آب بندی مخازن پرورش ماهی

آب بندی مخازن پرورش ماهی

 

با توجه به حساسیت بالای آبزیان باید در ساخت مخازن پرورش ماهی و آب بندی مخازن پرورش ماهی دقت و بدون دردسر نمود. به دلیل وجود ذرات شیمیایی محلول در آب مانند فسفر و پتاسیم در مواد آب بندی مخازن پرورش ماهی،  نمی توان از هیچ ماده ای برای عایق استفاده کرد.

چسب آب بندی مخازن پرورش ماهی محصولی جدید برای محافظت، عایق رطوبتی، آب بندی و استحکام مخازن، آب بندی استخرهای شنا، سونا و جکوزی، پشت بام، حمام، آبنما، شفت بالابر، انواع سقف مانند سقف سیمانی، سقف سنگی، آجری، سفالی ، باغ، ساخت و آب بندی در انواع بلوک، جداول و کاشی و کلیه سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. استخرهای ضد آب از آب، رطوبت، رطوبت و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. ، با اینکه مقرون به صرفه است اما مقاومت و استحکام زیادی دارد.

نحوه آب بندی مخازن پرورش ماهی که نشتی دارد!

ابتدا باید ماهی ها را خارج کرده و کاملا آبکش کرده و مخزن را تمیز کنید. درزگیر قدیمی را با یک تیغ مستقیم بردارید. باقی مانده های قدیمی را با استون پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که کل اتصال از درزگیر قدیمی خالی است، این امر باعث می شود مهره های جدید محکم شوند. یک مهره ¼ اینچی درزگیر آکواریومی را در امتداد قسمت خارجی مفصل قرار دهید. سپس به قسمت داخلی مخزن بروید و این کار را تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام دیوارهای شیشه ای توسط مهره سیلیکونی از هم جدا شده اند و هیچ حباب هوا در مهر و موم محبوس نشده است. فشار شدید آب می‌تواند باعث شل شدن درزگیر شود، بنابراین استفاده از مهره داخلی درزگیر را فراموش نکنید. مهره داخلی به تقویت استحکام درزگیر کمک می کند. این روند را روی تمام مفاصل دیگر تکرار کنید قبل از پر کردن مخازن پرورش ماهی با آب ، اجازه دهید زمان پخت به پایان برسد. مخزن را هر بار 3 اینچ پر کنید تا مطمئن شوید که درز شما محکم است.

چسب آب بندی مخازن پرورش ماهی

 

چسب آب بندی مخازن پرورش ماهی باعث افزایش سرعت کار، سبک شدن ساختار و ضد باکتری شدن ساختار در برابر خزه، جلبک و باکتری می شود. این ویژگی یکی از مزیت های بزرگ در طراحی حوضچه برای پرورش ماهی می باشد، استفاده از قیر، گون، ایزوگام و سایر فرآورده های نفتی برای آب بندی و عایق کاری با مشکلات فنی اساسی، سایش سریع و خطراتی مانند سوختگی و نشتی همراه است که کاملا منسوخ شده است.

انتخاب یک درزگیر سیلیکونی ایمن برای محافظت و آب بندی ماخزن پرورش ماهی شما ضروری است. هنگام انتخاب یک درزگیر آکواریومی، مطمئن شوید که با نمک و آب شیرین سازگار است، در زیر غوطه ور شدن ثابت نگه می دارد و فرمول غیر سمی دارد. همیشه اطلاعات محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درزگیر برای اندازه مخزن شما مناسب است. گروه تخصصی عایق بندی سازه مانیسیل با آب بندی مخازن پرورش ماهی با بهترین مواد و با کیفیت بالا و قیمت مناسب می تواند کمک شایانی در آب بندی مخازن شما داشته باشد.

نحوه استفاده از چسب آب بندی مخازن پرورش ماهی

 

روش استفاده از چسب درزگیر در سطوح زیر کار مختلف متفاوت است که و به شرح زیر است:

 

  • زیر کار کاشی کاری شده

اگر کف و دیوارهای مخازن پرورش ماهی سیمانی یا کاشی کاری شده است و نیازی به کاشی و سیمان جدید نیست، با استفاده از قلم مو یا برس بتن مایع را با یک پنجم وزن آن آب گرم به عنوان کرم مخلوط کنید، سپس اعمال کنید. پاک کننده مخازن آب را مانند رنگ روی دیوار یا سطح چسب عایق رطوبتی مورد نظر بمالید، یادتان باشد این کار را دو بار تکرار کنید، زمانی که برای اولین بار دیواره استخر را برس می زنید، برس را در حالت افقی قرار دهید و پس از تکمیل این حالت در دست جلو برای آب بندی کف استخر، با برس در حالت عمودی، چسب آب بند استخر را با یک لیتر آب رقیق کنید و مایع را با استفاده از یک لاستیک مخصوص یک بار روی سطح کف بچرخانید.

سپس پس از خشک شدن چسب عایق رطوبتی استخر که معمولا بعد از 12 ساعت در دمای بالای 5 درجه خشک می شود، استخر را تخلیه کنید تا از آب بندی سطوح اطمینان حاصل شود، میزان مصرف در هر متر مربع 330 سی سی تا 500 سی سی می باشد. یعنی برای هر سه متر مربع یا دو متر مربع استخر یک لیتر چسب برای آب بندی لازم است.

 

  • زیر کار بدون کاشی و سرامیک

اگر می خواهید کاشی یا سرامیک را به سطح بچسبانید، در مرحله کاشی و سرامیک، مقدار کمی چسب ضد آب استخر به ملات سیمان و گرد سنگ اضافه کنید. به ازای هر 5 کیلوگرم چسب کاشی و سرامیک، یک لیتر چسب ضد آب استخری را مخلوط کنید. یعنی به ازای هر متر مربع حدود 1 لیتر چسب آب بند مخازن و استخر نیاز دارید.

 

  • زیر کار قبل از نازک کاری

اگر هنوز کار خود را شروع نکرده اید و می خواهید بهترین نتیجه را با استفاده از چسب ضد آب استخر بگیرید. ابتدا سطح کار را با ملات ماسه و سیمان بسازید و در حین کار نجاری و اجرای سیمان نرم ملات را طبق فرمول زیر تهیه کنید. 2 لیتر آب و 2 لیتر چسب استخری را در ظرفی بریزید سپس پودر سیمان و پودر سنگ را اضافه کنید تا به صورت خمیر درآید. بالا و جلا داده شده است.

نتیجه

 

در حالی که ممکن است در حال ساخت مخازن، تعمیر یا اصلاح تجهیزات یا تزیینات نباشید، سیلیکون آکواریوم بسیار راحت است. اگر باز نشوند، بسیاری از سیلیکون‌ها چند سال دوام خواهند آورد، که امیدواریم در طی آن نیازی به استفاده از آنها نخواهید داشت. در غیر این صورت، مهم است که در نظر داشته باشید که کجا باید از سیلیکون استفاده کنید، چه مدت باید برای پخت، رنگ و قیمت صبر کنید. سیلیکون‌های مختلف در اندازه‌های مختلف وجود دارند که دسترسی به برخی مناطق در مخزن، مخزن یا فیلتر را آسان‌تر یا سخت‌تر می‌کنند.