چسب های کاشی و سرامیک

(جهت نصب و چسباندن کاشی ، سرامیک و سنگ)

چسب های کاشی و سرامیک در دو دسته چسب های کاشی پودری و چسب های کاشی خمیری ارائه می گردد.از این محصولات جهت نصب و چسباندن انواع کاشی،سرامیک،سنگ های طبیعی و مصنوعی در ساخت وساز های عمرانی استفاده می گردد.

 

چسب کاشی پودری

چسب های کاشی پودری مخلوطی از مواد سیمانی به همراه افزودنی های پلیمری ، تقویت کننده های چسبندگی و پرکننده های معدنی می باشند و تنها با افزودن آب ، آماده مصرف می گردند.از این محصولات برای نصب انواع مصالح جاذب و غیر جاذب روی کف و دیوار در داخل و خارج ساختمان نظیر کاشی ، سرامیک ، سنگ های طبیعی و مصنوعی استفاده می شود.

 

چسب کاشی خمیری

چسب های کاشی خمیری دارای خواص چسبندگی بیشتری نسبت به چسب های پودری هستند و به‌ واسطه داشتن ترکیبات شیمیایی متفاوت نسبت به چسب های پودری ، می‌توان از این محصولات علاوه‌ بر استفاده روی سطوح سنگی ، سرامیکی ، موزائیکی و سیمانی بر روی سطوح گچی نیز استفاده کرد.

هم‌چنین به‌ دلیل جذب آب بالای کاشی‌های دیوار و جهت جلوگیری از تغییر رنگ در سطح لعاب کاشی ، توصیه می‌گردد جهت نصب این محصولات از چسب خمیری استفاده گردد. همچنین در صورت نیاز به نصب در محل استخر ، حمام ، سرویس بهداشتی و محیط های مرطوب ، می‌توان ضمن به‌ کار بردن پرایمر یا چسب بتن به‌عنوان پوشش زیر کار از این نوع چسب ها جهت استحکام و همچنین عایق نمودن سطح در برابر رطوبت استفاده نمود.قابل ذکر است که توصیه گروه تخصصی عایق بندی سازه مانیسیل جهت آب بندی استخرهای شنا ، سرویس های بهداشتی و سازه های بتنی درگیر با فشار مثبت آب استفاده از آب بند پلیمری دو جزئی می باشد.

31-e1649257479967
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-CHKASHI
سفید و خاکستری
چسب خمیری (سطل 5 و 12 کیلوگرمی) چسب پودری (کیسه 20 ، 25 و 30 کیلوگرمی)
کیلوگرم

چسب کاشی و سرامیک چیست؟

 

چسب کاشی که به چسب کاشی و سرامیک نیز معروف است، مواد جدیدی برای دکوراسیون مدرن است که جایگزین ماسه سیمانی سنتی خواهد شد. نیروی چسبندگی چسب های کاشی چندین برابر ملات سیمان است، که می تواند به طور موثر کاشی و سنگ و کاشی سرامیک در مقیاس بزرگ را بچسباند تا از خطر ریزش آجر جلوگیری کند. چسب کاشی انعطاف خوبی برای جلوگیری از تولید درام خالی دارد. چسب کاشی عمدتاً برای چسباندن کاشی، کاشی کف و سایر مواد تزئینی استفاده می شود که به طور گسترده در دیوارهای داخلی و خارجی، کف، حمام، آشپزخانه و سایر مکان های تزئینی ساختمان استفاده می شود.

هنگام نصب کاشی چینی برای کف فضای باز، از چسب استفاده می شود و مزایای متعددی از جمله کیفیت و راحتی نصب در مقایسه با تکنیک های ساختمانی سختگیر مانند سیمان و ملات ماسه دارد. این محصول به سرعت جایگزین رویکردهای سنتی تر شده است. یکی از جدیدترین پیشرفت ها در بخش ساختمان، چسب کاشی و سرامیک است. امروزه بسیاری از هنرمندان سرامیک از کاشی های چسبانده شده برای اتصال سطوح دو ماده استفاده می کنند. چسب کاشی و سرامیک ترکیبی از سیمان پرتلند، پلیمرهای پایه اپوکسی، مواد دانه ای با دقت انتخاب شده و مواد شیمیایی تغییر یافته با چسبندگی عالی به تمام سطوح، از جمله دیوارها و کف ها هستند.

جایگزینی برای ملات های معمولی برای محکم کردن انواع کاشی، سرامیک و موزاییک بر روی سطوح و همچنین برای چسباندن کاشی ها به یکدیگر و روی سطوح بتنی. چسب های کاشی با توجه به محل استفاده به عنوان چسب کاشی دیوار، چسب کاشی کف و در آب و هوای گرم چسب های انعطاف پذیر، چسب ضد آب و چسب کاشی حرارتی طبقه بندی می شوند.

شرایط استفاده از چسب کاشی و سرامیک

 

سازنده هشدارها و اقدامات احتیاطی زیر را در مورد بسته بندی سرامیک و چسب کاشی ارائه کرده است. قبل از شروع کاشی کاری، دمای اطراف را بررسی کنید. دمای پایین یا شرایط سرد می تواند کاشی کاری را مشکل ساز کند. استانداردهای موجود در این شرایط روز را نجات می دهد. قبل از اعمال پوشش، بستر زیر کار باید به درستی آماده شود. برای ادغام بهتر کاشی و سرامیک جدید با سطوح و سطوح دیوار موجود، باید هرگونه مصالح قدیمی مانند گرد و غبار و بتن را حذف کرد و سطوح سرامیک و کاشی موجود را برش داد که حجم باند و چسبندگی و مقاومت کاشی را افزایش می دهد. نحوه نصب کاشی ها بسیار مهم است. در حالی که کاشی‌هایی که دارای حرکات دایره‌ای هستند و گزش شانه در تماس می‌شکنند، کاشی‌هایی که دارای شانه مستقیم هستند در برابر ضربه مقاوم هستند. وقتی صحبت از کاشی های بزرگتر می شود، هوا بین لایه های چسب کاشی و سرامیک گیر می کند و یک ناحیه توخالی در زیر آن باقی می ماند. کاشی ها در نهایت خرد می شوند و می شکنند.

ویژگی های اصلی چسب کاشی و سرامیک

 

  • استحکام باند بالا
  • مقاومت در برابر آب
  • مقاومت در برابر یخ زدگی
  • مقاومت در برابر پیری خوب
  • ساخت آسان

روش ساخت چسب کاشی و سرامیک:

 درمان سطحی

 

در ساخت چسب کاشی و سرامیک تمام سطوح باید سفت، خشک، تمیز، بدون لرزش، بدون چربی، لکه موم و سایر مواد سست باشند. سطح رنگ شده باید زبر شود تا حداقل 75 درصد از سطح اولیه نمایان شود. پس از اتمام سطح بتنی جدید، باید آن را به مدت شش هفته قبل از آجرگذاری نگهداری کرد و سطح گچ کاری شده جدید را باید حداقل به مدت هفت روز قبل از آجرگذاری حفظ کرد. سطوح قدیمی بتن و گچ کاری را می توان با مواد شوینده تمیز کرد و سپس با آب شستشو داد. سطح را می توان قبل از گذاشتن آجر خشک کرد. اگر زیرلایه شل است، به شدت جذب می شود یا گرد و غبار سطح به سختی تمیز می شود.

مخلوط کردن

 

برای مخلوط کردن چسب کاشی و سرامیک، پودر را در آب زلال بریزید و آن را هم بزنید تا خمیر شود. به قرار دادن پودر بعد از قرار دادن آب در ابتدا توجه کنید. هنگام اختلاط می توان از همزن مصنوعی یا الکتریکی استفاده کرد. نسبت اختلاط حدود 6.5 کیلوگرم پودر 25 کیلوگرم آب و 6.5 کیلوگرم پودر 25 کیلوگرم افزودنی 6.5-7.5 کیلوگرم آب است. هم زدن باید به اندازه کافی باشد، بدون پودر خام به عنوان معیار. بعد از هم زدن باید حدود ده دقیقه قبل از استفاده در حالت ثابت قرار گیرد. ملات با توجه به شرایط آب و هوایی باید در مدت 2 ساعت استفاده شود .

بررسی دو نوع چسب کاشی و سرامیک

  • چسب کاشی کف چینی

 

چه کاشی چینی را برای دیوار یا کف خود انتخاب کنید؟ کاشی و سرامیک باید به طور ایمن به کف زیرین بچسبد. تقاضاهای سنگین و مستمر روی چسب کاشی قرار می گیرد. با چسب های کاشی و سرامیک، انتظار می رود که کاشی ها برای مدت طولانی دست نخورده باقی بمانند. یک دوغاب موثر باید به راحتی اجرا شود و یک منطقه بزرگ را به طور موثر پوشش دهد.

چسب‌های کاشی در طول زمان تکامل یافته‌اند تا توانایی دستیابی به همه این اهداف را که در بالا ذکر شده‌اند، داشته باشند. انتخاب دوغاب کاشی مناسب بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. استفاده از کاشی به عنوان راهنما هنگام انتخاب ملات مناسب برای یک پروژه خاص معمول است. علاوه بر این، نوع کاشی مورد استفاده ممکن است بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد.

  • چسب کاشی پرسلن در فضای باز

 

پس از انتخاب کاشی کف چینی در فضای باز، چسب و دوغاب صحیح برای نصب موفق و طولانی مدت ضروری است. تعمیر دیوارها، کفپوش آشپزخانه یا کف حمام با استفاده از چینی و سرامیک امکان پذیر است. چسب کاشی و سرامیک باید با دقت انتخاب شود. کاشی ها باید بتوانند سال ها به سطحی که می پوشند بچسبند. رایج ترین چسب کاشی های چینی ملات اپوکسی یا سیمان نازک است. چسب کاشی اپوکسی ارزش تلاش بیشتری را دارد، حتی اگر ناحیه ای که می خواهید بپوشانید همیشه مرطوب باشد، کار کردن با آن از چسب از پیش مخلوط شده دشوارتر است. هنگامی که سیمان پرتلند، ماسه و آب با هم ترکیب می شوند، یک چسب نازک حاصل می شود.به دلیل کارایی عالی و استحکام چسبندگی بالا، یکی از پرکاربردترین چسب‌ها برای کاشی‌های چینی است. مهم‌ترین ایراد این چسب نسبت به جایگزین‌ها، زمان طولانی لازم برای چسبیدن است. قبل از تزریق هر چیزی یا راه رفتن روی کاشی، باید حداقل 24 ساعت صبر کنید. چسب کاشی و سرامیک دیوار نازک در سه نوع  ملات نازک، چسب پیش مخلوط ، چسب اپوکسی وجود دارد.