آموزش آب بندی سینک با انجام 3 مرحله ساده

WhatsApp
Telegram
Email

محیط آشپزخانه یکی از فضاهایی است که در خانه با آب و رطوبت زیادی در تماس است. سینک ظرفشویی یکی از اجزای جدائی ناپذیر آشپزخانه است که می تواند با نشت آب به کابینت زیرین خود و دیگر قسمت های آشپزخانه خرابی های بسیاری به بار آورد. آموزش آب بندی سینک ظرفشویی به راحتی می تواند با جلوگیری از نفوذ آب به زیر سینک و کابینت ها هزینه های تعمیر و نگهداری را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. در این مقاله از سایت مانیسیل قصد داریم شما را با نحوه آب بندی سینک آشنا کنیم. حتی اگر در این کار تخصص ندارید با ما همراه باشید، زیرا مراحل به قدری ساده است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد.

وسایل مورد نیاز برای آب بندی سینک ظرفشویی با چسب آکواریوم

برای استفاده از آموزش آب بندی سینک ظرفشویی لازم است مواد زیر را تهیه کنید:

  • تفنگ چسب
  • الکل
  • کاردک
  • کارتریج چسب آکواریوم
  • یک تکه پارچه تمیز
  • کاتر یا چاقو برای پاکسازی لبه های کار

آموزش آب بندی سینک

مراحل انجام آب بندی سینک ظرفشویی

  1. تمیز کردن اطراف محل آب بندی

    سینک ظرفشویی ممکن است به دلیل آلودگی به چربی یا گرد و خاک نیاز به تمیز کردن با آب و مایع داشته باشد.

  2. پاک کردن مواد درزگیر قبلی از سطح کار

    برای اجرای آب بندی سینک به بهترین نحو باید چسب های درزگیر قبلی را با کمک یک شی تیز مانند کاتر یا چاقو جدا کنید. در صورت نیاز از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید. باقیمانده چسب را می توانید با دستمال و الکل پاک کنید. در مرحله آخر سطح کار را خشک کنید.

  3. درزگیری سینک ظرفشویی با چسب آکواریوم

    اگر تا این مرحله از آموزش آب بندی سینک ظرفشویی را با دقت پیش آمده باشید. سطح کارتان کاملاً برای درزگیری با چسب آکواریوم آماده است. کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • پوشش دهی اطراف محل آب بندی با چسب نواری برای اجرای تمیز تر آب بندی سینک
  • آماده سازی کارتریج چسب آکواریوم با برش سر لوله چسب با زاویه 45 درجه. سعی کنید برش را به نحوی انجام دهید که بر روی خروج چسب کنترل لازم را داشته باشید.
  • آماده سازی چسب و تفنگ آن با قرار دادن چسب داخل نازل و کشیدن ماشه برای اطمینان از اتصال چسب به سر تیوپ.
  • شروع آب بندی سینک با فشار آرام ماشه و حرکت نوک تفنگ چسب آکواریوم برای ایجاد یک خط نازک از چسب در اطراف سینک
  • جداکردن نوار چسب از اطراف محل آب بندی پیش از خشک شدن درزگیر سینک
  • هموار کردن چسب با کمک کاردک یا چوب بستنی برای خروجی تمیز کار
  • پاکسازی اضافات چسب از لبه های سینک با کمک دستمال مرطوب

تبریک می گوییم شما با کمک آموزش آب بندی سینک توانستید بخش مهمی از آشپزخانه خود را از شر آب و خرابی آن نجات دهید. فقط به 24 ساعت زمان نیاز دارید تا دوباره بتوانید از سینک استفاده کنید. زیرا رطوبت و آب می تواند کیفیت آب بندی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

نکات تهیه چسب آکواریوم برای درزگیری سینک

علاوه بر رعایت مراحل قبل بخش مهم دیگر در آموزش آب بندی سینک ظرفشویی استفاده از مواد با کیفیت است. در این بخش مواردی را که برای تهیه چسب آکواریوم باید به آن توجه کنید را اشاره کرده ایم:

  • چسب های مناسب برای آب بندی باید دارای ترکیبات ضد قارچ و ضد کپک باشند.
  • چسب های آکواریومی که از سلیکون 100 درصد ساخته شده اند را برای اجرای یک آب بندی بدون درز و شکاف و البته شفاف خریداری کنید.

نکات پاک کردن چسب آکواریوم از روی لباس

ترکیبات این نوع چسب ها باعث شده است که خشک شدن آن زمان زیادی نیاز نداشته باشد. از طرف دیگر لکه آن به سختی پاک می شود. پس یادگیری موارد زیر می تواند کار با آن را آسان تر کند:

قبل از خشک شدن

اگر چسب بر روی لباس ریخته شد، قبل از خشک شدن آن را با یک تکه نایلون پاک کنید. بعد آن را زیر آب بگیرید تا اثر آن کاملاً از بین برود.

پس از خشک شدن

اگر چسب خشک شده باشد، باید آن را با کاردک از روی لباس جدا کنید. در صورت نیاز می توانید از حلال های آن مانند استون و سرکه استفاده کنید. برای شل شدن بافت چسب می توانید از سشوار گرم استفاده کنید.

آب بندی سینک

چرا آموزش آب بندی سینک اهمیت دارد؟

آب بندی و درزگیری سینک وظیفه کسی است که آن را نصب می کند. این وظیفه ممکن است، نادیده گرفته شود. از طرف دیگر مشغله های زندگی امروزی ممکن است تعیمر و نگهداری از خانه را تحت تاثر قرار دهد. فراموش کردن و سهل انگاری در انجام این امر به مرور زمان صدمات جبران ناپذیری به اجزای مختلف خانه وارد می کند. سینک آشپزخانه یکی از نقاط مهم خانه است که آب بندی آن برای جلوگیری از نشت آب جهت حفظ کابینت ها و بخش های زیرین آن ضروری است. ضمن این که آب بندی سینک به مرور زمان دچار آسیب می شود و باید مجدد اجرا شود. آموزش این مهارت می تواند با صرفه جویی در زمان و هزینه توسط خود فرد انجام شود، بدون اینکه نیاز به آموزش تخصصی داشته باشد.

چسب آکواریوم مناسب آب بندی سینک را از کجا تهیه کنیم؟

چسب های آکواریوم انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب است. برای تهیه چسب باکیفیت و مناسب برای آب بندی سینک باید آن را از فروشگاه های معتبر به صورت حضوری یا اینترنتی سفارش دهید. یکی از فروشگاه های تخصصی آنلاین برای تهیه مواد آب بندی باکیفیت فروشگاه مانیسیل است.

کلام آخر

آب بندی و درزگیری سازه ها برای جلوگیری از نشت آب و پیشگیری از خرابی های احتمالی آن ها ضروری است. محل نصب سینک ها یکی از نقاط حساس خانه ها نسبت به رطوبت هستند. آموزش آب بندی سینک ظرفشویی می تواند یک مهارت کاربردی برای حفظ این بخش از آشپزخانه باشد. همان طور که در این مقاله از سایت مانسیل مشاهده کردید، این کار با تکنیک های ساده و بسیار ساده قابل انجام است.

maniseal

maniseal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =