آب بند نما و سطوح جاذب

(آب بندی نماهای سیمانی، بتنی، آجری، سنگی و کلیه سطوح جاذب)

آب بند نما و سطوح جاذب، پوشش محافظتی بر پايه پليمر اكريليک و عاری از حلال است كه به منظور افزايش مقاومت جوی و ممانعت از نفوذ آلودگی و تغيير ظاهر سطح در سطوح خارجی و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اين محصول يك اشباع كننده جهت محافظت از سطوح سيمانی، بتنی، آجری، سنگی و كليه سطوح جاذب است.

خواص و مزایا :

محافظ کلیه سطوح سیمانی، بتنی، آجری، سنگی و کلیه سطوح جاذب

جلوگیری از نفوذ مایعات به سطح با کاهش شدید نفوذپذیری سطح

پاک شدن آسان سطح

قابل اعمال بر بتن تازه

قابل اعمال بر روی سطوح مرطوب

قابل شستشو و مانع نفوذ آب

عدم تغییر رنگ ظاهری سطح

آب بند نما
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-NAMA
شیری رنگ (پس از اجرا شفاف)
گالن 20 کیلوگرمی
کیلوگرم

آب بند نما و سطوح جاذب

 

آب بند نما تشکیل یک مانع غیر قابل نفوذ بر روی نمای ساختمان آجری، بتنی، سنگی و کلیه سطوح جاذب، سطوح پی، سقف، دیوارها و سایر اعضای سازه است. عملکرد مانع نفوذ ناپذیر جلوگیری از نفوذ آب و افزایش مقاومت جوی است. سطوح ساختمان در برابر آب و گاهی ضد آب ساخته شده اند. استفاده از غشای عایق رطوبتی مایع، آب بند نما ، مواد سیمانی، غشای مایع پلی یورتان و مواد قیری در عایق رطوبتی ساختمان ها رایج است. آب بند نما برای زیرزمین، دیوارها، حمام، آشپزخانه، بالکن ، تراس یا پشت بام، بام سبز، مخازن آب و استخرها و غیره ضروری است.

عایق‌سازی فرآیندی است که یک شی یا سازه را ضد آب یا مقاوم در برابر آب می‌کند، به طوری که تحت شرایط خاص تحت تأثیر آب قرار نگیرد یا در برابر نفوذ آب مقاومت کند. چنین اقلامی ممکن است در محیط های مرطوب یا زیر آب تا اعماق مشخص استفاده شوند.

آب بند نما چیست؟

 

این فرآیند ساخت یک سازه مقاوم در برابر آب یا غیر قابل نفوذ در برابر نفوذ آب است. ضد آب بودن ضروری است که از نفوذ آب به ساختمان ها جلوگیری می کند و همچنین به خشک نگه داشتن قسمت های داخلی کمک می کند. به کاهش رطوبت داخل ساختمان کمک می کند و آسیب وارد شده به سطوح و موارد مشابه را به حداقل می رساند. در مناطقی که بارندگی سالانه زیاد و حوادث گاه به گاه سیل را تجربه می کنند، ضد آب بودن یک امر ضروری است. برای پایه ها و زیرزمین ها مهم است که ضد آب باشند، به خصوص در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالا است.

به همین دلیل گروه تخصصی عایق بندی سازه مانیسیل با ارائه خدمات در این زمینه و همچنین انجام آب بندی سازه ها می تواند کمک شایانی برای شما کرده باشد. بنابراین شما می توانید برای آب بندی نمای سازه های خود از خدمات و محصولات با کیفیت مانیسیل برخوردار شوید.

5 روش ضد آب کردن و آب بند نما

 

  • عایق رطوبتی سیمانی
  • آب بند نمای مایع
  • عایق رطوبتی غشای قیری
  • پوشش قیری ضد آب
  • ضد آب غشای مایع پلی یورتان

1. عایق رطوبتی سیمانی

 

آب بند نما در سطوح سیمانی ساده ترین روش عایق رطوبتی در ساختمان سازی است. مواد برای عایق رطوبتی سیمانی به راحتی از تامین کنندگان محصولات بنایی در دسترس است. و به راحتی مخلوط و اعمال می شوند. کاربردهای روش عایق رطوبتی سیمانی در مناطق مرطوب داخلی می باشد. به همین دلیل مراحل قرارداد و توسعه را طی نمی کند.

