پکر فلزی تزریق

(جهت تزریق رزین های پلی یورتان و اپوکسی)

از پکر فلزی جهت تزریق رزین های پلی یورتان و اپوکسی با هدف متوقف کردن نشت های فعال هیدرواستاتیک آب، تحکیم و مقاوم سازی مقاطع بتنی در تونل ها، چاله های آسانسور، پارکینگ و … استفاده می گردد. روش کار به این صورت می باشد که در سیستم تزریق مواد شیمیایی جهت آب بندی و تحکیم طبق آیین نامه ZTV-ING آلمان (آیین نامه آب بندی سازه های بتنی) ابتدا گمانه هایی اطراف محل نشت ایجاد می گردد، سپس پکر های فلزی نصب شده و عملیات تزریق رزین پلی یورتان و رزین اپوکسی انجام می گیرد.

خواص و مزایا :

پکر های فلزی از جنس استیل

مقاومت بالا

کیفیت بالا

قابلیت نصب آسان

نمره 10 با طول 10 سانتی متر

پکر-فلزی-تزریق_جدید-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-PAKER
نقره ای رنگ
بسته 100 عددی
عدد

پکر فلزی تزریق چیست و چه کاربردی در ساخت سازه‌های سیمانی دارد؟


بتن یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین مصالح ساختمانی است که امروزه به دلایل گوناگون، در ساخت انواع سازه‌ها به کار می‌رود. بتن محکم و مستحکم است و نقشی مهم در شکل‌دهی و پی‌ریزی انواع ساختمان‌ها و سازه‌های امروزی دارد. پکر فلزی تزریق یکی از ابزارها برای ترمیم سازه‌های دارای ترک از جنس بتن است. بتن نیز مانند سایر مصالح در اثر گذشت زمان و یا نشست و دیگر عوامل می‌تواند دچار ترک و یا ایراد شود. این ترک‌های ایجاد شده در انواع سازه‌ها باید در اسرع وقت شناسایی شده و علت آن کشف شود.

قدم بعدی در مدیریت این ترک‌ها در سازه‌های بتنی تعمیر آن‌ها است. امروزه از روش‌های گوناگونی که به «مقاوم‌سازی بتن» نیز مشهور است، برای تعمیر و بازسازی بخش‌های جدا شده و ترک خورده در سازه‌های بتنی استفاده می‌شود. یکی از ابزارهایی که برای ترمیمی بتن در این روش به کار می‌رود، پکر فلزی تزریق رزین اپوکسی و دیگر متریال‌های بازسازی در سازه‌های بتنی است. در این مقاله قصد داریم تا با این ابزارها بیشتر آشنا شویم و با چگونگی ترمیم و نیز لزوم ترمیم اشکالات و ترک‌های سازه‌های بتنی با خرید پکر تزریق فلزی و همچنین آگاهی از محدوده قیمت پکر تزریق از گروه تخصصی عایق بندی سازه مانیسیل بیشتر آشنا شویم.

ترمیم سازه‌های بتنی چرا با چه روشی انجام می‌شود؟

 

سازه‌های بتنی نقشی مهم و کلیدی در زندگی روزمره ما انسان‌ها دارند و لزوم نگهداری و مدیریت آسیب‌های احتمالی به آن‌ها، یکی از بخش‌های وظایف مهندسان عمران و سازه است. یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌ها در مدیریت و نگهداری سازه‌های بتنی، بحث ترک‌های ایجاد شده در آن‌ها است. کارفرمایان باید به طور پیوسته این سازه‌ها را بررسی و عیب‌ها و ایرادات موجود و یا ایجاد شده در اثر گذشت زمان یا عوامل مخرب دیگر را پیگیری و در اسرع وقت، رفع نمایند. یکی از مهم‌ترین روش‌های رفع ترک خوردگی در سازه‌های بتنی، استفاده از نیپل‌گذاری و یا پکرگذاری و تزریق اپوکسی به داخل ترک‌ها است. این موضوع نیاز به ابزارهای پیشرفته و اختصاصی دارد که پکر فلزی تزریق یکی از آن‌ها است. خرید پکر فلزی تزریق اپوکسی در واقع یکی از نیازهای اصلی برای ترمیم پروژه‌ها و یا سازه‌هایی است که نیاز به ترمیم ترک خوردگی‌های عمقی دارد.


چرا بتن به پکرگذاری نیازمند می‌شود؟

 

بتن یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی در حال حاضر است. دوام و استحکام بالا از یک سو و نیز مقاومت فشاری بالا از سوی دیگر باعث شده تا روز به روز استفاده از بتن در انواع سازه‌ها افزایش پیدا کند. با این که بتن استحکام بسیار بالایی دارد، گاهی در مواقع عمل آوری بتن و یا بتن‌ریزی دچار مشکلاتی می‌شود که بعدا ممکن است به ترک خوردگی در ساختار سازه بیانجامد. برخی دیگر از این مشکلات عبارت است از:

  • اشکالات و ایرادات اجرایی
  • کمبود مقاومت بتن
  • خوردگی در محیط‌های اسیدی
  • وجود ترک‌های غیرعادی

راه اساسی برای ترمیم این ترک‌های عمقی استفاده از روش‌های تزریق رزین اپوکسی با استفاده از پکر فلزی تزریق و یا دیگر ابزارها در عمق بتن و سازه است. خرید پکر فلزی تزریق ترک و استفاده از آن می‌تواند با رفع ایرادات و اشکالات، ترک‌ها را تا حد زیادی ترمیم نماید.


عملیات پکرگذاری و تزریق اپوکسی با استفاده از پکر فلزی تزریق چگونه انجام می‌شود؟


برای شروع مراحل ترمیم بتن در سازه‌هایی که دچار آسیب و یا ترک خوردگی هستند، ابتدا باید با کمک یک تیم خبره، مکان و ناحیه‌ای از بتن را که دارای ضعف و ایراد است، با استفاده از روش‌های تست بتن مشخص نمود. مراحل ترمیم بتن پس از کشف ناحیه مورد نظر باید زیر نظر یک تیم خبره و کارشناس باتجربه انجام شود. مراحل کار پکرگذاری با این روش عبارت است از:

  • تمیز کردن سطح بتن با استفاده از مواد شیمیایی خاص
  • الگوگذاری و مشخص کردن محل سوراخ‌ها برای جایگذاری و پکرگذاری
  • سوراخ کاری روی بتن آسیب دیده در محل‌های مشخص شده در مرحله قبل
  • خرید انواع فلزی پکر تزریق رزین اپوکسی و پلی یورتان
  • نصب نیپل‌ها و پکرها در محل مورد نظر در سازه
  • نصب الیاف FRP و نیز بتونه کاری
  • انجام عملیات تزریق با پکر فلزی تزریق و یا پمپ های تزریق

مراحل کار پکرگذاری با استفاده از پکر فلزی تزریق

 

ابتدا باید محل‌هایی که قرار است کار تزریق اپوکسی در آن انجام شود، توسط روش‌های تست بتن مشخص شود. محل دقیق این سوراخ‌ها با استفاده از آیین‌نامه‌ها و معمولا به فاصله 10 تا 20 سانتی متر به صورت افقی و عمودی از یکدیگر مشخص می‌شود. سپس با استفاده از دریل با عمق مشخصی، کار دریل کاری و ایجاد سوراخ‌ها روی بتن انجام می‌شود. در مرحله بعد، پس از ایجاد سوراخ‌ها روی بتن، باید با استفاده از پمپ باد تمان ذرات بتن باقیمانده در سوراخ‌ها از آن خارج شود تا هیچ گونه ذرات بتن اضافه در این سوراخ‌ها، باقی نماند.

در مرحله بعدی باید با خرید پکر فلزی تزریق اپوکسی، تعداد مورد نیاز از ین پکرها را تهیه نمود و در سوراخ‌های ایجاد شده روی بتن جایگذاری نمود. این پکرها انواع و اندازه‌های گوناگونی دارند و بنا به کاربرد نوع و اندازه خاصی انتخاب می‌شود. پس از جایگذاری پکرها، باید آن‌ها را با استفاده از بتونه در جای خود محکم نمود. پس از این که بتونه‌ها کاملا خشک شد، یک لایه از الیاف FRP وی آن‌ها نصب می‌شود. پس از خشک شدن و تثبیت رزین و الیاف FRP، تزریق رزین اپوکسی در محل سوراخ‌ها و تجهیزات نصب شده فرا می‌رسد. این کار با استفاده از پمپ تزریق اپوکسی انجام می‌شود و کار تزریق از محل پایین‌ترین سوراخ آغاز می‌شود و تا بالاترین سوراخ ادامه پیدا می‌کند. کار تزریق در یک سوراخ با استفاده از پکر فلزی تزریق، تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که مواد تزریق شده از سوراخ‌های دیگر به بیرون درز پیدا نکند. هنگامی که مشاهده کردید تراوشاتی از سوراخ‌های دیگر به سمت بیرون شروع شده است باید کار تزریق را از سوراخ‌های دیگر ادامه دهید.

