کفپوش پلی یورتان

(به عنوان لایه نهایی یکپارچه و بدون درز سیستم‌‌‌ های پوششی کف)

کفپوش پلی یورتان برپایه رزین دوجزئی پلی‌یورتان الاستیک طراحی شده است که به عنوان لایه نهایی یکپارچه و بدون درز سیستم‌های پوششی کف، بر روی سطوح بتنی و سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داشتن سازگاری بسیار بالا با انواع مختلف پرایمرها، بتونه‌ها و ماستیک‌ها از یک سو و دوام بسیار بالا از سوی دیگر، کاربرد این کفپوش را گسترده کرده است.

مصارف :

به عنوان رویه سیستم کفپوش در:

  • انبارها و سوله‌های صنعتی
  • پارکینگ‌های طبقاتی
  • پلنت‌های تولید مواد شیمیایی و غذایی
  • سطوح بتنی تحت تنش، لرزش، ضربه و استرس‌های مکانیکی
  • مراکز خرید، زمین‌های بازی سرپوشیده و …

خواص و مزایا :

  • مقاومت شیمیایی مناسب در برابر محلول‌های متوسط اسیدی، قلیایی و نمکی
  • دارای انعطاف پذیری عالی
  • قابل اجرا بر روی کفپوش‌های قدیمی اپوکسی و پلی‌یورتان
  • مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی
  • مقاومت فشاری بسیار بالا
  • خود تراز شونده (self-level)
  • یکپارچه و بدون درز
  • سازگاری بالا با سیستم‌های اپوکسی، پلی‌یورتان و پلی‌یوریا
کفپوش-پلی-یورتان-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-KAFPOSHPU
قابل ارائه در رنگ های مختلف
حلب 5/8 + حلب 1 کیلوگرمی
کیلوگرم

اهمیت استفاده از کفپوش پلی یورتان

 

چوب سخت زیبا یا کف چوبی مهندسی شده شما شایسته بهترین پرداخت ممکن است. کفپوش پلی یورتان به راحتی اعمال می شود و به سرعت درمان می شود. آنها محافظتی طولانی مدت برای کفپوش ها، مقاوم در برابر آب، و به علاوه زیبایی چوب طبیعی را به نمایش می گذارند.

فینیش پلی یورتان چیست؟

 

پرداخت پلی یورتان یک رزین مایع است که برای پوشش کف چوبی و سایر سطوح چوبی مانند کابینت و مبلمان استفاده می شود. پلی یورتان به عنوان یک کفپوش مصنوعی، از مواد خامی که از نفت خام به دست می آید ساخته می شود. کفپوش پلی یورتان در دو نوع پایه آب یا روغنی عرضه می شود. کار با پلی یورتان پایه آب آسان تر است و سریعتر خشک می شود، اما سریعتر از سطح روغنی فرسوده می شود. روکش پلی یورتان بر پایه روغن، در حالی که سخت و بادوام است، هنگام استفاده مضر است و حداقل دوبرابر خشک شدن طول می کشد.

 

پرداخت پلی یورتان بر پایه روغن در حین و مستقیماً پس از استفاده بیشتر کار می کند، اما با نیاز به کاربردهای مجدد کمتر و نگهداری کمتر متعادل می شود. در همین حال، پلی یورتان پایه آب در ابتدا کار کمتری دارد، اما نیاز به لمس مکرر و استفاده مجدد تقریباً هر دو سال یکبار دارد. فرکانس استفاده مجدد به میزان ترافیک روی زمین، همراه با هرگونه آسیب احتمالی از حیوانات خانگی و اشعه ماوراء بنفش بستگی دارد.

 

کفپوش پلی یورتان شفاف است. در طیف وسیعی از براق‌ها، از صاف تا براق وجود دارد. به خوبی در برابر قارچ و کپک مقاومت می کند. یکی از ویژگی هایی که آن را به ویژه برای کفپوش خوب می کند، ضد آب بودن آن است. از آنجایی که پلی یورتان به سختی خشک می شود، به ویژه در مقاومت در برابر خط و خش بسیار خوب است.

اکثر سازندگان کفپوش های پلی یورتان حداقل دو لایه را برای دستیابی به سطح مطلوب دوام و درخشندگی توصیه می کنند.

زمان خشک

کفپوش پلی یورتان پایه آب معمولاً در حدود دو ساعت خشک می شود و می توان آن را در حدود چهار ساعت دوباره پوشش داد. برای پرداخت های مبتنی بر روغن، زمان خشک شدن را دو برابر کنید. برای هر دو سطح، کف باید پس از حدود 48 ساعت راه رفتن روی آن ایمن باشد اما باید یک هفته صبر کنید تا سطح کاملا خشک شود.

دما

رطوبت و تهویه بر زمان خشک شدن تأثیر می گذارد. اتاق را بین 55 تا 90 درجه فارنهایت نگه دارید و رطوبت نسبی را در حدود 50 درصد حفظ کنید. در صورت لزوم، رطوبت را با رطوبت ساز افزایش دهید یا با رطوبت گیر آن را کاهش دهید. تهویه اتاق با پنکه در حالت کم، خشک شدن را تسریع می کند.

 

جایگزین های کفپوش پلی یورتان

اگرچه پلی یورتان محبوب ترین نوع پوشش کف در محل است، برخی از جایگزین ها مزایا و معایب دیگری نیز دارند:

  • روغن نافذ: روغن نافذ به چوب خیس می شود و به چندین لایه نیاز دارد. آب می ریزد اما در برابر خراش مقاومت خوبی ندارد.

 

  • لاک: ساخته شده از شیره چوب و الکل، لاک قبل از پلی یورتان به عنوان پوشش کف ساخته شده است. لاک دارای مواد جامد بیشتری نسبت به پلی یورتان است و پوشش ضخیم تری تولید می کند.

 

  • موم: موم پس از اعمال لکه ها در چندین لایه نازک پخش می شود. سپس آن را تا سطح براقیت مورد نظر سفت می کنیم. اگرچه موم ارزان است، اما نیاز به استفاده مجدد مکرر دارد.

 

  • اکسید آلومینیوم (پیش فینیش): اکسید آلومینیوم یک روکش بسیار سخت است که حتی با دوام پلی یورتان مبتنی بر روغن رقابت می کند. نکته منفی این است که نمی توان آن را دوباره در محل اعمال کرد. تنها زمانی که کف در حال تولید است می توان آن را در کارخانه اعمال کرد.

خاصیت ارتجاعی کفپوش های پلی یورتان مزایای زیادی دارد

 

یکی دیگر از کاربردهای رایج کفپوش های پلی یورتان در اتاق های انجماد است. در کفپوش اپوکسی  وقتی دما به زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد خوب کار نمی کنند. هنگامی که دما به زیر صفر می رسد، آنها تمایل به شکستن دارند، زیرا آنها فقط خاصیت کشسانی برای مقاومت در برابر چنین دماهای پایینی ندارند.

این جایی است که معمولاً یک پوشش کف پلی یورتان به ضخامت 2 میلی متر اعمال می کنیم. این یک سطح الاستیک خوب ایجاد می کند که امکان حرکت مکرر کامیون های پالت را بدون هیچ گونه آسیبی فراهم می کند.

ما همچنین روکش های PU الاستیک ضخیم را در سالن های ورزشی، مدارس و فضاهای تجاری نصب می کنیم. بافت آنها نرم و براق نیست. سطح الاستیک تمایل دارد مقداری از ضربه ناشی از ترافیک پا را جذب کند و بنابراین سطحی دوستانه برای راه رفتن افراد می کند. به خصوص در مدارس، امکانات ورزشی و حتی استودیوهای یوگا، چنین پوشش‌هایی مناسب و ایمن در نظر گرفته می‌شوند.

در نهایت، برخی از انواع کف‌های PU معمولاً در کاربردهای صنعتی سنگین استفاده می‌شوند. PU های مبتنی بر سیمان اغلب بر روی سطوحی که باید با آب بسیار داغ تمیز شوند، اعمال می شود. به عنوان مثال در تولید مواد غذایی، اگر سعی کنید یک پوشش معمولی را با آب در دمای 70 درجه سانتیگراد بشویید، به احتمال زیاد سطح تحت یک شوک حرارتی قرار می گیرد که می تواند باعث پوسته شدن سطح شود.

نصب کفپوش پلی یورتان

 

نصب چنین پوشش هایی فقط باید توسط متخصصان انجام شود. در حالی که استفاده از اپوکسی آسان‌تر است، استفاده از پوشش‌های کف پلی یورتان بسیار چالش‌برانگیزتر است.

پلی یورتان به رطوبت بسیار حساس است. کوچکترین رطوبت می تواند باعث واکنش شیمیایی شود. منظور فقط رطوبت در بستر نیست، بلکه رطوبت موجود در جو را نیز در نظر می گیریم. پلی یورتان، پس از پخت، پوشش مجدد بدون انجام برخی از آماده سازی سطح قبلی، بسیار دشوار است.

ملاحظات ایمنی

 

سنباده زدن، خراشیدن یا از بین بردن رنگ قدیمی روی کف می تواند خطرناک باشد اگر رنگ حاوی سرب باشد. سرب سمی است و می تواند باعث بیماری و حتی آسیب مغزی در کودکان شود. همیشه از ماسک تنفسی مورد تایید استفاده کنید. با جاروبرقی و یک دستشویی مرطوب تمیز کنید. چسب ها ممکن است حاوی آزبست باشند. اگر فکر می کنید که سطح ممکن است حاوی آزبست باشد، قبل از سنباده زدن آن را آزمایش کنید.

گروه تخصصی عایق کاری سازه مانیسیل با دارا بودن تمامی این محصولات می تواند کمک شایانی به شما در خرید و همچنین اعمال کفپوش های پلی یورتان در سازه هایتان داشته باشد.