 

کاربردهای عایق رطوبتی سیمانی

  • تصفیه خانه های آب
  • تاسیسات تصفیه فاضلاب
  • پل ها
  • بند ها
  • سیستم های راه آهن و مترو
  • بنادر و اسکله های باری دریایی
  • سازه های پارکینگ
  • تونل ها

2. آب بند نمای مایع

 

غشای مایع از یک پوشش پرایمر و دو لایه رویی تشکیل شده است. استفاده از پوشش ها به صورت اسپری، غلتکی یا ماله ای است. لایه مایع نازک است و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انواع عایق رطوبتی سیمانی دارد. این مایع به یک پوشش لاستیکی روی دیوار تبدیل می شود. خاصیت کشیدگی کت می تواند به 280 درصد برسد. دوام پوشش ضد آب بستگی به نوع پلیمری دارد که سازنده برای ساخت عایق رطوبتی مایع استفاده کرده است.

3. پوشش قیری ضد آب

 

پوشش قیری از مواد پایه قیر ساخته می شود. این یک پوشش محافظ انعطاف پذیر بر اساس فرمولاسیون و درجه پلیمریزاسیون آن است. انعطاف پذیری و محافظت در برابر آب می تواند تحت تأثیر درجه پلیمر و تقویت فیبر باشد. متداول ترین کاربردهای پوشش های قیری شامل مناطقی است که در زیر لایه خیس هستند. این یک پوشش محافظ و ضد آب عالی است، به ویژه در سطوحی مانند پایه های بتنی. برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب نیست مگر اینکه با مواد انعطاف پذیرتر مانند پلی یورتان یا پلیمرهای مبتنی بر اکریلیک اصلاح شود.

4. عایق رطوبتی غشایی قیری

عایق رطوبتی غشای قیری به دلیل کارایی ثابت شده روشی محبوب برای سقف های کم شیب است. غشای ضد آب قیری دارای مشعل روی لایه و غشای خود چسب می باشد. ترکیبات خود چسب شامل آسفالت، پلیمرها و پرکننده ها هستند. علاوه بر این، رزین فوم شونده پلی یورتان و روغن های خاصی ممکن است برای بهبود ویژگی های چسبندگی اضافه شوند. نوع خود چسب دارای ماندگاری پایینی است زیرا با گذشت زمان خواص چسبندگی غشا کاهش می یابد.

5. ضد آب غشای مایع پلی یورتان

 

روش عایق رطوبتی غشایی مایع پلی یورتان برای قسمت سقف مسطح و در معرض هوا استفاده می شود. این روش ضد آب گران است. غشای مایع پلی یورتان می تواند انعطاف پذیری بالاتری را ارائه دهد. پلی یورتان به رطوبت بسیار حساس است. بنابراین قبل از اجرا، باید در ارزیابی میزان رطوبت بتنی بسیار دقت کرد، در غیر این صورت ممکن است بعد از مدتی لایه برداری یا جدا شدن غشاها اتفاق بیفتد.

نتیجه

 

آب بند نما می تواند مطابق با اهدافی مانند حفظ کیفیت مصالح، افزایش ایمنی، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های جانبی انجام شود. هزینه عایق رطوبتی نمای ساختمان در مقایسه با هزینه مصالح و آسیب هایی که در اثر نفوذ رطوبت ممکن است رخ دهد بسیار کم است و از طرفی مزایای زیادی برای سازه به همراه دارد.

به وضوح نمی توان روش یا محصول خاصی را به عنوان بهترین راه برای آب بندی نما انتخاب کرد. همانطور که می دانید آب بندی

ساختمان اهداف مختلفی دارد و باید روش های موجود را با توجه به نیاز ساختمان بررسی کنید.

با در نظر گرفتن اقلیمی که ساختمان در آن قرار دارد، نوع مصالح، مجاورت محیط های آبی مانند دریا، هزینه آب بندی، تجهیزات موجود، حضور پرسنل متخصص و عملکرد هر یک از محصولات تحت یکسان شرایط، از مهم ترین عواملی است که در انتخاب روش های آب بند نما و سطوح جاذب باید در نظر گرفته شود.