آنی گیر آب بند

(جهت متوقف کردن آنی نشت آب و رطوبت)

آنی گیر آب بند ماده ای پایه سیمانی و بدون کلراید می باشد که پس از اضافه شدن آب سریعاً وارد واکنش شده و به طور آنی سخت می گردد. از این محصول جهت متوقف کردن آنی نشت آب و رطوبت همچنین مقابله با فشار منفی آب در سطوح گذرگاه های زیرزمینی، تونل ها، منهول ها و کلیه سطوحی که امکان نشت آب وجود داشته باشد، استفاده می گردد.

خواص و مزایا :

واکنش و سخت شوندگی سریع

متوقف کردن آنی نشت آب و رطوبت

آماده کردن بستر بتنی برای ترمیم و اعمال پوشش مناسب

مورد استفاده برای آب بندی اطراف پکر در هنگام تزریق

آنی-گیر-آب-بند-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-ANIGIR
پودر خاکستری
سطل 10 و 20 کیلوگرمی
کیلوگرم

سفارش و خرید آنی گیر آب بند با بهترین کیفیت و قیمت، 100 درصد تضمینی

هنگام تولید ملات سیمانی در اثر بی‌توجهی به اصول و قواعدی نظیر کیفیت، توان پایداری و استحکام، درزها و ترک‌های فراوانی در سطح سیمانی به وجود می‌آیند. ازآنجاکه سازه‌های این‌چنینی در اکثر مواقع منبع نگهداری مایعات هستند، وجود هرگونه ترک در آنها منجر به خروج پرفشار و پرقدرت آب و سایر سیالات از روزنه می‌شوند و ممکن است مشکلات و خسارات جبران‌ناپذیری را به وجود آورد. در این راستا یکی از محصولات تولید شده سیمانی که جهت توقف فشار آب استفاده می‌شود، آنی گیر آب بند نام دارد.

 آنی گیر بتنی یا Concrete Fast Harden زمانی که در معرض برخورد و تلاقی با آب است، فوراً سفت می‌شود و سبب مسدود شدن کانال‌های عبور آب و دیگر مایعات می‌شود. خرید آب بند کننده آنی گیر در مقایسه با خالی نمودن آب از مخازن کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر است. معمولاً خالی‌کردن آب از منابع غیرممکن است و در صورت امکان هم هزینه‌های زیادی برمی‌دارد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول پرفایده آشنا می‌شوید.

معرفی محصول آنی گیر آب بند

 

مواقعی که فرصت کمی برای رفع مشکل نفوذ آب دارید و قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان، فشار آب نفوذ کرده در ترک و درزها را متوقف کنید، بهترین گزینه استفاده از خمیر آنی گیر است. آنی گیر ترکیبی از سیمان، انواع سنگ‌دانه‌ها و پرکننده‌های معدنی آب گریز است. خمیر آنی گیر معمولاً از پودری خاکستری تهیه می‌شود که با سیمان و آب مخلوط شده و ظرف 15 الی 30 ثانیه جلوی نشتی آب را می‌گیرد. به کمک این محصول به‌راحتی در سریع‌ترین حالت ممکن و در کمتر از 20 ثانیه، می‌توان جلوی عبور و نفوذ آب را گرفت. وجود ترکیبات سرعت‌بخش در آنی گیر کمک می‌کند تا محصول هنگام تماس با آب به‌سرعت سفت‌وسخت شود و گیرش ایجاد کند.

این محصول از فراورده‌های پراستفاده در صنعت ساخت‌وساز است که از آن بیشتر جهت عایق سازه‌های بتنی و نشتی گیری استفاده می‌شود. از آنی گیر در بناهایی نظیر مخزن‌های نگهداری آب و سدها که در معرض جریان شدید هیدرواستاتیکی هستند، استفاده زیادی می‌شود. نشت گیری این محصول نسبت به سایر مواد مشابه بسیار بالاتر است. ملات بتنی آنی گیر آب بند حتی در افزایش سرعت پروسه هیدراتاسیون ملات‌های سیمانی نقش دارد و به دلیل همسانی توان انبساطی‌اش با بتن موجب حفظ طول عمر بناهای بتنی می‌شود.

از شاخص‌های مهم این محصول می‌توان به ایجاد شرایط مکانیکی بهینه، توان پایداری فشاری و افزایش قابل‌ملاحظه توان چسبندگی اشاره کرد. استحکام و دوام شیمیایی و همچنین مقاومت طولانی‌مدت  بافت و ساختمان در مقابل تغییرات دمایی و دیگر عوامل محیطی نیز از مزیت‌های استفاده از آنی گیر محسوب می‌شود.

مزایای خرید آنی گیر آب بند جهت جلوگیری از نشت آب

 

استفاده از این محصول مزیت‌های فراوانی دارد، آنی گیر از توان چسبندگی بالایی برخوردار است و قادر است حتی در محیط‌های خیس و مرطوب اتصال قوی در سنگ و آجر و مواد و مصالح ایجاد کند. گیرایی این محصول در کمتر از چند ثانیه انجام می‌شود و توان مقاومتی و طول عمر بالایی در فشار مثبت و منفی دارد. استفاده از آنی گیر آسان است و به تخصص نیازی ندارد، شما به‌راحتی می‌توانید آن را با آب آشامیدنی ترکیب کنید و پس از ایجاد خمیری همگن و یک‌دست در سازه به کار ببرید. نهایتا این ماده بدون خوردگی آرماتور کار خود را انجام می‌دهد. فراورده آنی گیر آب بند فاقد یون کلر است؛ بنابراین هیچ ضرری برای فولاد ندارد. به کمک آنی گیر می‌توان سبب افزایش کارایی و دوام محدوده عایق‌بندی در سازه شد.

 پرشدن ترک‌ها در بخش‌های مختلف سازه بتنی مثل آجر یا بتن، سبب افزایش طول عمر آن می‌شود.  از آنی گیر می‌توان در انواع سازه مانند تونل‌ها، آب بندی گالری های سد و سایر منابع نگهداری آب، ساخت‌وسازهای واقع شده و پنهان در زیرزمین، آب بندی چاله های آسانسور، مجراهای آب و لوله‌ها و فاضلاب و لوپیت، آب بندی مخازن آب، لوله‌ها و کانال‌های سیمانی و معادن استفاده کرد. پس از خرید و مصرف این فراورده آب‌بند شما شاهد هیچ ترک، درز، شکاف و انقباض و جمع‌شدگی نخواهید بود.

به کمک آنی گیر ترک‌های پر شده آب‌گریز می‌شوند، این فراورده پراستفاده در صنعت اصلاً سمی نیست و خطری برای محیط‌زیست ندارد؛ بنابراین می‌توان از آن به خیال راحت جهت توقف نشتی در مخزن‌ها و منابع نگهداری آب آشامیدنی استفاده کرد. کیفیت و پایداری در نتیجه کار از دیگر مزایای آنی گیر آب بند است.

نحوه اثرگذاری آنی گیر روی بتن

 

آنی گیر همان‌طور که گفته شد در ابتدا یک پودر است که باید آن را از بازار و یا فروشگاه‌های آنلاین معتبر تهیه کنید. ترکیب سیمان، افزودنی‌های زودگیر، سخت شونده و آب‌گریز یک عایق خوب ایجاد می‌کند. آنی گیرها با ترکیبات شیمیایی تسریع‌کننده خود محرکی برای پروسه هیدراتاسیون هستند. اثرگذاری این محصول در کنار آب تکمیل می‌شود و در همان ثانیه‌های نخست یک ملات سخت با گیرش بالا ایجاد می‌کند. سرعت بالای عملکردی آنی گیر هرگز در خاصیت مکانیکی آن تأثیر سوء ندارد و وجود ترکیبات معدنی مخصوص در فراورده باعث سختی و سرعت آن نسبت به نفوذ آب شده است.

نحوه مصرف آنی گیر پس از خرید آب بند کننده آنی گیر

 

اولین چیزی که هنگام سفارش آب بند کننده آنی گیر باید به آن توجه داشته باشید، این است که درزها و ترک‌های ایجاد شده در سازه شما چه اندازه است و ارتفاع و عمق این درزها هم حائز اهمیت است. برای مثال برای سطحی با یک مترمربع و ارتفاع 5 میلی‌متر، حدود 6 کیلو آنی گیر لازم است.

پس از خرید ملات آنی گیر آب بند، لازم است برای استفاده از این محصول آن را روی سطوح صاف و یکنواخت بکار ببرید. این سطوح باید سفت و محکم باشند و هرگز سست و ضعیف نباشند. در ابتدا باید ترک‌های موجود در سطح سیمانی شما به شکل V باز شود و پس از آن داخل درز از آلودگی پاک گردد. توصیه می‌شود.

برای نتیجه بهتر رنگ‌ها، پلاسترهای سست، پسماندهای سست بتن و سیمان را از سطح موردنظر پاک کنید. بعد این مرحله باتوجه‌به نیاز و اندازه ترک مقداری پودر آنی گیر را با آب مخلوط می‌کنیم و یک ملات یکنواخت به دست می‌آوریم. توجه داشته باشید که خمیر شما باید در کمتر از 60 ثانیه مصرف شود این موضوع اهمیت زیادی دارد. هنگام مصرف آنی گیر باید به میزان دمای آب و دمای محیط و مدت‌زمان و سختی پودر توجه کنید. این عوامل در کنار ویژگی‌های محیطی در کیفیت نهایی و سرعت انجام کار تأثیر بسزایی دارند. برای مثال زمانی که هوا سرد است، و سخت شدن ملات آنی گیر آب بند دیرتر انجام می‌شود و این در دماهای بالا برعکس است.

سعی کنید برای پرکردن ترک‌ها عملیات را از کناره به سمت مرکز انجام دهید و در پایان کار، محیط را با سطح بتنی هم سطح نمایید. توجه داشته باشید که سطح زیر کار شما نباید خشک باشد؛ اما از درزها هم آب بیرون نیاید. به عبارت ساده‌تر لازم است سطح موردنظر تا 15 دقیقه مرطوب نگه داشته شود.

نکته:

 

مقدار پودر آنی گیر نسبت به آب برای تولید ملات  ۳ به ۱ است؛ یعنی سه پیمانه پودر و یک پیمانه آب برای تولید ملات باید استفاده شود. بلوک‌های بتنی سبک، باید توسط پلاستر کشی سیمان آماده شوند تا آب‌بندی بلوک‌های بتنی تحت تأثیر مواد شیمیایی قرار نگیرد. هنگامی که در بخشی از ترک فشار  و دبی آب زیاد است، برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید زهکشی را با لوله نسبتاً کم قطر انجام دهید و به‌محض آماده‌شدن خمیر آن را با دست یا ماله و دیگر تجهیزات مناسب روی سطح پخش نمایید. در نهایت هم لوله را جدا نموده و سطوح را آب‌گریز کنید.

کاربرد آنی گیر آب بند در بتن

 

آنی گیر آب بند جلوی نشتی آب در مخازن آب، استخر، کانال‌های آب، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، سطوح سنگی و مصالح بنایی، تونل‌ها و سدها، چاله آسانسورها، چاه، انبارها و سازه‌های زیرزمینی بتنی را می‌گیرد. جهت مصرف این فراورده عایق لازم است سطح شما تمیز و محکم باشد.

نکات ایمنی در حین کار با آنی گیر

 

  • آنی گیر محصولی قلیایی و غیرآتش‌زا است؛ بنابراین هنگام استفاده از آن و دیگر مواد شیمیایی مشابه باید از عینک، دستکش و پوشش مناسب محیط کار استفاده کنید.
  • لازم است بعد از پایان کار خود با این فراورده، لباس کار و تجهیزات مرتبط را به‌خوبی تمیز نمایید.
  • چنانچه ماده با پوست و چشم و سایر اعضا برخورد داشت، سریعاً قسمتی که در تماس بوده را با آب سرد شست‌وشو دهید و به پزشک مراجعه کنید.
  • در پایان کار سطح موردنظر را از اضافات محصول پاک کنید، اگر اضافات آنی گیر هنوز سفت نشده باشد می‌توانید از آب برای پاک‌کردن آن استفاده کنید؛ اما اگر سخت و سفت شده بود، تنها راه‌حل استفاده از روش‌های مکانیکی است.
  • با اینکه آنی گیر آب بند محصولی سمی نیست و برای انسان‌ها و محیط‌زیست مضر و آسیب‌رسان محسوب نمی‌شود، اما بهتر است هنگام استفاده از آن نکات مهم گفته شده رعایت شود تا هیچ مشکلی پیش نیاید.
  • از آنجا که این فراورده در ترکیب خود حاوی سیمان و پوزولان است؛ لذا از تنفس گردوغبار آن خودداری نمایید و ترجیحاً از ماسک مخصوص استفاده کنید.

بسته‌بندی و انبارداری آب‌بند کننده آنی گیر

 

این محصول معمولاً در بسته‌بندی 25 کیلویی در بازار وجود دارد و با لایه‌ای پلاستیکی و ضد رطوبت که وظیفه حفاظت از آن را دارد به بازار عرضه می‌شود. برای نگهداری پودر آنی گیر به مدت طولانی باید آن را در محلی خشک و دور از سرما و نور آفتاب در دمای 10 الی 30 درجه سانتی‌گراد قرار داد. شرایط محیطی مناسب جهت نگهداری این فراورده می‌تواند آن را تا یک سال سالم نگه دارد.

قیمت آنی گیر آب بند کننده

 

برای خرید و قیمت انواع آب بند کننده می‌توانید به سایت‌های زیادی سر بزنید. اگرچه قیمت این فراورده صنعتی به عوامل زیادی از جمله کیفیت، برند تولیدکننده، نوسانات بازار، ترکیبات موجود در آن و… بستگی دارد؛ اما کمتر سایتی را خواهید یافت که در کنار کیفیت بالا محصولات خود، قیمت منصفانه‌ای به مشتری ارائه دهد. خوشبختانه فروشگاه ما توانسته در این زمینه موفق باشد و رضایت مشتریان خود را جلب کند.

نتیجه گیری:

 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با آنی گیر آب بند آشنا کنیم و خصوصیات و ویژگی‌های این محصول را در کنار کاربرد گسترده آن معرفی نماییم. همان‌طور که می‌دانید بهترین فروشگاه خرید آب بند آنی گیر، فروشگاهی است که در عین اصالت و ضمانت محصول خود، قیمت منصفانه‌ای به مشتری پیشنهاد دهد. در این راستا گروه عایق بندی سازه مانیسیل آماده خدمت‌رسانی به مشتریان با بهترین شرایط است و انبوهی از تنوع محصولات مرتبط با آب‌بندی و عایق‌کاری را به همراه ضمانت اصالت به کاربران ارائه می‌دهد. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.