متوقف کردن نشت آب با آنی گیر آبند

WhatsApp
Telegram
Email

متوقف کردن نشت آب با آنی گیر آبند، فرایندی بسیار آسان و تاثیر گذار است. آنی گیر آبند برای متوقف کردن نشت آب در انواع مختلف و کیفیت های متفاوتی موجود می باشد. ما امروز در این مقاله می خواهیم شما عزیزان را به طور جامع با متوقف کردن نشت آب با آنی گیر آبند آشنا کنیم و همچنین به بررسی دو مدل از آنی گیر های آبند جهت متوقف نمودن نشتی آب، بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

متوقف کردن نشت آب با آنی گیر آبند

آنی گیر های آبند را به طور خشک بر روی نشتی های فعال اعمال می کنند، به گونه ای که این ماده ابتدا با آب ورودی به طور کامل مخلوط می گردد و سپس سبب متوقف شدن نشت اب می شود. و یا این ماده را ابتدا با کمی آب مخلوط می نمایند و سپس در محلی که نشتی آب صورت گرفته، آن را به مدت ده الی ۳۰ ثانیه نگه می دارند تا مواد کاملا سفت شوند. آنی گیر های آبند باید قبل از اجرای سیستم آب بندی جهت توقف کردن نشت آب، مورد استفاده قرار گیرند. در غیر این صورت مواد آب بندی توسط جريانات آب شسته و پاک می شوند و همچنین قابلیت اصلی خود را از دست می دهند. این مواد برای متوقف کردن نشت آب به دو حالت پودری و تزریقی تولید و به بازار عرضه می گردند، که در ادامه ی مقاله به طور جامع به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

متوقف کردن نشت آب با آنی گیر آبند - مانیسیل

معرفی آنی گیر آب بند پودری جهت متوقف کردن نشت آب

آنی گیر آبند پودری، آب کننده ی پایه ی سیمانی، فاقد کلرایـد و همچنین تک جزئی است.

این مدل آنی گیر بعد از این که به آن آب افزوده شد، فورا وارد واکنش می گردد و به صورت آنی سفت و سخت می شود. این آنی گیر در محل هایی مثل سطوح گذرگاه های زیرزمینی، منهول ها، تونل ها و تمام سطوحی که در آن ها امکان نشت آب وجود دارد، استفاده می شود.

از جمله خواص و مزایای آنی گیر آبند پودری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایه ی سیمانی
  • پس از این که به ان آب افزوده شد، سریعا سفت و سخت می شود.
  • از این ماده به صورت پودر خشک جهت متوقف کردن نشتی آب، استفاده می شود.
  • پس از اجرای عملیات، این ماده فورا سبب متوقف شدن نشت آب می گردد.
  • این ماده سبب می شود تا نشت فعال آب فورا توقف پیدا کند.
  • به رنگ خاکستری موجود است.
  • دمای اعمال این ماده بین مثبت ۵ تا مثبت ۳۰ درجه ی سانتی گراد می باشد.
  • از این آنی گیر پودری باید در شرایط محیطی خشک و خنک نگه داری بشود.
  • در بسته های سطلی ۱۲ کیلو گرمی و ۶ کیلو گرمی موجود است.

نحوه‌ ی مصرف آنی گیر آبند پودری در متوقف کردن نشت آب به شرح زیر است:

هنگام استفاده از این آنی گیر جهت متوقف کردن نشت آب باید در ابتدا محل های اصلی ورود آب را تعیین کنید و سپس اقدام به تمیز و پاک کردن آن ها بکنید. سطح مورد نظر بایستی کاملا تمیز و مستحکم باشد، به همین خاطر باید تمامی پلاستر های سست، رنگ ها و غیره  از روی سطح جدا و پاک بشوند. پس از این که در این فرایند به سطوح جامد و محکم بتنی رسیدید، بایستی سطح مورد نظر را کمی مرطوب نمایید. پس از اجرای عملیات نشتی فعال سطح با فشار این پودر باید به صورت ملات و یا خشک در محل نشتی در یک و یا چند مرحله توقف یابد.

معرفی آنی گیر آبند تزریقی جهت متوقف کردن نشت آب

این محصول برای اب بندی موقت ترک ها ک درز هایی که حاوی آب اند، مورد استفاده قرار می گیرد. این آنی گیر به فوم ویسکوالاستیک بسیار محکم و سختی تبدیل می شود و سبب متوقف شدن نشت آب می گردد.

از جمله خواص و مزایای این محصول جهت متوقف کردن نشت آب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مجاورت آب به فوم ویسکوالاستیک محکم تبدیل می شود.
  • در مقابل اسید ها و قلیا ها از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.

از این ماده برای تزریق در ترک های بتنی و سنگ و اب بندی آن ها، درز ها و غیره جهت جلوگیری از نشت آب، استفاده می شود.

نحوه ی مصرف آنی گیر آبند تزریقی جهت متوقف کردن نشت آب به شرح زیر می باشد:

این محصول کاربردی با رطوبت اب و هوا واکنش می دهد. به همین خاطر بر روی سطح مایعاتی که در ظروف در باز اند، یک پوسته را به وجود می اورد که این امر روی فرایند تزریق هیچ گونه تاثیری ندارد. این مواد به صورت کلی از طریق نازل های تزریق و یا پمپ های دستی در بخش هایی که اب موجود استو تزریق می گردد. این ماده در مجاورت آب سبب تشکیل فوم و بسیار سفت و سخت می شود. بنابراین در صورتی که مقدار اب موجود در بخشی که می خواهد آب بند شود، کم باشد، برای این که عملیات تزریق به درستی صورت بگیرد، مقداری آب به محل مورد نظر تزریق می گردد. اطراف ترک های به وجود آمده بایستی در فاصله های ۲۰ سانتی متری دریل و حفر گردند. محل هایی که سوراخ کاری شده اند باید توسط فشار هوای پاک، تمیز شوند و سپس پکر های تزریق در مکان های مناسب نصب شوند. این ماده باید توسط دستگاه هایی خاص و مناسب تزریق شود و توجه کنید که برای درز ها و ترک های عمودی باید از پایین عمل تزریق را آغاز نمایید.

جهت خرید و تهیه ی آنی گیر های آبند در کیفیت فوق العاده و با عملکردی مناسب و در بهترین قیمت، ما به شما عزیزان فروشگاه اینترنتی مانیسیل را پیشنهاد می کنیم. با مراجعه به مجموعه ی معتبر مانیسیل شما می توانید از اجرای تخصصی مواردی مثل متوقف کردن نشت آب با آنی گیر آبند، سیستم آب بندی و غیره  بهره ببرید.

maniseal

maniseal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =