ماستیک پلی یورتان

(جهت آب بندی درزهای اجرایی سازه)

ماستیک پلی یورتان محصولی تک جزئی، انعطاف پذیر، مقاوم در برابر اشعه UV و بر پایه پلی یورتان می باشد که جهت آب بندی و درزگیری درزهای اجرایی و انبساطی در انواع درزهای سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده قابلیت چسبندگی و پرکنندگی انواع درزهای مصالح مختلف از جنس بتن، چوب، سنگ مرمر، آلومینیوم، فولاد، سرامیک و گچ را دارا می باشد.

خواص و مزایا :

قابل کاربرد در سطوح عمودی و افقی
مناسب برای درزهای عمودی تا عرض 25 میلیمتر
دارای الاستیسیته بالا حتی در دماهای پایین مانند 40- درجه سانتیگراد
فاقد حلال و فاقد PVC
آب بند و مناسب برای همه شرایط
پس از کیورینگ بی ضرر است، بنابراین در مخازن آب آشامیدنی قابل استفاده می باشد.
مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، اشعه UV و سایش
مقاومت بالا در برابر تشکیل میکروارگانیسم ها
بدون نیاز به پرایمر در اکثر سطوح
قابل رنگ آمیزی با رنگهای مختلف
قابلیت کاربرد در دمای 5+ الی 40+ درجه سانتیگراد

ماستیک-پلی-یورتان-1024x1024
Article. No
Color
Packing Size
Unit
MANISEAL-MASTIK
مشکی و خاکستری
کارتریج سوسیسی 600 میلی لیتری
عدد

ماستیک پلی یورتان

ماستیک پلی یورتان یک درزگیر تک جزئی است که در رطوبت و دمای اتاق خشک می شود. از ماستیک پلی یورتان می توان برای آب بندی درز های اجرایی و چسباندن استفاده کرد. بنابراین می توان گفت که ماستیک پلی یورتان به عنوان درزگیر استفاده می شود. مهمترین دلیل یا ویژگی که باعث می شود درزگیر پلی یورتان به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، خاصیت ارتجاعی خوب و در عین حال استحکام درزگیر پلی یورتان بر روی سطوح مختلف است.

ماستیک پلی یورتان مقاومت خوبی در برابر ضربه و لرزش دارد. به علاوه استحکام مکانیکی این چسب در مقایسه با سیلیکون بسیار بیشتر است. وقتی صحبت از آب بندی می شود، درزگیر پلی یورتان اولین انتخاب بعد از درزگیر سیلیکون یا چسب آکواریوم و چسب سیلیکون جهانی است. اگرچه هر دوی اینها عمل آب بندی را به خوبی انجام می دهند و در برابر رطوبت، گرما و آب مقاوم هستند، اما ازدیاد طول خوبی نیز دارند. اما تفاوت های زیادی بین درزگیر پلی یورتان و سیلیکون اسیدی وجود دارد.

 یکی از تفاوت های ماستیک پلی یورتان و چسب های سیلیکونی این است که درزگیر ماستیک پلی یورتان ارگانیک و طبیعی است در حالی که درزگیرها و چسب های سیلیکونی غیر آلی هستند. به دلیل ماهیت ارگانیک درزگیر پلی یورتان، این درزگیرها در مقایسه با برخی از درزگیرهای سیلیکونی با کیفیت، دوام کمتری دارند. به عنوان مثال، ماندگاری ماستیک پلی یورتان بین 5 تا 10 سال است اما ماندگاری درزگیرها و چسب های سیلیکونی دو برابر این مقدار است.

درزگیر ماستیک پلی یورتان که از طریق واکنش گلیکول و یک ایزوسیانات تولید می‌شود، یک ترکیب آلی با ویژگی‌های خاص مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی است. و در هر دو کاربرد صنعتی و تجاری مفید است. علاوه بر این، پلی یورتان اغلب به عنوان چسب سنگین و همچنین پوشش استفاده می شود.

درزگیر ماستیک پلی یورتان ممکن است فشار داده شود، لایه لایه شود، اسپری شود یا بر روی مفاصل برس زده شود، اما رایج ترین روش استفاده با تفنگ درزگیری است. بیشتر درزگیرها در لوله های 10 اونسی فروخته می شوند که با تفنگ معمولی درزبندی مناسب هستند.

کاربرهای ماستیک پلی یورتان

فرمولاسیون و کاربردهای درزگیر ماستیک پلی یورتان

درزگیرهای ماستیک پلی یورتان یکی از پرکاربردترین فناوری ها برای پروژه های ساختمانی جدید و نوسازی هستند. درزگیرهای ماستیک پلی یورتان که در فرمولاسیون های تک و چند جزئی موجود هستند، عمدتاً در اتصالات افقی یا کاربردهای عمودی بدون افتادگی استفاده می شوند. به طور خاص، این موارد عبارتند از:

مفاصل جداسازی

سقف سازی

پایه

ناودان

اتصالات انبساط و کنترل

هنگامی که پلیمر پلی یورتان تشکیل شد، مواد خام دیگری به آن اضافه می شود که به درزگیر نهایی درجات مختلفی از کیفیت و عملکرد عملکرد می دهد.

مزایای ماستیک پلی یورتان

  • مقاومت عالی در برابر پارگی و سایش
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و آب و هوا
  • قابلیت استفاده در طیف وسیعی از اندازه های مفصلی
  • سازگاری چسبندگی با بسیاری از بسترهای ساختمانی مانند سنگ، فلز و چوب که در نتیجه، این مزایا آنها را برای بسیاری از کاربردهای ساختمانی مناسب می کند.

محدودیت های ماستیک پلی یورتان :

  • در بیشتر موارد، پلی یورتان ها برای بسترهای خشک در مقابل سایر فناوری ها توصیه می شوند.
  • پلی یورتان های ساختمانی سفید این پتانسیل را دارند که در معرض نور UV تغییر رنگ داده و رنگ سفید مورد نظر را حفظ نکنند.
  • آنها ممکن است بسته به برند، محدوده محدودی از قابلیت‌های حرکت مفصل داشته باشند.
  • جمع آوری کپک و کثیفی ممکن است امکان پذیر باشد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که تغییرات فرمولاسیون می تواند باعث تفاوت عملکرد شود. اگر فرمول یک ماستیک پلی یورتان مشخص به درستی درک یا ارزیابی نشده باشد، می تواند باعث مشکلات عملکرد غیرمنتظره شود.

انواع ماستیک پلی یورتان تک جزئی:

 ماستیک پلی یورتان خود تراز:

پلی یورتان خود تراز در واقع نوعی چسب پلی یورتان است که غلظت کمتری دارد و برای آب بندی کف طراحی شده است. بنابراین برای آب بندی کف ها باید از ماستیک پلی یورتان خود تراز استفاده کرد. ماستیک های پلی یورتان به گونه ای تولید می شوند که برای درزگیرهای خارجی و محیطی قابل استفاده بوده و در برابر عوامل تهاجمی مانند روغن، بنزین و مواد روغنی مقاوم می باشند.

 ماستیک پلی یورتان کم مدول:

این نوع ماستیک پلی یورتان برای درزگیرهای ساختمانی که نیاز به جابجایی زیاد دارند استفاده می شود. این ماستیک ها برای انواع امور آب بندی و آب بندی ساختمانی و صنعتی مناسب می باشد. آب بندی ژوئن، آب بندی درز انبساط، آب بندی فلاشینگ، آب بندی بتن از جمله مواردی است که می توان با ماستیک پلی یورتان Low-Modul استفاده کرد.

ماستیک پلی یورتان ساختمانی :

از این ماستیک پلی یورتان برای کلیه درزگیرهای معمولی ساختمانی و صنعتی و همچنین چسب های رایج در پروژه های صنعتی و ساختمانی استفاده می شود. ماستیک پلی یورتان ساختاری دارای چسب ساختاری بیشتری در داخل است. اتصال فلز به فلز، اتصال فلز به بتن، اتصال فلز به شیشه از جمله مواردی است که می توان با چسب پلی یورتان استفاده کرد.

 ماستیک پلی یورتان Auto-Glass یا چسب شیشه ماشین:

این سری از چسب ها و ماستیک های پلی یورتان برای چسباندن شیشه عقب خودرو و شیشه جلوی خودرو استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این چسب پلی یورتان، چسباندن شیشه قطار، چسباندن شیشه واگن و همچنین چسباندن شیشه لودر و اتوبوس می باشد. که شما نیز میتوانید در صورت نیاز از این محصولات مانیسیل استفاده نمایید.