درزگیر پلی اورتان برای ساختمان

WhatsApp
Telegram
Email

درزگیر پلی اورتان یکی از پرکاربردترین موادی است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده ساختمانی به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، تحمل فشار بالا، انعطاف پذیری و چسبندگی قوی برای ساخت و سازهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است. درزگیر پلی اورتان تبدیل به یک ماده عایق همه کاره و محبوب برای کار بر روی سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی، آلومینومی، گچ کاری، بنایی و موارد زیادی دیگری شده است. برای استفاده بهتر و تجربه خرید آنلاین درزگیر پلی اورتان می توانید با این مقاله از وبسایت مانیسیل همراه باشید.

درزگیر پلی اورتان نوعی ماده چسبنده پلیمری است که در صنعت ساختمان سازی ، تعمیر و نگهداری آن ها کاربردهای مختلفی دارد. این عایق از پلیمر پایدار و مقاوم پلی اورتان ساخته شده است و به عنوان یک درزگیر در داخل و خارج ساختمان کاربرد دارد. به طور مثال می توان برای عایق بندی ساختمان در برابر رطوبت، آب، صدا و هوا از آن استفاده کرد و یا برای درزگیری درب ها، پنجره ها و نقاط تلاقی آن ها این ماده را به کار برد. ضمن این که برای تعمیر و نگهداری ساختمان ها در برابر تغییرات حرارتی و مکانیکی نیز می توان از آن استفاده کرد.

 توجه داشته باشید که درزگیر پلی اورتان به دلیل گستردگی کاربرد در انواع مختلفی عرضه می شود تا بتواند ویژگی مورد نظر را پوشش دهد.

درزگیر پلی اورتان برای کف

درزگیر پلی اورتان چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم درزگیرهای پلی اورتان بسته به نوع کاربرد، انواع مختلفی دارند. در زیر به ویژگی های عمومی آن ها اشاره شده است:

  • چسبندگی خوب و قوی به انواع مصالح ساختمانی مانند بتن، سیمان، سرامیک، شیشه و فلزات
  • مقاومت در برابر حرارت و نور و قابلیت اجرا در دماهای مختلف و پایدار در برابر اشعه فرابنفش
  • توانایی انعطاف پذیری بالا حتی در هوای سرد
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش
  • ویسکوزیته مناسب و کاربری آسان آن برای مصارف داخلی و خارجی ساختمان
  • ماندگاری و پایداری بالا
  • مقاومت در برابر رطوبت و قابلیت اجرا در کاربردهای خارجی و مکان های مرطوب و خیس مانند مخازن نگهدارنده آب حتی آب آشامیدنی
  • مقاومت در برابر شکستگی و قابلیت اجرا در محل هایی که اتصالات نسبتاً حرکتی دارند.
  • قابلیت رنگ پذیری و ایجاد هماهنگی با رنگ های استفاده شده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان

انواع درزگیر پلی اورتان برای ساختمان کدامند؟

مواد پلی اورتانی که برای درزگیری و عایق بندی به بازار عرضه می شوند به دو شکل زیر به فروش می رسند:

  • فوم پلی اورتان: این نوع فوم پرمصرف ترین نوع چسب های پلی اورتانی محسوب می شود و از ترکیب پلی اورتان و یک عامل ایجاد کننده فوم تولید می شود. در دمای اتاق به صورت مایع است و در تماس با هوا به شکل فوم درمی آید و در صنعت ساختمان سازی برای عایق بندی و سازه سازی مورد استفاده قرار می گرد. به عنوان مثال برای عایق بندی دیوارها، سقف ها، کف ها، لوله ها و سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها از فوم پلی اورتان استفاده می شود.
  • ماستیک پلی اورتان: ماستیک پلی اورتان نوعی ماده چسبنده از جنس پلی اورتان است که صنعت ساختمانی برای چسباندن و ایجاد اتصالات محکم بین دو سطح مانند سقف، پنجره، دیوار، فلزات و غیره به کار می رود. علاوه بر این برای عایق بندی قسمت های مختلف ساختمان در برابر رطوبت و هوا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که پیداست این نوع ماستیک کاربرد گسترده ای در ساخت و ساز دارد اما باید توجه کرد که با توجه به نوع کاربرد، نوع مناسب آن را تهیه کنید و از به کارگیری آن در سطوح داغ و چرب خودداری کنید و قبل از مصرف حتما سطح کار را تمیز کنید.

انواع درزگیر پلی اورتان برای ساختمان کدامند؟

چگونه آلودگی های درزگیر پلی اورتان را پاک کنیم؟

ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد که در زمان کار با درزگیر پلی اورتان برای ساختمان به طور ناخواسته لباس، دست و یا محلی که برای عایق کاری مشغول هستید را به دلیل حواس پرتی یا فشار بیش از حد به این ماده آغشته کنید. برای پاکسازی درزگیر پلی اورتان نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • قبل از خشک شدن اقدام به حذف لکه کنید. تا مجبور نباشید برای پاکسازی درزگیر پلی اورتان به ابزارهای مکانیکی متوسل شوید.
  • دستکش دستتان بکنید و با کمک یک دستمال مرطوب تا جایی که می توانید آلودگی ها را پاک کنید.
  • از حلال های مناسب مانند الکل دناتوره و استون استفاده کنید. کافیست یک گوش پاکن را به این مواد آغشته کنید و فقط بر روی محل لکه آن را بکشید. اگر هیچکدام را در دسترس نداشتید از ترکیب آب و صابون استفاده کنید. به عنوان یک پیشنهاد توصیه می شود هنگام خرید درزگیر یک حلال مناسب نیز تهیه کنید تا برای آلودگی احتمالی آمادگی داشته باشید.
  • اگر لکه درزگیر روی لباس یا فرش ایجاد شده است، باید آن را چند ساعت در الکل خیس کنید و بعد با کمک یک چاقو یا کاردگ حجم لکه را پاک کنید.
  • لکه های روی دست را می توانید با کمک حلالی به نام اسپریت معدنی پاک کنید و یا از موادی مانند روغن نباتی، استون، سرکه سفید و تینر رنگ که در همه خانه ها پیدا می شود استفاده کنید.

آشنایی با درزگیر پلی اورتان برای ساختمان

چگونه درزگیر پلی اورتان را بخریم؟

اینترنت برای راحتی شما به وجود آمده است. پس چرا خرید درزگیر پلی اورتان را از آن انجام ندهید؟ اگر شما قصد دارید از این چسب برای مصارف گوناگون از جمله ساختمان سازی استفاده کنید، بدون این که وقت خود را در ترافیک و یا گرما و سرمای زمستان هدر بدهید. برای تهیه آن از برندهای مختلف و البته با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به راحتی می توانید به صورت آنلاین و از وبسایت مانیسل خرید داشته باشید و یک خرید آنلاین خوب را تجربه کنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با درزگیر پلی اورتان برای ساختمان آشنا کنیم و شناخت شما را نسبت به یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین چسب ها در صنعت ساختمان بهبود بخشیم و تجربه خرید آنلاین و آسان را برای شما رقم بزنیم.

maniseal

maniseal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =