخاب بهتری داشته باشید.

maniseal

maniseal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دو =