آب بندی فشار منفی با نفوذگر کریستال شونده

WhatsApp
Telegram
Email

استفاده از مواد نفوذگر کریستال شونده یکی از شیوه های اب بندی فشار منفی می باشد. نفوذگر کریستال شونده از کاربرد های فراوانی برخوردار است و با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد، بهترین ک مناسب ترین روش جهت آب بندی فشار منفی می باشد. ما امروز در این مقاله می خواهیم ابتدا شما عزیزان را با آب بندی فشار منفی با نفوذگر کریستال شونده به خوبی اشنا کنیم و سپس ویژگی ها، مزایا و همچنین کاربرد های نفوذگر کریستال شونده را خدمت شما شرح بدهیم.

آب بندی فشار منفی با نفوذگر کریستال شونده

همانطور که گفته شد یکی از شیوه های آب بندی فشار منفی، استفاده از نفوذگر کریستال شونده  می باشد. این روش در اصل سبب می شود تا بتن و میلگرد های فولادی در محیط های مستعد از عمر مفیدی برخوردار باشند. هنگامی که مواد نفوذگر کریستال شونده با رطوبت و اب واکنش می دهند، کریستال هایی حجیم و نا محلول در اب را به وجود می آورند. این امر در واقع موجب ایجاد خاصیت ناتروایی در بتن می گردد و منافذی که در بتن به وجود آمده است را مسدود می نماید. پس از این که میزان اب و رطوبت موجود در محیط کاهش پیدا کرد، فرآيندی که ذکر کردیم کم کم متوقف می گردد و هوا بتن مجددا جریان می یابد. این موضوع از مزایای آب بندی فشار منفی با نفوذگر کریستال شونده به حساب می آید و سبب متداوم شدن تنفس بتن و جریان هوا در ان می شود.

آب بندی فشار منفی با نفوذگر کریستال شونده مانیسیل

نفوذگر کریستال شونده چیست؟

آب بندی فشار منفی توسط نفوذگر کریستال شونده از بهترین و جذاب ترین روش برای ضد آب کردن و حفاظت از سازه های بتنی محسوب می شود. در آب بندی فشار منفی، نفوذگر رطوبتی کریستال شونده به آرامی به درون سطح بتن نفوذ پیدا کرده و پس از ایجاد واکنش باعث می شود که یک سری کریستال های رشته ای در قسمت مویرگ های بتن تشکیل شود. این ماده ماهیت ساختاری بسیار مقاومی دارد و سبب می شود که بتن در برابر فشار های بسیار شدید هیدرواستاتیک آب، تقویت و بهبود یابد.

کاربرد های نفوذگر کریستال شونده

از رایج ترین و مهم ترین کاربرد های نفوذگر کریستال شونده می توان به مواردی همچون ضد آب کردن بتن و بر طرف کردن درز های سرد اشاره نمود. در آب بندی فشار منفی، نفوذگر کریستال شونده با خشک شدن بتن منجر به خشک شدن اب اطراف میل گرد ها می گردد و در اخر سبب جلوگیری از پوسیدگی و زنگ‌ زدگی میل گرد های می شود.

 نفوذگر کریستال شونده معمولا در سازه هایی مثل سد ها، پل ها، مخازن آب، مخازن نگهداری املاح فریک، مخازن بتنی تصفیه ی اب و فاضلاب، نیروگاه های هسته ای، اسکله، نیروگاه آبی، شمع، آکواریوم‌ های بتنی، تونل های راه، تونل های زیر زمینی مترو و همچنین مجتمع های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. اب بندي فشار منفی با نفوذگر کریستال شونده بسیار رایج شده است. این ماده در تأسیسات پتروشیمی در بخش برج های خنک کننده و همچنین برج هایی که در معرض مواد شیمیایی خورنده قرار گرفته اند، زیرزمین های بتنی و مواردی از این قبیل بسیار کاربردی می باشد. از نفوذگر کریستال شونده علاوه بر موارد ذکر شده در پله ها، کانال ها، اب بندی پارکینگ‌ ها و طبقات منفی، تیر های بتنی چراغ برق، جداول بتنی، خیابان‌ ها، فرودگاه ها و غیره بهره برده می شود.

مزایای نفوذگر کریستال شونده در آب بندی فشار منفی

از جمله مزایای نفوذگر کریستال شونده می توان به طراحی یکنواخت برای ساخت و تولید روکش هایی ضد اب اشاره نمود. نفوذگر کریستال شونده روشی است که از ان برای جلوگیری از نفوذ آب و بخار به درون بتن در اب بندی فشار منفی استفاده می شود، زیرا در داخل ان مواد کریستالی موجود می باشد. با استفاده از نفوذگر کریستال شونده دد اب بندی فشار منفی می توان سطحی با مقاومت‌ بسیار بالا به وجود آورد و از ترک خوردگی های سطحی جلوگیری کرد. به این علت از نفوذگر کریستال شونده در اب بندی فشار منفی استفاده می شود که این محصول دارای مزیت هایی همچون سهولت در استفاده، حفاظت از سطوح در برابر یون های شیمیایی و مواد خورند و همچنین خاصیت ترمیم کنندگی بتن توسط مواد کریستال، می باشد. این محصول با محیط زیست نیز سازگاری دارد.

نفوذگر کریستال شونده در اب بندی فشار منفی در واکنش های جزئی به توده ای بسیار مقاوم و با دوام تبدیل می شود. پس اثرات ان در اب بندی فشار منفی با روکش های ساده ی پلاستیکی و مواردی از این قبیل، قابل قیاس نیست. اجرای این روش در اب بندی فشار منفی بسیار ساده و آسان می باشد و همچنین از هزینه کمتری برخوردار است. در اب بندی فشار منفی، نفوذگر کریستال شونده جهت پر کردن مویرگ‌ ها هیچ گونه ردش حفاظتی و نیز خشک کردن بتن، نیازی ندارد. نفوذگر کریستال شونده هنگام اب بندی فشار منفی سبب می شود که ترک های ایجاد شده در بتن تا ضخامت ۴ میلی متر پر شوند.

خرید نفوذگر کریستال شونده برای آب بندی با فشار منفی از مانیسیل

امروزه از فناوری نفوذگر کریستال شونده برای اب بندی فشار منفی بسیار استفاده می شود. خرید و انتخاب نفوذگر کریستال شونده با کیفیت از مهم ترین موضوعاتی است که در اب بندی فشار منفی بسیار تاثیر گذار می باشد. با توجه به این که استفاده از نفوذگر کریستال شونده های مطمئن در اب بندي فشار منفی بسیار موثر اند، ما قصد داریم در این بخش یک مجموعه و برند قابل اطمینان و معتبر را جهت خرید و تهیه ی نفوذگر کریستال شونده در بهترین کیفیت و کارایی به شما عزیزان معرفی کنیم.

مانیسیل، گروه تخصصی عايق بندي سازه دارای ده سال سابقه ی کاری در زمینه ی ارائه ی محصولاتی همچون نفوذگر کریستال شونده در بهترین کیفیت و قیمتی مناسب و همچنین ارائه ی خدماتی در زمنیه های مختلف اب بندی سازه، ترمیم تخصصی بتن و نیز عایق بندي در نما های ساختمان، استخر ها، طبقات منفی، زیرزمین ها، گالری سد ها، تونل ها و غیره می باشد.

maniseal

maniseal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =