کفپوش های صنعتی

اصطلاح کفپوش صنعتی نشان دهنده کف های بتنی بدون درز مورد استفاده در زمینه صنعتی است. کفپوش های صنعتی بتی و سنتی چندین ویژگی مانند دوام و مقاومت در برابر سایش، ترافیک سنگین و بارهای سنگین را ارائه می دهد، اما ظاهر زیبایی شناسی آن جذاب نیست. زمانی که سبک صنعتی در ایالات متحده رایج شد، کفپوش ‌های  صنعتی نیز متداول شدند، برخی سطوح تزئینی که ارجاع بصری به کف‌های صنعتی واقعی ایجاد می‌کنند. تفاوت اصلی کفپوش ‌های صنعتی با کفپوش ‌های افکت صنعتی به کاربرد و ویژگی‌های فنی آن‌ها برمی‌گردد: در واقع کف‌های افکت صنعتی ضخامت کمی دارند و بنابراین می‌توانند هر نوع سطحی را بدون درز پوشش دهند.

کفپوش‌های صنعتی کف‌پوش‌هایی هستند که به اندازه کافی مقاوم هستند تا در برابر مواد شیمیایی و ماشین‌آلات مرتبط با مشاغل صنعتی مقاومت کنند. این نه تنها برای انبارها و تولید، بلکه برای بسیاری از ساختمان های مختلف مانند فرودگاه ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها مفید است.

مجموعه عایق بندی سازه مانیسیل با دارا بودن انواع کفپوش های صنعتی از جمله کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان و همچنین با عرضه کیفیت و قیمت مناسب آن ها، آماده خدمات رسانی می باشد.

 

محل اجرای کفپوش های صنعتی

 

کف‌پوش های صنعتی را می‌توان هم در فضای داخلی و هم در فضای باز، بر روی سطوح کوچک و بزرگ و در هر زمینه‌ای، از مناطق تجاری گرفته تا مسکونی، اعمال کرد. مجموعه مانیسیل انواع مختلفی از کفپوش‌های صنعتی مدرن را ارائه می‌دهد که همه از نظر ظاهری متفاوت هستند، اما همگی محکم، بادوام و مقاوم در برابر سایش هستند. کفپوش های صنعتی اسید لکه می تواند هر فضا را با طراحی منحصر به فرد و اصیل برای کسانی که به لطف رگه های رنگی با سایه های مختلف و جلوه های فلزی درخشان به دنبال یک سبک زیبا هستند، تزئین کند.

انواع کفپوش های صنعتی

 

چند نوع اصلی کفپوش های صنعتی وجود دارد. شما مطمئن می شوید که کسب و کار صنعتی شما بهترین طبقه را دارد که برای سال های آینده دوام خواهد آورد. در اینجا موارد مختلف را بررسی می کنیم که ممکن است به بهترین وجه با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

 

اپوکسی

کفپوش های اپوکسی یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای بسیاری از صنایع هستند. اپوکسی را می توان بر روی هر کفپوش موجود از جمله بتن، کاشی و غیره اعمال کرد. اپوکسی بر پایه رزین است و نگهداری آن آسان است که آن را برای انبارها و تاسیسات تولیدی مناسب می کند. با زمان پخت سریع، زمان خرابی شرکت شما به حداقل می رسد. علاوه بر این، کفپوش اپوکسی برای نیازهای خاص شما قابل تنظیم است. از جمله یک پوشش ضد میکروبی برای برآورده کردن الزامات بهداشتی برای تولید مواد غذایی یا امکانات بهداشتی است.

 

بتن

بتن بسیار متنوع است. این پایه برای اکثر کفپوش های صنعتی است و می تواند با انواع دیگر کفپوش ها مانند اپوکسی یا پلی یورتان ترکیب شود تا یک کف تقریباً تخریب ناپذیر ایجاد کند. بسیاری از صنایع مانند تولید، انبارها، مناطق خدمات خودرو و ادارات.

 

وینیل

کاشی ترکیبی وینیل کفپوش صنعتی مستحکمی است که به راحتی در برابر سایش و پارگی، از جمله ماشین‌های سنگین، مقاوم است. وینیل مقرون به صرفه است، که آن را به یک انتخاب عملی برای بسیاری از صنایع تبدیل می کند. علاوه بر این، دارای یک گزینه ضد الکتریسیته ساکن است که برای کارخانه‌های تولید الکترونیک، آزمایشگاه‌ها و امکانات بهداشتی عالی است. وینیل را می توان با پوشش های اضافی مانند اپوکسی پوشاند تا دوام بیشتری داشته باشد.

 

پلی یورتان

یکی دیگر از گزینه های محبوب برای کفپوش های صنعتی پلی یورتان به دلیل سطح ضد خش و ضد آب آن است. ترکیب شیمیایی پلی یورتان از کف در برابر رطوبت و باکتری ها محافظت می کند و همچنین از آن در برابر نوسانات شدید دما محافظت می کند. پلی یورتان به عنوان روکش استفاده می شود و می توان آن را با اپوکسی ترکیب کرد تا کفی ایجاد کند که عملاً نفوذ ناپذیر است. کارشناسان ما با همکاری های مورد نیاز کمک می کنند تا بهترین ترکیب را برای نیازهای مشتریان ایجاد کنند.

 

اورتان

اگرچه اصطلاحات یورتان و پلی اورتان اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، ترکیب شیمیایی متفاوت است. کفپوش یورتان بدون درز و بادوام است، به ویژه در برابر نشت مواد شیمیایی. می توان آن را مستقیماً روی بتن ریخت و در برابر شوک حرارتی مقاوم است. بنابراین کفپوش های صنعتی باید مستحکم باشند، به راحتی تمیز شوند و برای سال های آینده دوام داشته باشند.

مزایای کفپوش های صنعتی

 

  • محلول کفپوش ضد گرد و غبار زیبایی شناختی عالی.
  • عمر طولانی، اگر به درستی نگهداری شود
  • براقی که محیط کار را افزایش می دهد
  • مقاومت در برابر نفوذ روغن، گریس و غیره
  • مقاومت در برابر سایش و ضربه بالا
  • کفپوش بدون درز که می تواند در برابر انواع مواد شیمیایی مقاومت کند
  • محافظت از بهداشت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد قارچ

نتیجه گیری

 

از تجزیه و تحلیل بالا مشخص می شود که کفپوش های مختلف مزایای مختلفی را ارائه می دهند و از کاستی هایی رنج می برند. بر اساس اولویت یک نیاز خاص، کاربر باید در مورد مناسب بودن کفپوش های خاص تصمیم بگیرد. به جرات می توان گفت که اگرچه بتن انتخاب ایده آلی برای یک کف فرعی است، اما نمی تواند بسیاری از الزامات مورد نیاز یک محیط کاری مدرن مانند تمیز بودن، جلوگیری از گرد و غبار، زیبایی، مقاومت شیمیایی و غیره را ارائه دهد. کفپوش های اپوکسی بسیاری از الزامات ذکر شده در بالا را ارائه می دهند اما برای حفظ یکپارچگی خود نیاز به مراقبت دارند.