پکر فلزی تزریق چیست؟

 

گفتیم که یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای ترمیم ترک‌های ایجاد شده در سازه‌های بتنی استفاده از روش‌های پکرگذاری است. استفاده از ابزاری مانند پکر فلزی تزریق و جایگذاری ان در ترک‌ها و ترمیم بتن می‌تواند عمر بنا را بالا برده و از خرابی‌های بیشتر جلوگیری نماید. این ابزار یکی از وسایل مورد نیاز مهندسان برای تعمیر و نگهداری از سازه‌های بتنی است.


چه نوع موادی با پکر فلزی تزریق به بتن وارد می‌شود؟


این موضوع که چه موادی برای تزریق به بتن برای افزایش مقاومت و رفع خطرات ترک‌ها به آن تزریق شود، بیشتر از هر چیزی به کاربرد بنا و یا سازه بستگی دارد. به طور معمول از رزین اپوکسی برای رفع و ترمیم این ترک خوردگی‌ها استفاده می‌شود. این ماده چسبندگی بسیار بالا و نیز سخت شوندگی بسیار خوبی دارد. به علاوه آماده‌سازی این ماده برای تزریق در بتن کم است و به راحتی قابل آماده‌سازی در حجم‌های گوناگون است. همچنین این ماده مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت و همچنین محیط‌های اسیدی دارد. رزین اپکسی همچنین افت بسیار کمی دارد و می‌تواند مدت زیادی دوام داشته باشد.

 ماده دیگری که برای تزریق در ترک‌ها و ترمیم سازه‌های بتنی کاربرد دارد، پلی یورتان دو جزئی است. این ماده به دلیل خواص آب‌بندی و نیز مقاومت بسیار بالایی که در برابر رطوبت دارد، شناخته می‌شود. از این ماده بیشتر برای ترمیم سازه‌های دریایی و آبی مانند پل‌ها، آب‌بندی تونل‌ها، چاله آسانسور و تاسیسات دریایی و زیرآبی به کار می‌رود. این ماده در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم است و در واکنش با آن و رطوبت در حدود 10 تا 15 برابر افزایش حجم پیدا می‌کند. به همین دلیل این ماده به خوبی می‌تواند تمامی درزها و ترک‌ها در سازه‌های آبی را با موفقیت ترمیم نماید. خرید پکر فلزی جهت تزریق رزین اپوکسی و رزین پلی یورتان یکی از نیازهای تیم‌های ساخت و نگهداری از پروژه‌ها و سازه‌های دریایی و آبی و در خشکی است.

انواع پکر تزریق

 

پکرهایی که برای تزریق ماده پرکننده مانند تزریق رزین اپوکسی و نیز رزین پلی یورتان به بتن به کار می‌روند، دو نوع دارند. این پکرها معمولا در دو مدل پلاستیکی و فلزی در بازار مصالح ساختمانی موجود هستند. این پکرها همچنین در اندازه‌ها و طول و قطر متفاوتی ساخته و عرضه می‌شوند. این اندازه به طور معمول بر حسب ابعاد ترک و نیز فشار مورد نیاز انتخاب می‌شوند. خرید پکر فلزی جهت تزریق رزین اپوکسی و رزین پلی یورتان بیشتر برای ترمیم ترک‌های غیرسطحی و عمیق انجام می‌شود.

سخن آخر

 

بتن متریال بسیار مستحکمی برای پی‌ریزی و یا ساخت انواع سازه‌ها است اما در اثر عوامل و مشکلات گوناگون ممکن است دچار افت و ترک خوردگی شود. یکی از روش‌های مقرون به صرفه برای ترمیم این ترک‌ها، استفاده از پکر فلزی تزریق است. فروش پکر فلزی تزریق اپوکسی و پلی یورتان به مهندسان سازه کمک می‌کند تا این ترک‌ها را با استفاده از تزریق مواد پرکننده گوناگون ترمیم کنند. خرید پکر فلزی تزریق رزین پلی یورتان تک جزئی و خرید پکر فلزی تزریق رزین پلی یورتان دو جزئی نیز برای ترمیم سازه‌های آبی و یا دریایی کاربرد گسترده‌ای دارند. پلی یورتان یک جزئی و دو جزئی در برخورد با آب و رطوبت بین 10 تا 15 برابر افزایش حجم پیدا می‌کند و به خوبی و با دقت بالا، ترک‌های موجود در سازه‌های زیر آبی را ترمیم می‌کند.