واتراستاپ هیدروفیلی حجیم شونده

(جهت آب بندی درزهای اجرایی سازه)

واتراستاپ هیدروفیلی حجیم شونده نواری آب بند می باشد که جهت آب بندی درز های اجرایی سازه های بتنی در استخر ها،آب بندی مخازن آب، فونداسیون ها، آب بندی دیوار های حائل، تونل ها و ساخت و ساز های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوار ها پس از نصب در درزهای اجرایی و پس از بتن ریزی دیوار در اثر تماس با آب بتن، اضافه حجم داده و درزهای اجرایی سازه را در برابر فشار آب مقاوم می کند. این نوار ها مقاومت شیمیایی بالایی در برابر اسید ها، باز ها، سوخت ها، روغن های معدنی و حلال های آلی دارند. همچنین این نوار ها دارای مقاومت کششی و انعطاف پذیری بالا می باشد. این واتراستاپ ها قابلیت انبساط برگشت پذیر را دارا می باشند که بر اساس آخرین فناوری روز دنیا طراحی گردیده و مشکلات واتراستاپ های بنتونیتی در هنگام اجرای بتن ریزی و بهره برداری را ندارند.

خواص و مزایا :

اجرای آسان
اضافه حجم زیاد
آب بندی طولانی مدت
مقاومت کششی و انعطاف پذیری بالا
مقاومت شیمیایی بالا در برابر فاضلاب و مواد شیمیایی

واتراستاپ هیدروفیلی جدید
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-WATERSTOPH
سفید و آبی
رول 40 متری و رول 75 متری
کیلوگرم

خرید واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده با بهترین کیفیت و قیمت

از زمان‌های قدیم تابه‌حال در امور فنی و اقتصادی از سازه‌های بتنی جهت ذخیره، هدایت و انتقال آب استفاده شده است. استفاده بیش از حد از این نوع سازه‌ها سبب شده تا به‌منظور جلوگیری از ایجاد درز و ترک و… افراد از ابزار و محصولاتی نظیر نوارهای آب‌بند کننده واتر استاپ بهره ببرند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزایا و ویژگی‌های واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده آشنا کنیم، اما قبل از هر چیز بهتر است با واتر استاپ آشنا شوید.

معرفی واتر استاپ و انواع آن

واتر استاپ در واقع نوعی قطعه جانبی و نوار آب‌بند کننده است که از آن در صنعت و انواع سازه‌های بتنی و سیمانی استفاده زیادی می‌شود. این محصول معمولاً بر پایه لاستیک مصنوعی ساخته می‌شود و جلوی نفوذ آب را می‌گیرد. از این محصول بیشتر برای عایق کردن و آب‌بندی سازه‌هایی استفاده می‌شود که در تماس مستقیم با آب هستند. انواع واتر استاپ با ایجاد روزنه‌ها و شکاف‌های اجرایی و انبساطی هیدرولیکی در ملات، مسافت جابه‌جایی مایعات را طولانی کرده و از نفوذ آب و سایر مایعات به داخل درزها جلوگیری می‌کنند.

واتر استاپ‌ها در  انواع واتر استاپ PVC، واتر استاپ هیدروفیلی و واتر استاپ بنتونیتی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده صحبت کنیم. انتخاب واتر استاپ بر اساس نوع سازه و هدف متفاوت است. چنانچه درز و شکافی که در حین عملیات اجرای بتن در سطح کار ایجاد شود از واتر استاپ‌های تخت و اگر درزهای ایجاد شده انبساطی تشخیص داده شود از واتر استاپ‌های حفره‌دار جهت آب‌بندی استفاده می‌شود.

واتر استاپ pvc

این نوع واتر استاپ بر اساس اینکه متحرک باشد یا ثابت، در انواع اندازه‌ها، ابعاد و اشکال متنوع در بازار به فروش می‌رسد.

واتر استاپ بنتونیتی

واتر استاپ بنتونیتی یک محصول ارتجاعی، با توانایی افزایش حجم است.

واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده

همان‌طور که گفته شد، درزهای ایجاد شده در سازه‌های بتنی و سیمانی در دو نوع ثابت و حرکتی هستند. معمولاً برای آب‌بندی روزنه‌های ثابت و از واتر استاپ پروفیلی استفاده می‌شود. درزهای ثابت معمولاً در اثر عواملی مانند قطع بتن‌ریزی و … ایجاد می‌شود. به‌منظور عایق‌کاری درزهای متحرک باید از واتر استاپ‌های مکانیکی استفاده کرد.

آشنایی بیشتر با واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده (Hydrophilic waterstop)

واتر استاپ هیدروفیلی از لاستیک ولکانیزه نشده تهیه می‌شود و یک نوار آب‌بند کننده پیشرفته از جنس لاستیک TPE است. این محصول حجیم شونده به نام اکرلیکی هم معروف است. بلافاصله بعد از آنکه واتر استاپ با آب تماس پیدا کند، افزایش حجم داده و منبسط می‌شود. پس از حدود دوهفته از اولین تماس این محصول با آب شاهد افزایش حجمی خواهیم بود. عملیات افزایش حجم در 6 ساعت پس از نفوذ آب در واتر استاپ شروع می‌شود. این افزایش در بیشتر مواقع حدود 5 برابر است و چنانچه توسط آب باران شروع شده باشد، بیشتر هم خواهد شد.

 

 اما در کل مقاومت قابل‌توجهی در برابر شرایط جوی و آب‌وهوایی دارد. این محصول گزینه خوبی جهت ممانعت از نفوذ آب و سایر مایعات در نقاط قطع ملات سیمانی و ترک‌های انبساطی است و بر اساس نقطة مورد کاربرد، فشار سیال و اندازه و ظاهر متغیر است.

 

معمولاً محل قرارگیری و نصب واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده در بین دو لایه ملات سیمانی یعنی بتن قدیمی و بتن جدید است. نصب این محصول باید قبل از عملیات ملات ریزی انجام شود تا احتمال حجیم شدن آن پیش از زمان موردنظر، کاهش یابد. توجه داشته باشید که پیش از نصب این محصول احتیاجی به تعیین و تقسیم نقاط ترک‌ها و درزهای اجرایی نیست. با نصب اصولی و درست واتر استاپ هیدروفیلی می‌توان جلوی نفوذ انواع سیالات را به‌صورت 100 درصد تضمینی گرفت؛ بنابراین نصب درست و اصولی این محصول اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب کاهش درصد تغییر و جابه‌جایی آن در عملیات بتن‌ریزی و همچنین افزایش تماس آن با آب میان درزها می‌شود.

 

بد نیست این نکته را یادآور شویم که گاهی به علت شرایط اجرای سازه، مجریان ملزم  به توقف بتن‌ریزی ثانویه شده و باید از رسیدن رطوبت به آب‌بندهای اتصال یافته جلوگیری شود.

نحوه اجرای واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده

برای اتصال و نصب واتر استاپ باید سطح بتنی شما در وهله اول پیش از آنکه محصول چسبانده شود، به طور کامل تمیز و عاری از هرگونه ذرات چربی، گردوغبار، حباب‌های سطح سیمانی و … شود. این مواد آلوده می‌توانند سبب مشکلات جدی شوند. همچنین در طول اتصال واتر استاپ هیدروفیلی سطح سیمانی باید کاملاً صاف، یک‌دست و خشک باشد و برای اتصال و نصب نوارها از یک روز قبل محیط را آماده نمود.

توجه داشته باشید که واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده در فاصله‌های منظم دو اینچی در مسیر آب قرار گیرد. پیش از استفاده از واتر استاپ، سطح سیمانی زیرین در قسمت اتصال نوارها به کمک چسب مخصوص پلی‌یورتان بپوشانید. در قدم بعدی نوارهای عایق را روی چسب بچسبانید. در حالت مکانیکی حتماً از چسب استفاده کنید.

آشنایی با هیدروسیل

 هیدورسیل در واقع نوعی واتر استاپ هیدروفیلی است که از لاستیک مصنوعی ساخته می‌شود و انبساط بالایی ایجاد می‌کند. از این آب‌بند برای ممانعت از نفوذ انواع سیالات استفاده می‌شود و لازم است برای مصرف آن از پیچ و چسب استفاده کرد تا در محل ثابت باقی بماند. هیدروسیل در کل مدت استفاده شکل ظاهری خود را حفظ می‌کند و خواص شیمیایی آن ثابت است. توان انعطاف‌پذیری و تغییر شکل هیدروسیل به پوشش کامل درزها و ترک‌ها کمک زیادی می‌کند. به کمک این محصول قابلیت تراکم ملات‌های سیمانی بالا رفته و بتن نیز مقاومت و دوامش افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که این محصول کاربردی با موادی نظیر: مشتقات نفتی، حلال‌ها و روغن‌های گیاهی ارتباط نداشته باشد.

از کاربردهای هیدروسیل می‌توان به مقاومت بالای آن نسبت به آب و دیگر شرایط محیطی، بهره‌برداری متعدد از آن، استفاده کاربردی در تمام  طول و عرض‌ها، استفاده حتی در شرایط محیطی با شوری 3 درصد، افزایش حجم بالا و قابل‌توجه اشاره کرد.

کاربردهای واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده

  • همان‌طور که گفته شد واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده بیشتر برای پوشاندن درزها به دو حالت طولی و عرضی استفاده می‌شود.
  • مواقعی که شکاف موردنظر با آب ارتباط همیشگی و مستقیم دارد، به‌کاربردن واتر استاپ‌های هیدروفیلی بهترین گزینه خواهد بود.
  • این محصول حتی در اجرا و ساخت سازه‌ها و لوله‌ها و اتصالات مربوط به آب‌رسانی هم استفاده می‌شود و جایگزین خوبی برای فلنچ‌های آب‌بند است.
  • هنگامی که عملیات بتن‌ریزی آغاز شد، در هر مرحله می‌توان جهت عایق‌بندی ترک‌ها با خیال راحت از این محصول استفاده کرد.
  • درزها و شکاف‌های موجود در سد، استخرها، تونل‌ها، کانال‌های آب، تصفیه‌خانه‌های آب و سازه‌های فاضلابی به کمک رشته نوارهای واتر استاپ دیگر قابل نفوذ نخواهند بود.
  • این محصول همچنین در فونداسیون و پی انواع ساختمان، قطعات سیمانی و دیوار باربر کاربرد دارد.
  • از واتر استاپ هیدروفیلی می‌توان در قسمت ابتدایی و جلوی آرماتورها برای جلوگیری از عبور آب به داخل سیمان و میل‌گرد استفاده کرد.
  • چسباندن این عایق سبب افزایش دوام لوله‌های فلزی و پلی‌اتیلن هم می‌شود.

مزیت‌های استفاده از واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده

از مزیت‌های استفاده واتر استاپ هیدروفیلی می‌توان به درصد خطای بسیار کم آن به نسبت سایر روش‌های آب‌بندی معمولی اشاره کرد. واتر استاپ هیدروفیلی در حین حجیم شدن، می‌تواند به‌راحتی به حالت اولیه بازگردد و دوام بسیار بالایی دارد. حفظ ظاهر فیزیکی حتی در شرایط محیطی بد و دمای بسیار بالا از دیگر مزایای این محصول است. نصب و اجرای این واتر استاپ بسیار سریع و راحت است و ریسک پایینی دارد، همچنین توان پایداری آن در برابر فشار آب تا ۳ بار بیشتر است. غیرسمی بودن واتر استاپ هیدروفیلی و اقتصادی و به‌صرفه بودن آن هم از دیگر ویژگی‌های مثبت محصول است.

نکات مهم در نگهداری واتر استاپ هیدروفیلی

به‌منظور سالم ماندن واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده پس از خرید آن می‌توانید آن را در محیط‌های خشک و خنک و به‌دور از سرما و گرمای شدید نگه‌دارید. در این صورت واتر استاپ شما می‌تواند تا دو سال در بسته‌بندی اصلی قابل مصرف باشد.

تفاوت میان واتر استاپ‌های منبسط شونده

در واتر استاپ‌های بنتونیتی انبساط در همان دفعه اول تماس با آب ایجاد می‌شود و ساختار و ظاهر اولیه از دست می‌رود. این محصول از نظر ظاهری به حالت فیزیکی و شکل اولیه خود برنمی‌گردد. در آب‌بندهای هیدروفیلی آب به‌صورت متناوب جذب واتر استاپ می‌شود و محصول بسیار انعطاف‌پذیر است. واتر استاپ‌های هیدروفیلی برخلاف واتر استاپ‌های بنتونیتی پس از خشک‌شدن به حالت اولیه برمی‌گردند و مقاومت کششی بیشتری هم ایجاد می‌کنند. این محصول هرگز سمی نبوده و می‌توان از آن به‌راحتی در ذخیره آب شرب و مایعات خوراکی استفاده کرد.

قیمت فروش واتراستاپ هیدروفیلی حجیم شونده

قیمت فروش واتر استات هیدروفیلی حجیم شونده به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل را می‌توان کیفیت و اصالت محصول دانست که هر فروشگاهی آن را به مشتری ارائه نمی‌کند. برای خرید واتر استاپ با قیمت مناسب می‌توانید به سایت معتبر مانیسیل مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله با نکات مهم خرید واتر استاپ هیدروفیلی حجیم شونده و مزیت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شدید. برای خرید واتراستاپ هیدروفیلی با بهترین کیفیت و خرید انواع نوار آب بند حجیم شونده با قیمت مناسب حتماً با بخش فروش گروه تخصصی عایق بندی سازه مانیسیل تماس بگیرید.