آب بند پلیمری دو جزئی

(جهت آب بندی استخر ها، مخازن آب و سرویس های بهداشتی)

این محصول یک پوشش دو جزئی الاستومری پایه سیمانی منعطف و اصلاح شده با پلیمر است که جهت حفاظت و آب بندی سطوح بتنی، سیمانی و آجری بکار می‌رود. همچنین این ماده دارای خاصیت ایجاد پل بر روی ترک ها می باشد. این محصول جهت آب بندی سازه های آبی، آب نماها، استخر های شنا، سرویس های بهداشتی، مخازن آب، تصفیه خانه های فاضلاب،حوضچه های پرورش ماهی، بام های سبز، سطوح مرطوب درای فشار مثبت آب و سطوح زیر کاشی کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص و مزایا :

انعطاف پذیری و مقاومت بالا

قابل اعمال بر روی سطوح مرطوب

اجرای آسان توسط فرچه و اسپری

دارای تائیدیه آب آشامیدنی

چسبندگی بالا به سطوح بتنی و سیمانی

سازگار با محیط زیست

قابل استفاده به عنوان پوشش نهایی زیر سطوح کاشی کاری شده

آب-بند-پلیمری-دو-جزئی-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-POLIMERI
پودر خاکستری و مایع شیری رنگ
کیسه 18 کیلوگرمی + گالن 5 کیلوگرمی
کیلوگرم

پوشش ضد آب اصلاح شده پلیمری دو جزئی

 

پوشش ضد آب اصلاح شده یا آب بند پلیمری دو جزیی محصولی است که برای آب بندی سطوح استفاده می شود. گزینه های زیادی برای عایق کاری بتن نزدیک آب مانند آب بندی استخرهای شنا ، آب بندی مخازن آب ، آب بندی سرویس های بهداشتی و آب بندی سایر پوشش های سیمانی وجود دارد. اما اینکه کدام یک از این گزینه ها می تواند در برابر فشارهای هیدرواستاتیکی و مکانیکی دوام بیاورد همواره یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب نوع عایق و آب بندی بوده است. برای مثال در آب بندی مخازن آب که سیستم هیدرولیک یکی از مسائل مشکل ساز است، آب بند پلیمری دو جزئی یکی از راه حل های مناسب است. آب بند پلیمری دو جزئی می تواند انواع نیروهای ذکر شده را تحمل کند و بنابراین به مصرف کننده اطمینان می دهد که آب بندی اولیه انجام شده است. آب بند پلیمری دو جزئی نیز می تواند انواع اتصالات تا 5 سانتی متر را پوشش دهد.

مزایای آب بند پلیمری دو جزئی

 

توانایی مقاومت در برابر انواع نیروهای هیدرواستاتیکی و مکانیکی

 چسبندگی بالا با سیمان و بتن

 انعطاف پذیری بسیار بالا

مقاوم در برابر یون های مختلف کلر و کلروسولفات

 چرخه های مقاوم در برابر گرما و سرما ( 40- تا 90 درجه سانتیگراد)

 مقاوم در برابر سایش و ضربه های مکانیکی

 مناسب برای کارخانه های خنک کننده و صنایع ذوب آهن

 قابل اجرا بر روی سطوح مرطوب

 یکسان سازی رنگ نهایی بتن و پوشش عایق

 کاهش هزینه ها در بلند مدت و کوتاه مدت

 

کاربرد های آب بند پلیمری دو جزئی

 

آب بند پلیمری دو جزئی در بسیاری از موارد در صنعت ساختمان استفاده می شود. مهمترین کاربرد آن در آب بندی بتن و سیمان است. به طور کلی مهمترین کاربردهای این محصول عبارتند از:

آب بندی استخرهای شنا و مخازن آب

 آب بندی تراس ها

 آب بندی پارکینگ ها

 آب بندی پل ها

 آب بندی دیوارهای حائل

 آب بندی کانال ها و زهکش های بتنی

 آب بندی کف حمام و آب بندی سرویس های بهداشتی

 آب بندی دیوارها و نمای ساختمان

 آب بندی محیط های مرطوب مانند آشپزخانه ها یا تصفیه خانه های فاضلاب

نحوه استفاده آب بند پلیمری دو جزئی

 

برای استفاده از آب بند پلیمری دو جزئی نیازی به اختلاط با آب نیست و پودر موجود و رزین مورد نظر با هم مخلوط می شوند. یکی از مزایای آب بند پلیمری دو جزئی ترکیب سریع و آسان آن است. سطحی که قرار است آب بند پلیمری دو جزئی روی آن اجرا شود باید عاری از هرگونه گرد و غبار یا ذرات روغن و ذرات چسبنده باشد. سطوح فلزی نیز باید قبل از استفاده تمیز باشند و هرگونه زنگ زدگی یا لکه روغن از روی آنها پاک شود.

تمام سطوح قبل از استفاده باید تا حد امکان صاف باشند. سطوح متخلخل و جاذب آب نیز باید قبل از استفاده کاملاً اشباع شوند. به طوری که آب اضافی روی سطح آنها وجود نداشته باشد. متخصصین گروه عایق بندی سازه مانیسیل برای آب بندی بهتر، اجرای عایق رطوبتی حداقل در 2 لایه را برای سطوح مختلف ازجمله سطوح تراس، سطوحی که آب بالای 1 متر است، در سطوحی که آب حداقل 1 متر بالاتر از آنها قرار دارد،و لایه محافظ که برای هر کدام از این سطوح  با شرایط متفاوت ودر اندازه های مختلف مترمربع در هر لایه انجام می دهد.

 

آب بند پلیمری تک جزئی در مقابل دو جزئی برای پروژه های ساختمانی

 

درزگیرها طیف وسیعی از کاربردها را در بازارهای ساختمانی تجاری و مسکونی ارائه می دهند. از طبقه های فرعی و پله ها گرفته تا پنجره ها و سقف ها، انتخاب محصول مناسب برای اطمینان از نصب ایمن و مناسب حیاتی است.

آب بند تک جزئی با ارائه کاربرد عمومی درزگیر برای طیف وسیعی از کاربردها، از یک جزء پایه تشکیل شده اند و نیازی به مخلوط کردن با چیزی قبل از استفاده ندارند.

آب بندهای تک جزئی:

سهولت آماده سازی را قبل از نصب ارائه دهید

برای درمان نیاز به قرار گرفتن در معرض رطوبت هوا دارید

از سطح باز به پایین درمان کنید

آب بند پلیمری دو جزئی معمولاً برای کاربردهای ضد آب استفاده می شوند. این سیلانت‌ها که از یک جزء پایه و جزء فعال‌کننده تشکیل شده‌اند، برای آماده‌سازی و کاربرد نیاز به تجهیزات اختلاط دارند. اغلب اوقات، دو جزئی بی رنگ هستند و یک بسته رنگ باید جداگانه اضافه شود.

آب بندهای دو جزئی:

درمان سریع و یکنواخت بدون قرار گرفتن در جو

ماندگاری طولانی داشته باشد

اغلب بی رنگ هستند

از طریق یک بسته رنگی در مقادیر کمتر درزگیر

در دسترس بودن رنگ گسترده‌تری را ارائه دهید.

به طور معمول، آب بند پلیمری دو جزئی در قوطی های استاندارد صنعتی فروخته می شوند که هر کدام حدود 1.5 گالن محصول تولید می کنند. قوطی حاوی مواد پایه است و روی آن یک ظرف دوم برای عامل پخت قرار دارد. این دو باید کاملاً با هم مخلوط شوند تا از پخت مناسب اطمینان حاصل شود. پس از مخلوط شدن، محصول به یک تفنگ حجیم خارج می شود، که می تواند نازل های با اندازه های مختلف را در خود جای دهد.

برای کاربردهای خاص،آب بند پلیمری دو جزئی را می‌توان توسط سازنده در کارتریج‌های مخصوص با میکسرهای استاتیک بسته‌بندی کرد که محصول را در حین شلیک مخلوط می‌کنند. این باعث صرفه جویی در زمان می شود، زیرا نیازی به مخلوط کردن دستی قطعات با یکدیگر نیست.